bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
گفت: طرح توسعه مجتمع بندری نگین بوشهر به‌عنوان یکی از طرح‌هایی است که در سفر دی‌ماه گذشته رئیس جمهوری به این استان عملیاتی شده و هم‌اکنون از روند مطلوبی برخوردار است.
بامداد24: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طرح توسعه مجتمع بندری نگین بوشهر به‌عنوان یکی از طرح‌هایی است که در سفر دی‌ماه گذشته رئیس جمهوری به این استان عملیاتی شده و هم‌اکنون از روند مطلوبی برخوردار است.

به گزارش بامداد24 به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در بازدید از روند اجرای طرح توسعه بندر بوشهر اظهار داشت: جایگاه استان بوشهر برای اقتصاد کشور بسیار مهم است.

وی یادآور شد: طرح توسعه مجتمع بندری نگین بوشهر به‌عنوان یکی از طرح‌هایی است که در سفر دی‌ماه گذشته رئیس جمهوری به این استان عملیاتی شده و هم‌اکنون از روند مطلوبی برخوردار است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه طرح توسعه بندر بوشهر در زمان تعیین شده افتتاح می‌شود گفت: امید است با تخصیص به موقع  اعتبارات طرح توسعه بندر بوشهر طبق زمان تعیین شده در مدت سه سال تکمیل شود.

انصاری با اشاره به اینکه با افتتاح طرح بندر بوشهر ظرفیت این بندر افزایش می‌یابد اضافه کرد: با توجه به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر با تصویب لایحه بندر آزاد بوشهر در مجلس شورای اسلامی شاهد رونق اقتصادی بیش از پیش بندر بوشهر باشیم.

طرح توسعه بندر بوشهر در مدت 3 سال اجرایی می‌شود

استاندار بوشهر نیز با بیان اینکه طرح توسعه بندر بوشهر در مدت 3 سال اجرایی می‌شود اظهار داشت: با تکمیل این طرح زمینه افزایش تخلیه و بارگیری در این بندر فراهم می‌شود.

دکتر مصطفی سالاری با بیان اینکه جزیره نگین امکان توسعه دارد افزود: با توجه به اینکه لایحه بندر آزاد بوشهر در مجلس در دست بررسی است با مصوب شدن آن، زیرساخت‌های لازم در توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی فراهم است.

 

ظرفیت بندر بوشهر به ۲ برابر افزایش می‌یابد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر از ۷.۵ میلیون تن کنونی به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

محمد راستاد با بیان اینکه این طرح در سفر رئیس جمهور به بوشهر اجرایی شد اظهار داشت: برای طرح توسعه بندر بوشهر جزیره نگین تعیین شد که مساحت این جزیره 40 هکتار است.
وی با اشاره به اینکه این جزیره تا 400 هکتار قابل توسعه است گفت: در اجرای طرح توسعه بندر بوشهر بخش خصوصی سرمایه گذاری خود برای این طرح آغاز کرده که چند پایانه تخلیه و بارگیری کالای جدید به ظرفیت‌های بندری بوشهر افزوده می‌شود.

راستاد با بیان اینکه برای ساخت پایانه کانتینری جزیره نگین 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود افزود: در جزیره نگین علاوه بر ساخت پایانه کانتینری، پایانه محصولات مواد فله نیز ساخته می‌شود که دو پایانه با ظرفیت هرکدام 180 هزار تن درسال درمدت سه سال ساخته می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: