bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
این شهرستان در بخش های مختلف کشاورزی دارای رتبه بالایی در استان بوشهر است که در بخش تولید محصولات شیلاتی رتبه نخست و درتولید صنایع دستی کشاورزی وگوشت قرمز دارای جایگاه مهم است.
مدیر جهاد کشاورزی تنگستان گفت: این شهرستان در بخش های مختلف کشاورزی دارای رتبه بالایی در استان بوشهر است که در بخش تولید محصولات شیلاتی رتبه نخست و درتولید صنایع دستی کشاورزی وگوشت قرمز دارای جایگاه مهم است.

 اردشیر علایی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تنگستان در زمینه تولید محصولات گلخانه ای با 12 گلخانه در سطح 54 هزار مترمربع سالانه 974 تن محصول خیار و گوجه فرنگی تولید می کند.

وی اضافه کرد: شیوه آبیاری بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی تنگستان به تحت فشار تغییر یافت که برای این مهم 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد.

علایی با اشاره به اجرای طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی گفت: برای انتقال آب به مزارع کشاورزی 13 کیلومتر لوله گذاری با چهار میلیارد و 310 میلیون ریال اعتبار اجرا شد.

مدیرجهاد کشاورزی تنگستان ادامه داد: برای تغییر شیوه آبیاری 500 هکتار از نخیلات شهر اهرم طرح هایی در دست بررسی است که با اجرای این طرح آبیاری نخیلات از غرقابی به تحت فشار تبدیل می شود.

علایی در باره بخش دامداری تنگستان گفت: درآمد دامداران سنتی کفاف هزینه های آنها را نمی دهد ولی پرواربندی دام از نظر اقتصادی برای آنها مقرون به صرفه درآمد زاست.

مدیرجهاد کشاورزی تنگستان افزود: وابستگی دامدار به مرتع با توجه به وضعیت خشکسالی و فقیر بودن تولید علوفه در مراتع سبب کاهش وزن دام و متضرر شدن دامدار می شود.

علایی با اشاره به افتتاح پرواربندی دام تنگستان بیان کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی واحد پرواربندی دام تنگستان با 300 راس گوساله و سرمایه گذاری چهار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

علایی افزود: در شهرستان تنگستان 9 واحد پرواربندی به ظرفیت یکهزارو150 راس گوساله وجود دارد که میزان تولید گوشت قرمز شهرستان سالانه بیش از 300 تن است.

مدیرجهاد کشاورزی تنگستان با بیان این که 300 هکتاراز مزارع و باغ های شهرستان تنگستان به روش های آبیاری تحت فشار مجهز است گفت: این طرح های آبیاری نوین با اعتبار 20میلیارد ریال در دست اجراست.

علایی با بیان این که 85 درصد اعتبارات آبیاری تحت فشار را دولت به صورت بلاعوض به کشاورزان پرداخت کرده است گفت: امسال نیز 500 هکتار از نخیلات تنگستان به آبیاری تحت فشار مجهز می شود.
منبع:
ایرنا
برچسب ها: بوشهر ، نگستان
نام:
ایمیل:
* نظر: