bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
در نشست توسعه اشتغال استان بوشهر مطرح شد؛
داود علیزاده:نشست توسعه اشتغال استان بوشهر صبح دوشنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر و دیگر مسوولان مربوطه در بوشهر برگزار شد.

داود علیزاده

نشست توسعه اشتغال استان بوشهر صبح دوشنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر و دیگر مسوولان مربوطه در بوشهر برگزار شد. ماحصل این جلسه گزارشی در خصوص پرداخت میزان تسهیلات مصوب در زمینه اشتغال و نرخ پرداختی بانک‌ها بود. بر اساس آمار ارائه‌شده در این جلسه از هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی مصوب، تاکنون ۵۷۱ میلیارد تومان تسهیلات به جامعه هدف پرداخت‌شده است؛ که این میزان 40 درصد میزان مصوب است و همچنان 60 درصد مصوبات در انتظار پرداخت و بررسی پرونده هستند. این مقدار در زمینه‌های دیگر بسیار کمتر است. به‌طور مثال میزان پرداخت تسهیلات بانکی توسط صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر کمتر از 16 درصد است و از ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغال‌زایی توسط دستگاه‌های اجرایی استان نیز کمتر از شش میلیارد آن به ثبت رسیده است.

در حال حاضر ۲۰۳ طرح بااعتبار ۴۵ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان موجود منتظر دریافت تسهیلات بانکی هستند ۱۱۱ طرح نیز در صمت برای پرداخت ۲۴ میلیارد تومان در دست بررسی است. برآیند کلی جلسه نشان می‌دهد پیچ‌وخم‌های اداری و بروکراسی پرداخت تسهیلات بسیاری از طرح‌ها را کند و مسکوت کرده است. ضمن آنکه نکته مغفول مانده در این زمینه توجه به ایجاد اشتغال پایدار و موثر است. به‌وضوح مشخص نیست پس از پرداخت چنین تسهیلاتی چه میزان اشتغال پایدار و موثر ایجادشده است.

با همه این احوال در همین جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر اساس شاخص طرح‌های اشتغال‌زایی خبر داد.

علی باستین صبح دوشنبه در نشست توسعه اشتغال استان بوشهر گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه اشتغال است که باید حمایت لازم از طرح‌های اشتغال انجام شود.

وی با تأکید بر همکاری بیشتر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی افزود: شرایط که فراهم‌شده و تا پایان تیرماه تمدیدشده تلاش دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از این موقعیت ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تشکر از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بیان کرد: اکنون امیدواری در این حوزه بین مردم افزایش‌یافته که لازم است با تلاش مضاعف کمک شود تا تسهیلات موردنظر پرداخت شود.

وی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر اساس شاخص پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی موردتوجه قرار می‌گیرد گفت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به ثبت در سامانه تعیین‌شده اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: امسال در عرصه اشتغال‌زایی برنامه‌ریزی‌شده و تحول مهمی ایجاد خواهد شد که لازم است توجه ویژه‌ای شود.

به گفته وی تخصیص اعتبار به دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۲ بر اساس عملکرد آن دستگاه در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی سال ۱۴۰۱ است.

باستین با تشکر از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بیان کرد: اکنون امیدواری در این حوزه بین مردم افزایش‌یافته که لازم است با تلاش مضاعف کمک شود تا تسهیلات موردنظر پرداخت شود.

وی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر اساس شاخص پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مورد توجه قرار می‌گیرد گفت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به ثبت در سامانه تعیین‌شده اقدام کنند.

به گفته باستین امسال در عرصه اشتغال‌زایی برنامه‌ریزی‌شده و تحول مهمی ایجاد خواهد شد که لازم است توجه ویژه‌ای شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره پیگیری روزانه عملکرد بانک‌ها توسط دبیرخانه کارگروه استان، گفت: بانک‌ها اجازه ندهند این فرصت انجام‌شده برای استان از دست برود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال استان بوشهر همکاری کنند.

مهدی صفوی صبح دوشنبه با بیان اینکه همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و بانک‌ها برای توسعه اشتغال ضروری است. ادامه داد: همکاری بانک‌ها در تسریع طرح‌ها بسیار حائز اهمیت است و برخی بانک‌ها طرح‌ها پذیرش نکردند و در این راستا ۶۴ میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل پذیرش‌شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان مجموع اعتبارات این سازمان است افزود: از این میزان ۲۰ میلیارد تومان برای ۱۴۳ طرح پرداخت‌شده است.

در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: ۴۰ درصد تسهیلات مصوب طرح‌های اشتغال‌زایی تاکنون توسط بانک‌های عامل پرداخت‌شده است.

مصدق کشاورزی افزود: برنامه‌ریزی گسترده‌ای به‌منظور توسعه اشتغال در استان بوشهر صورت گرفته و برنامه‌های مهمی در این راستا داریم.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌ها در عرصه اشتغال‌زایی خاطرنشان کرد: از هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی مصوب، تاکنون ۵۷۱ میلیارد تومان تسهیلات به جامعه هدف پرداخت‌شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر معادل ۴۰ درصد تسهیلات مصوب طرح‌های اشتغال‌زایی تاکنون توسط بانک‌های عامل پرداخت‌شده است.

کشاورزی از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغال‌زایی توسط دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس سامانه فقط ۳۲ طرح آن به ثبت رسیده و معادل پنج میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه اکنون در بانک‌های استان بوشهر ۲۰۳ طرح بااعتبار ۴۵ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان موجود است گفت: این طرح‌ها منتظر دریافت تسهیلات بانکی هستند و در این راستا هیچ طرحی در دست بررسی در دستگاه‌های اجرایی نباید باقی بماند و اکنون ۱۱۱ طرح در صمت برای پرداخت ۲۴ میلیارد تومان در دست بررسی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر طرح‌های موجود در کمیته کارگروه اشتغال‌زایی شهرستان‌های استان را ۲۲ طرح با 7/2 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این طرح‌ها در انتظار تصویب قرار دارد و میزان پرداخت تسهیلات بانکی توسط صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان 7/15 میلیارد تومان است.

کشاورزی مجموع اعتبارات پرداخت‌شده سازمان صمت استان بوشهر را 7/15 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: آنچه در سامانه به ثبت رسیده پنج میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان است.


نام:
ایمیل:
* نظر: