bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
دو گزارش طی هفته‌های اخیر در خصوص بازار آشفته دلار در کشور نوشتیم و گفتیم که با توجه به مناسبات اقتصادی کشور، دلار در روز‌های آتی با سرعت زیادی به کانال پنج هزار تومانی نزدیک شده و به‌زودی این مرز را رد می‌کند.
دو گزارش طی هفته‌های اخیر در خصوص بازار آشفته دلار در کشور نوشتیم و گفتیم که با توجه به مناسبات اقتصادی کشور، دلار در روز‌های آتی با سرعت زیادی به کانال پنج هزار تومانی نزدیک شده و به‌زودی این مرز را رد می‌کند. در همین راستا، روز گذشته دلار و سکه در ادامه مسیر صعودی‌شان یک رکورد دیگر به‌جای گذاشتند، به‌گونه‌ای که دلار از مرز پنج هزار تومان گذشت و سکه هم ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

دلار امریکا که در هفته قبل تا حدودی افزایش قیمتش متوقف شده بود، مجددا در دو - سه روز اخیر صعودی شده و روز گذشته با افزایش حدود 200 تومانی به پنج هزار و 50 تومان رسیدY بقیه ارزها هم دست کمی از دلار ندارند به‌گونه‌ای که یورو در کنار دلار، بیشترین جهش قیمتی را داشته و پس از آن پوند انگلستان و درهم امارات قرار دارند.

اما نکته قابل تامل در بازار روز سه‌شنبه، وضعیت سکه بود که در فاصله کمتر از یک روز ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسید؛ افزایش قیمتی که حداقل در ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است. با وجود این‌که به‌نظر می‌رسید پس از پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی وضعیت بازار متعادل‌تر شود اما عملا برعکس آن اتفاق افتاد.
در این روزها طلای ۱۸ عیار هم رکوردشکنی کرده و با ادامه مسیر افزایشی روز گذشته به ۱۵۴ هزار تومان رسیده است که بالاترین قیمت را تجربه می‌کند. 

برچسب ها: اقتصاد ، بانک ، ارز ، دلار
نام:
ایمیل:
* نظر: