bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
قیمت تمام شده هر متر مکعب آب در استان بوشهر۲۰۰۰ تومان است که از مشترکان ۱۳ درصد آن به میزان ۲۵۰ تومان دریافت می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب در استان بوشهر۲۰۰۰ تومان است که از مشترکان ۱۳ درصد آن به میزان ۲۵۰ تومان دریافت می‌شود.

 کیقباد یاکیده صبح امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به هفته صرفه جویی آب همزمان با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: قرآن کریم، ارزش و جایگاه آب در زندگی بشر و موجودات بسیار با اهمیت دانسته که با توجه به بحران کم‌آبی باید ازفرصت ماه مبارک در صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب بهره جست.

وی صرفه‌جویی در مصرف آب را یکی از وظائف اساسی مردم با فرهنگ دانست و تصریح کرد:  با توجه به اینکه خداوند آب را مایه حیات تمام موجودات عالم دانسته لازم است ضمن پرهیز ازاسراف در مصرف آب بر ترویج فرهنگ بهینه سازی مصرف تلاش شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با استناد به روایات ائمه اطهار(ع) و فرمایشات بزرگان دین تصریح کرد: باید در تمام ایام سال فرهنگ پرهیز از اسراف و توجه به صرفه‌جویی در مصرف آب مورد توجه قرار داشته باشد، چراکه اسراف در این نعمت الهی جزو گناهان بزرگ است.

یاکیده با اشاره به اینکه آموزش مصرف بهینه آب باید مورد توجه همگان به ویژه رسانه‌ها قرار داشته باشد افزود: روش‌های استفاده صحیح از آب باید به مشترکان آموزش داده شود تا مردم با به کاربستن روش‌ها در کیفیت مصرف، مدیریت اسلامی داشته باشند.

وی، با بیان اینکه همه مشترکان حق استفاده از این ماده حیاتی درجامعه دارند، بیان کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی شهرها، توزیع آب به صورت یک‌نواخت در تمام شبکه‌های آب‌رسانی جاری نمی‌شود که این مهم منوط به رعایت مشترکانی است که در موقعیت مناسب خط آبرسانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهرتاکید کرد: اگر امور اجتماعی را بر اساس اصول دین پیاده و از آموزه‌های اهل بیت(ع) استفاده کنیم، از اسراف در تمام موارد به ویژه آب جلوگیری می‌شود.
یاکیده با تاکید براینکه فرهنگ مصرف آب آشامیدنی باید تغییر یابد، افزود: این فرهنگ باید از رعایت  کردن در هنگام شستشو، رفتن حمام و دیگر امورات ترویج یابد.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده آب در استان بوشهر 8 برابر قیمت فروش آن است بیان کرد: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب در استان بوشهر 2 هزار تومان است که از مشترکان 13 درصد آن به میزان 250 تومان دریافت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در شهرهای استان بوشهر273 لیتر است افزود: این سرانه در استان‌های دیگر کمتر است که با توجه به کاهش میزان آب ورودی به شبکه‌های آبرسانی میزان سرانه مصرف آب امسال به 226 لیتر کاهش می‌یابد.

یاکیده با بیان اینکه 250 هزار مشترک آب شهری دراستان بوشهر از خدمات شرکت آب و فاضلاب استفاده می‌کنند بیان کرد: نیاز آبی شهرهای استان بوشهر سالانه 30 میلیون متر مکعب است که سال قبل 24 میلیون متر مکعب توزیع شد که با توجه به بحران کم‌آبی پیش بینی می‌شود امسال کاهش یابد.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای استان بوشهرنیز با اشاره به برنامه‌های آموزشی در راستای مصرف بهینه آب گفت: برنامه‌های آموزشی و ترویجی افزایش یافته است به‌گونه‌ای که برنامه‌ رادیویی در مرکز بوشهر در حوزه مصرف و اهمیت آب از 50 دقیقه سال 1392 سال قبل به سه‌هزار دقیقه افزایش یافت که در قالب برنامه آب و زندگی پخش می‌شد.

بشیرمکارم با اشاره به برنامه‌های امسال در این راستا افزود: برای توسعه فرهنگ مصرفه بهینه آب و صرفه جویی دراین ماده حیاتی امسال علاوه بر برنامه‌های رادیویی راهکاری دیگر از جمله  ازمبلغان دینی، سازمان‌های مردم نهاد و دانش‌آموزان بهره برده می‌شود.
منبع:
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: