bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰
با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود؛
ملیحه مالکی: بوشهر استانی غرق در ثروت و خفته در فقر است. بهره مردم این استان از ثروت زیادی که برای کشور تولید می‌کند، ناچیز است و باید سهم بیشتری به این استان اختصاص داده شود. بررسی‌ها و تحلیل‌های اقتصادی نشان می‌دهد این استان امروز در جایگاه واقعی خود قرار ندارد. پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و انرژی است

ملیحه مالکی

بوشهر استانی غرق در ثروت و خفته در فقر است. بهره مردم این استان از ثروت زیادی که برای کشور تولید می‌کند، ناچیز است و باید سهم بیشتری به این استان اختصاص داده شود. بررسی‌ها و تحلیل‌های اقتصادی نشان می‌دهد این استان امروز در جایگاه واقعی خود قرار ندارد. پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و انرژی است و در سه دهه اخیر جزء تفکیک‌ناپذیر صنعت نفت کشور بوده است. سهم استان بوشهر در تولید ناخالص ملی و ثروت، حجم سرمایه‌گذاری در حوزه منابع فسیلی و هسته‌ای بالا است؛ اما سهم آن از این همه ثروت ناچیز است که باید برای رشد اقتصاد، پیشرفت و رفاه عمومی مردم آن برنامه‌ریزی کرد.

شیخ‌موسی احمدی به همراه عبدالکریم جمیری دو نماینده از چهار نماینده استان بوشهر هستند که در کمیسیون انرژی عضویت دارند. عضویت نیمی از نمایندگان استان بوشهر در کمیسیون انرژی برای استانی که عنوان پایتخت انرژی کشور را یدک می‌کشد لازم و واجباست. اما آن‌چه اکنون اهمیت دارد این است که تاکنون این دو نماینده چه گلی بر سر مردم حوزه خود زده‌اند؟ . بیکاری جوانان بومی در کنار صنایع عظیم نفت و گاز هنوز پابرجاست، دود مشعل‌ها همچنان خوراک ریه‌های مردم می‌شود و عوارضش راهی استان‌های دیگر، مدیریت صنایع در دست غیر بومی‌هاست و مسوولیت‌های اجتماعی یا اجرا نمی‌شوند یا اگر قرار بر اجرا باشد سایر استان‌ها را هم شریک می‌کنند و هزار و یک مشکل و درد دیگر که گفتنش تکرار مکررات است.

مشکلات در پایتخت انرژی کشور زخم کهنه شده‌اند؛ اما عبدالکریم جمیری به‌جای تمرکز برای حل مشکلات، درگیر بازی‌های سیاسی و عزل‌ونصب‌هاست. شیخ‌موسی احمدی از حضورش در مجلس تاکنون همچنان در حال وعده و وعید بدون ارائه راهکار است ونتوانسته هیچ سنگی را روی سنگی دیگر بگذارد.

روابط عمومی دفتر نماینده مردم جنوب استان بوشهر روز گذشته (جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰) در حالی خبر از حمایت تعدادی از نیرو‌های انسانی شاغل در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی از دکتر موسی احمدی و وعده وی برایارتقای نیروی انسانی منطقه و انجام مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها منطقه پارس داده است کهکه دکتر احمدی در بردخون، مردم و شورای شهر اجازه برگزاری جلسه با‌ ایشان را نمی‌دهند و در عسلویه فقط پنج نفر در جلسه وی حاضر می‌شوند. در حالی که هنوز بیشتر از یک‌سال‌ونیم از حضور شیخ موسی احمدی در مجلس نمی‌گذرد و این طرد شدن از طرف مردم حوزه انتخابیه به‌ویژه اعضای ستاد‌های خود، نشان می‌دهد راهی که می‌رود به ناکجاآباد است...

روابط عمومی نماینده مردم شریف شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای در خبری آورده است: «تعدادی از نیرو‌های انسانی شاغل در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در کنگان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر و عضو کمیسیون انرژی، دیدار و به بیان دغدغه‌های خود در زمینه‌های مختلف پرداختند‌. دکتر احمدی نیز ضمن تشکر از حضور این افراد و ارائه گزارشی از پی‌گیری‌های انجام‌شده، خواستار نقد عملکرد و ارائه پیشنهادات کارشناسی برای بهبود وضعیت موجود شد.

در پایان، حاضران در جلسه، با تقدیر از اقدامات انجام‌شده، خواستار توجه بیشتر به سرمایه‌های انسانی، افزایش سهم و به‌کارگیری نیرو‌های منطقه و استان بوشهر در پست‌های کلیدی، نصب مدیران ارشد و میانی در بدنه دولت و صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از میان نیرو‌های منطقه و استان و توجه به ایفای نقش مسوولیت‌های اجتماعی به‌ویژه در پتروشیمی‌های سطح منطقه پارس، شدند. حمایت قاطع خود را از دیدگاه‌ها و مواضع دکتر احمدی نماینده مردم جنوب استان در خصوص اشتغالاعلام و از انعکاس شجاعانه درخواست‌های مردمی و نخبگان در حضور رئیس محترم جمهور و اعضای هیات دولت قدردانی کردند.

در این نشست از عملکرد شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس گلایه‌هایی صورت گرفت و خواستار ارائه گزارش عملکرد شفاف این شورا در خصوص توجه به حوزه‌های آموزش، بهداشت و سلامت و عمران شهری و مناطق پیرامونی صنعت شدند».

در این خبر ضمن آنکه همچنان سخنان شعارگونه از شیخ موسی احمدی دیده می‌شود ازتعداد حاضران و هویت افراد حاضر در جلسه اطلاعی در دست نیست، سخنی به میان نیامده است و آورده شده که شیخ جنوب پس از گذشت یک‌سال تازه به‌دنبال دریافت راهکارهاست. این‌ها در حالی‌ست که در سفر دو هفته گذشته کمیسیون برنامه و بودجه به استان بوشهر مقرر شده که سه درصد درآمد پتروشیمی‌های منطقه صرف اجرای مسوولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر شود و اکنوننماینده مردم جنوب استان بوشهر بهتر است به‌جای وعد‌ه و وعید‌ها به نظارت بر اجرای دستورات و سپس گرفتن بودجه لازم از نفتی‌های برای اجرا پروژه پرهزینه راه‌آهن اقدام کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: