bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
درسال جاری توسعه ظرفیت های فیزیکی مراکز دانشگاهی این استان به عنوان یک ضرورت با نگاه ویژه دنبال می شود.
 معاون امورعمرانی استانداری بوشهر گفت: درسال جاری توسعه ظرفیت های فیزیکی مراکز دانشگاهی این استان به عنوان یک ضرورت با نگاه ویژه دنبال می شود.

سید محمد حسن روز سه شنبه در آیین رونمایی از جایزه طرح امید آفرین با عنوان جایزه علمی پروفسور مشفقیان افزود: : توسعه فیزیکی مراکز علمی زمینه بروز و ظهور استعدادهای درخشان برای کشور را فراهم و آینده استان بوشهر در زمینه نیروی انسانی را تضمین می کند.

وی اضافه کرد: ارتقای سطح علمی منابع انسانی دراستان بوشهر از دغدغه همیشگی مدیران این استان بوده است.

وی ادامه داد: منابع انسانی به لحاظ سرمایه های گرانقیمت و تمام نشدنی می تواند در هر فرصتی قابلیت ایجاد فرصت های جدید داشته باشد و به دنبال آن رونق کشور و بویژه استان بوشهر را فراهم کند.

باستی بیان کرد: استان بوشهر از لحاظ دارایی های مادی و منابع انسانی ظرفیتی غنی دارد که یکی از ظرفیت های انسانی آن پروفسور مشفقیان است.

وی اظهارکرد: پروفسور مشفقیان برخاسته ازهمین خاک و دیار است که همیشه در ارتقای سطح علمی دانشگاه های استان بوشهر اهتمام ویژه داشته اند.

باستی تاکید کرد: همانطور که استان بوشهر به عنوان قطب اقتصادی کشور به شمار می رود، ظرفیت تبدیل به پایتخت علمی کشور را داراست.

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر گفت: نیروهای بومی استان بوشهر هیچ کم و کاستی نسبت به سایر نقاط کشور ندارند و تنها با ایجاد فرصت لازم می توان استعدادهای آنها را شکوفا کرد. 

در این آیین از چند دانشجوی ممتاز دانشگاه خلیج فارس در قالب طرح امید آفرین با عنوان جایزه علمی پروفسور مشفقیان تجلیل شد.

پروفسور محمود مشفقیان در 1330 شمسی در بوشهر متولد شد و دوران دبستان و پنج سال دبیرستان را در مدرسه سعادت بوشهر گذراند و سال آخر دبیرستان را در مدرسه رازی شیراز به پایان رساند که در آن زمان یکی از بهترین دبیرستانهای شهر شیراز به شمار می رفت. 

مشفقیان دوره های لیسانس (1353)، فوق لیسانس (1354)، دکتری (1357) و فوق دکتری (1358) خود را در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه ایالتی اوکلاهما (امریکا) گرفته است.

پروفسور مشفقیان از سال 1358 به عنوان استاد دانشکده مهندسی در دانشگاه شیراز مشغول به تدریس دروس مهندسی شیمی شد. 

وی علاوه بر دانشگاه شیراز، در دانشگاه های اوکلاهما (امریکا)، سیدنی (استرالیا)، صنعت نفت (اهواز و آبادان)، قطر و بوشهر (خلیج فارس) تدریس کرده است.

در پی خدمات و تلاش های گسترده علمی، آموزشی، پژوهشی پروفسور مشفقیان، به دعوت کمیته علمی سازمان کنفرانس اسلامی، عضو این کمیته شد.

استاد محمود مشفقیان دارای دو فرزند پسر و دو فرزند دختر است و هم اکنون ساکن آمریکا است و در کنار خانواده به فعالیت های علمی مشغول است.

مشفقیان به بوشهر عشق می ورزد و سادگی، بی ریایی و دل پاکی بوشهری ها را به دریای بوشهر تشبیه می کند.
منبع:
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: