bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
تهدید شورای شهر بوشهر توسط وزارت کشور؛
خبرهای خوبی از شورای شهر بوشهر نمی‌رسد و پس از رد گزینه‌های مطرح این شورا برای شهرداری که همه رد شدند، حالا برخی منابع می‌گویند که نماینده دولت در استان، در جلسه‌ای که با برخی از اعضای این شورا داشته به آنها برای شهرداری به صورت تلویحی گزینه پیشنهاد کرده است.
بامداد جنوب:
خبرهای خوبی از شورای شهر بوشهر نمی‌رسد و پس از رد گزینه‌های مطرح این شورا برای شهرداری که همه رد شدند، حالا برخی منابع می‌گویند که نماینده دولت در استان، در جلسه‌ای که با برخی از اعضای این شورا داشته به آنها برای شهرداری به صورت تلویحی گزینه پیشنهاد کرده است. این اقدام نماینده دولت کاملا غیرقانونی و فشار بر شورای شهر برای معرفی یکی از مدیرکل‌های وابسته به معاونت سیاسی استانداری، نشانه‌هایی از اضمحلال قانون در استان بوشهر است. هر چند اعضای شورای شهر بوشهر زیر بار این انتخاب نرفته‌اند، اما با توجه به شواهد قرائن موجود، این شورا به این سادگی نخواهد توانست از بار مشکلات سربلند خارج شود. 
بامداد جنوب پس از آنکه گزینه اول شورای شهر بوشهر برای به دست گرفتن سکان شهرداری رد شد، در گزارشی از آنها خواست تا با استفاده از تجربیات پیشین و همچنین ساز و کار حاکم بر کشور، با دقت بیشتری گزینه‌های مدنظر خود را انتخاب کنند، مساله‌ای که مد توجه اعضای شورا قرار نگرفت و آنها بار دیگر یک مسیر اشتباه را تکرار کردند. این مسیر اشتباه که از همان ابتدا بن‌بست بودن آن به دلیل تعارضات موجود در چینش قدرت در سطح کشور و نیروهای متداخل کاملا مبرهن بود، بالاخره باعث شد تا این شورا دوباره دچار شکستی تلخ شود و سرنوشت آن در در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

حضور نیروهای اثرگذار در سطح استان، این نکته را باید برای اعضای شورای شهر بوشهر ثابت می‌کرد که آنها نمی‌‌توانند به این سادگی از سد این نیروها عبور کنند. این نیروها که منافع خود را در سطح مرکز استان با انتخاب هر گزینه‌ای که مورد تاییدشان نبود، در خطر می‌دیدند بدون شک در این مسیر کارشکنی‌های لازم را صورت داده بودند. با این حال بامداد جنوب چون نظرش احترام به نظرات منتخبان مردم بوده، هیچ وقت از درِ مخالفت با این گزینه‌ها بر نیامد. 
شورای پنجم شهر بوشهر در شرایطی تا چند روز آینده وارد دومین سال فعالیتش خواهد شد که عملکرد یکساله اخیر آن با انتقادات جدی شهروندان مواجه بوده است. در آستانه دومین سال تشکیل این شورا، عصر یکشنبه در جلسه ای غیرعلنی، هیات رییسه سالانه آن انتخاب شد که براین اساس، ابوذر دهدار در سمت ریاست شورا ابقا گردید، اما بجای مهرزاد آسایش نایب رییس دوره قبل و یک سال اول این شورا، روح الله نصرتی انتخاب شد. همچنین طاهره شمشیری هم در سمت منشی و خزانه دار شورا ابقا گردید. 

به گزارش پایگاه خبری خلیج‌فارس، حالا شورای جوان بوشهر در شرایطی وارد دومین سال فعالیتش می شود که براساس نامه جدید معاون وزیر کشور، خطر انحلال هم بیخ گوش آن می‌باشد، اتفاقی که به درازا کشیدن دوره سرپرستی شهرداری در آن موثر بوده است.

پایان کار شهردار، 2 ماه پس از انتخاب
این شورا اگرچه در بدو شروع فعالیتش، غلامعلی میگلی‌نژاد را در شهرداری بندر بوشهر ابقا کرد، اما حدود دو ماه بعد و 19 آبان سال گذشته بود که طی نشستی غیرعلنی، به دلیل استفساریه مجلس مبنی بر ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در سمت هایی مثل شهرداری، پایان کار میگلی نژاد را اعلام نموده و به 3 سال شهرداری وی پایان داد.
قطعا هیچ کدام از اعضای این شورا تصور نمی‌کردند پس از این تغییر گرفتار اتفاقاتی شوند که عملا سرپرستی شهرداری 8 ماه به درازا کشیده و در شرایطی سال نخست فعالیت شان را به پایان ببرند که مدیریت شهری مرکز استان بصورت سرپرستی اداره می شود.

بازی قایم باشک برخی اعضای شورا و عدم حضور در جلسات انتخاب سرپرست شهرداری و سپس شهردار از یک سو و شکایت میگلی‌نژاد به دیوان عدالت اداری در اعتراض به تصمیم شورا جهت کنار گذاشتن وی (که اعتقاد داشت دارای سابقه ایثارگری و جانبازی بوده و مشمول استفساریه مجلس نمی‌شده) باعث شد تا این شورا در اسفندماه بتواند شهردار منتخب خود را تعیین و براین اساس نبی‌الله دهقانی را به وزارت کشور معرفی کند.
اما در اردیبهشت ماه وزارت کشور حاضر به امضای حکم وی نشد و اصرار شورا و بررسی پرونده در هیات حل اختلاف مرکزی در تهران هم نتیجه را تغییر نداد تا شورای شهر در خردادماه به سراغ سومین شهردار منتخبش رفته و یونس خسروانی مدیرکل تامین اجتماعی را برای امضای حکم به وزارت کشور معرفی کند. اما خسروانی هم نتوانست از سد وزارت کشور بگذرد و هفته پیش بود که شورای شهر در جریان این امر قرار گرفت و اینک میان اصرار روی گزینه و بررسی مجدد در هیات مرکزی حل اختلاف یا تعیین شهردار جدید مردد مانده است.

دخالت وزارت کشور
در همین شرایط، نامه معاون عمرانی و امور شهری و روستایی وزارت کشور خطاب به استاندار بوشهر در فضای مجازی منتشر شده که ضمن اشاره به طولانی شدن دوره سرپرستی شهرداری بوشهر (که قاعدتا باید 3 ماه باشد ولی به 8 ماه رسیده) و آنچه ناتوانی شورای شهر در انتخاب شهردار واجد صلاحیت عنوان گردیده، درخواست گردیده که این موضوع به شورای شهر تذکر داده شود.
خندان‌دل در پایان این نامه تصریح کرده: در صورت بی اعتنایی شورای شهر به این تذکر قانونی، پرونده تخلفات آن در هیات حل اختلاف مطرح شود موضوعی که تلویحا به انحلال شورای شهر بوشهر اشاره کرده است. گفته می‌شود هفته پیش استاندار بوشهر طی نشستی با رییس و برخی از اعضای شورای شهر، آنها را در جریان نامه معاون وزیر کشور قرار داده و خواستار تسریع در انتخاب شهردار واجد صلاحیت شده است.

«خلیج فارس» کسب اطلاع کرد: اکثریت شورای شهر معتقدند در اسرع وقت تدارک جلسه انتخاب چهارمین شهردار منتخب خود را فراهم کنند. در این بین پیشنهاد شده درخصوص گزینه‌های مدنظر اعضای شورا با دستگاه‌های ذی‌صلاح هماهنگی اولیه صورت بگیرد تا سرنوشت دو منتخب قبل، برای شهردار جدید و طولانی شدن روند صدور حکم در وزارت کشور رخ ندهد.


نام:
ایمیل:
* نظر: