bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
تعداد دانشجویان دولتی بوشهر کمتر از نصف میانگین کشوری است.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: تعداد دانشجویان دولتی بوشهر کمتر از نصف میانگین کشوری است.

عبدالمجید مصلح صبح چهارشنبه در آئین رونمایی از جایزه طرح امید آفرین در بوشهر اظهار داشت: مشارکت خیرین و نخبگان علمی در طرح‌های حمایت از استعدادهای علمی و نخبه‌پروری دارای ارزش و جایگاه بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: یکی از پایه‌گذاران دانشگاه خلیج فارس پروفسور مشفقیان است که نقش بسیار مهمی در ارزش‌های علمی دانشگاه داشته است و بسیاری از افتخارات علمی این دانشگاه مرهون تلاش‌های ایشان است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: طرح امیدآفرین با همکاری جامعه دانشگاهی و حمایت شهروندان اجرا می‌شود و تاکنون ۵۰ بنیاد در سطح کشور برای حمایت خیرین از علم تشکیل شده است و بسیاری از دانشگاه‌های کشور نیز با حمایت خیرین ساخته و راه‌اندازی شده است.

مصلح با بیان اینکه ۱۰۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی توسط خیرین کشور در حوزه آموزش عالی ساخته شده است، بیان داشت: استان بوشهر تاکنون سهمی از نظر فضاهای آموزش عالی ساخته شده توسط خیرین نداشته است.

وی با بیان اینکه بوشهر در رتبه ۳۰ کشور از نظر دانشجوی دولتی است، اضافه کرد: باید ۱۴ هزار دانشجوی دولتی در استان داشته باشیم و برای رسیدن به این ظرفیت نمی‌توان تنها به دولت تکیه کرد و باید از ظرفیت‌های دولتی استفاده شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر خاطرنشان کرد: تعداد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی استان بوشهر کمتر از نصف میانگین کشوری است.

مصلح به اقدامات صورت گرفته توسط خیرین برای ساخت مدرسه در بوشهر اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های خیرین در توسعه زیرساخت‌های آموزش عالی استان بوشهر نیز استفاده شود.

وی همچنین بر لزوم استفاده از سرمایه‌های معنوی و اجتماعی خیرین تاکید کرد و بیان داشت: یکی از اهداف تشکیل بنیاد دانشگاهی خلیج فارس، صیانت از نام خلیج فارس توسعه و پیشرفت استان و کشور است و این بنیاد توجه ویژه‌ای به حمایت‌های معنوی خیرین خواهد داشت.

در طرح امیدآفرین به دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ماهیانه مبالغی از دو میلیون تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه اعطا می‌شود و به دانشجویانی که موفق به ثبت مقاله ISI یا ثبت اختراع شوند مبلغ دو میلیون تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بابت هر اختراع یا مقاله تعلق می‌گیرد.
منبع:
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: