bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۷
سال گذشته 66 هزار تن کالای صادراتی از بندر دیر صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن هزار و 400 درصد رشد داشته است.
در همین زمینه رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان دیر روز گذشته در نشست بررسی مسائل و مشکلات صادرات با موضوع اقتصاد مقاومتی در این شهرستان گفت: دیر بعد از بوشهر بندر پیشرو در امر صادرات به خارج از کشور است. برخی از کارهای اداری در امر صادرات کندی ایجاد می‌کند که همه مسوولان دست به دست هم بدهند تا مشکلات به‌وجود آمده در اقتصاد کشور خصوصا صادرات برطرف شود.
حسین دادمهر با تاکید بر این‌که برای ترخیص هرشناور باید اداره گذرنامه یا نماینده وی در شهرستان حضور داشته باشد و پست قرنطینه و باسکول نیز شبانه‌روزی فعال باشد تا اختلال در امر ترخیص کالا ایجاد نشود، تصریح کرد: احداث و توسعه اسکله به مقدار 200 متر در دست مطالعه و بررسی قرار دارد و ساختمان باسکول نیز در حال تکمیل است.

فرماندار دیر نیز در این نشست با بیان این‌که بندر دیر نزدیک‌ترین مسیر دریایی برای صادرات کالا و مواد غذایی به کشور همسایه قطر است و بندر دیر با تجهیزات بندری و تجاری برای صادرات محصولات غذایی و معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس آمادگی کامل دارد. برای بررسی رفع مشکلات صادرات در این بندر نشست‌های مختلف انجام شده و شاهد رفع موانع در جلسات مختلف بوده‌ایم.
حمزه اعتماد در ادامه با اشاره به این‌که با لایروبی بندر تجاری دیر هم اینک شناورهای با تناژ بالا می‌توانند در این بندر پهلو بگیرند، ادامه داد: تامین یک فروند شناور آتش‌خوار در حوضچه بندر تجاری و کشتی ناجی غریق و آماده شدن زیرساخت‌های بندری برای انجام صادرات از بندر دیر انجام شده است.

این مقام مسوول تاکید کرد که تامین سوخت شناورها و کشتی‌ها، انجام امور گذرنامه و افزایش نیروی ترخیص‌کار از جمله مشکلات فعالان اقتصادی در بندر دیر بود که با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده رفع شد.
کورش‌ چاهی‌بخش، نماینده شرکت ابوخلیفه قطر و مالک لاندی گراف لیان 110 و پاسیار نیز در این نشست، تاکید کرد: برای این‌که روند صادرات از این بندر تسهیل شود، نیاز است که برخی از موانع موجود برداشته شود.

برچسب ها: اقتصاد ، صادرات ، دیر ، شناورها
نام:
ایمیل:
* نظر: