bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
کمال ابراهیم‌زاده
واقعا جای دارد که به تمامی همشهری‌های خودمان تبریک بگوییم. بالاخره این همه مطلبی که من نوشتم، موثر واقع شد و مسووولان بوشهر تصمیم گرفتند به بوشهر همان چیزی را بدهند که نیازش را داشت و سزاوارش بود. البته هنوز هیچ جایی و هیچ مسوولی رسما اعلام نکرده چنین اتفاقی افتاده ولی شما با یک مقداری گشت و گذار در شهر می‌توانید حدس بزنید که چه اتفاقی دارد می‌افتد.

متوجه نشده‌اید؟ واقعا متوجه نشده‌اید؟ یعنی شما در این چند سال به تهران و شیراز نرفته‌اید؟ میدان انقلاب تهران را این دو سه سال پیش ندیده بودید؟ یا همین چند وقت پیش فلکه ستاد شیراز نرفته‌اید؟ نمی‌دانید چرا میدان نمازی همیشه ترافیک دارد؟

برای این‌که دارند در شیراز مترو می‌زنند، یعنی کلا وقتی چند جای مهم یک شهر را با هم به هم می‌ریزند، قرار است مترو بزنند. من هم در اینجا به تمام همشهری‌های بوشهری‌ام تبریک می‌گویم که قرار است در بوشهر هم مترو بزنند.

 البته همان‌طور که گفتم هنوز هیچ مسوولی در این زمینه صحبت نکرده و تعیین نکرده که ایستگاه‌های مترو کجا‌ها هستند. این مساله هم به این علت است که مسوولان می‌خواهند مردم بوشهر را سورپرایز بکنند (احتمالا در روز بوشهر، 18 اسفند) اما خب کارهای خوب بزرگ را نمی‌توان به‌طور مخفیانه انجام داد، همیشه بقیه متوجه می‌شوند. طبق اطلاعاتی که من به‌دست آورده‌ام، ایستگاه‌های اصلی متروی بوشهر که قرار است قبل از بقیه ایستگاه‌ها افتتاح شوند، اینها هستند: «میدان نیروی انتظامی»، «میدان رئیسعلی دلواری» و «میدان برج». این که متروی بوشهر چند خط خواهد داشت هنوز مشخص نیست ولی یقینا همین سه ایستگاه هم حمل و نقل همشهری‌هایمان را بسیار راحت‌تر خواهد کرد و در مصرف سوخت و این بساط‌ها هم صرفه‌جویی خواهد شد.

البته این مترویی که قرار است افتتاح بشود، فقط مترو هم نیست بلکه آکواریوم دریایی هم خواهد بود و علاوه بر آن تا چند مدتی در ایستگاه متروی میدان نیروی انتظامی، نمایشگاه تاثیرات وارد شدن فاضلاب به دریا نیز برقرار خواهد بود و همشهریان می‌توانند تاثیر ورود این فاضلاب‌ها به دریا را دقیقا با چشمان خودشان ببیند و علاوه بر این، تمامی بوشهری‌ها می‌توانند از این مساله مطمئن باشند که افتتاح مترو هیچ صدمه‌ای به انشعاب‌های همگانی گاز، برق، آب، تلفن و اینترنت نخواهد زد و هیچ قطعی جدیدی به این علت اتفاق نخواهد افتاد.

تنها مساله‌ای که می‌ماند این است که آیا کارت الکترونیکی شهروندی را که برای اتوبوس استفاده می‌کنیم، می‌توان برای مترو هم مورد استفاده قرار داد یا باید برای مترو کارت جدیدی را مورد استفاده قرار بدهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: