bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴
بامداد جنوب: حزب ندای ایرانیان همچون دیگر احزاب فعالیت خود را در استان آغاز کرده تا خود را برای انتخابات پیش رو مهیا کند، در همین راستا، مجید فراهانی دبیر‌کل حزب ندای ایرانیان به بوشهر آمد تا از نزدیک فعالیت اعضای حزب را ببیند. ما نیز فرصت را غنمیت شمرده و با شرکت در نشست خبری او سوال‌هایی را پیرامون حاشیه‌ای این حزب وجود دارد، مطرح کرده و پاسخ آنها را جویا شدیم.

مجید فراهانی با بیان این‌که برای حرکت در مسیر توسعه پایداری کشور، مهم‌ترین راه حرکت منسجم مبنی بر خرد جمعی در قالب شناخته شده قانون اساسی کشور (همان بحث حزبی شدن) است؛ گفت: تحزب و حرکت گروهی امروزه در دنیا به‌عنوان مهم‌ترین راه تجمیع آرا شناخته می‌شود. در حال حاضر، با پیچیدگی‌هایی که در عرصه‌های مختلف وجود دارد، چاره‌ای جز حرکت گروهی و جمعی و تصمیم برای رفع مشکلات جامعه نیست، ما نیز در همین راستا قدم برمی‌داریم.

فراهانی در پاسخ به بامداد جنوب در خصوص حاشیه‌ها و بحث‌ها که پیرامون حزب ندای ایرانیان وجود دارد، افزود: ما سعی می‌کنیم مسیر خودمان را پیش بگیریم، حزب ندا از مباحث و گفت‌و‌گو استقبال می‌کند.
او ادامه داد: هر حزبی که معتقد باشد، معصوم است و تمام حق را به خود بدهد و نظرات خود را تمام عیار و صحیح بداند، مسیر خوبی را انتخاب نکرده است، به‌طور قطع ما این‌گونه نیستیم و همواره به‌عنوان یک حزب نظر خود را قابل نقد و بررسی می‌دانیم. حالا این‌که گروهی و عده‌ای بحق یا ناحق حواشی را ایجاد می‌کنند، باید از خودشان بپرسید.

 دبیرکل حزب ندای ایرانیان در خصوص جایگاه حزب ندا در میان اصلاح‌طلبان هم گفت: ما همواره در کنار دیگر احزاب اصلاح‌طلب به‌دنبال یک اتحاد و انسجام و رسیدن به پیروزی هستیم و در حال حاضر، نیز شروع‌کننده هیچ نوع اختلاف بحثی در جبهه اصلاح‌طلبان نبوده‌ایم.
وی در پاسخ به این سوال با توجه به اتفاقات اخیر در مجلس و نگاه اصولگرایان سنتی و اعتدالیون به منافع ملی آیا امکان ائتلاف بین این جناح و اصلاح‌طلبان وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: بدون‌شک هدف ما حضور نخبگان در مجلس آینده است، با این حال، اگر در حوزه‌ای اصلاح‌طلبان نامزد خاصی نداشته باشند و کاندیدای مطرح آن حوزه از جریان تندروی اصولگرایان باشد، رقیب او نیز از جریان راست سنتی و یا اعتدالیون باشد ترجیح ما حمایت از فردی است که تندروی‌ها را کنار گذاشته باشد، بنابراین با توجه به شرایط خاص احتمال ائتلاف با اعتدالیون و یا اصولگرایان سنتی دور از ذهن نیست.

او همچنین در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بحث نظارت شورای نگهبان را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: بعد از تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی می‌توان گفت، رویکردی مثبت میان کسانی که منافع ملی مد نظرشان است، وجود دارد، بنابراین اگر با همین نگاه و رویکرد پیش بروند، می‌توان به نظارت شورای نگهبان و تائید صلاحیت اصلاح‌طلبان امیدوار بود. هرچند باید به انتظار آینده نشست و ببینیم که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

برچسب ها: حزب ، ندا ، فراهانی
نام:
ایمیل:
* نظر: