bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴
8 حمله تروریستی تاکنون 153 قربانی و 200 مجروح؛ برقراری حالت فوق العاده؛ ورود 1500 نظامی برای مقابله و کنترل اوضاع

حملات تروریستی دیشب، پاریس را در شوک مرگبارترین حمله تروریستی در اروپا از سال 2004 تا کنون فرو برد.6 عملیات تروریستی تیراندازی و دو عملیات انتحاری انفجاری در هفت منطقه پاریس شب گذشته تاکنون 153 قربانی و 200 مجروح به جای گذاشته است.

 حملات تروریستی جمعه شب پاریس که در آن برای نخستین بار در خاک فرانسه حمله انتحاری صورت گرفت، علاوه بر برانگیختن احساسات مردم در فرانسه و مقامات سایر کشورهای جهان را نیز به واکنش واداشت.
رسانه های جهان از جمله فرانس 24 از این حملات به عنوان اقداماتی تروریستی نام بردند که در دهه های اخیر در فرانسه بی سابقه بوده است. جمعه شب در پاریس چه گذشت؟
-آخرین آمار از تعداد قربانیان این حمله که رسانه های فرانسه احتمال افزایش آن را قوی می دانند، دست کم 126 کشته و 200 مجروح اعلام شده است.
- تیراندازی هایی که در مناطق 10 و 11 پاریس و در دو رستوران صورت گرفت، تعدادی از جان باختند.

- دو انفجار در نزدیکی استادیوم فرانسه در منطقه 'سن دنی' رخ داد که در جریان آن ده ها نفر کشته شدند. انفجار نخست زمانی رخ داد که در 'فرانسوآ اولاند' رئیس جمهوری فرانسه برای تماشای بازی دوستانه فرانسه و آلمان در استادیم حضور داشت.
- در جریان گروگانگیری در سالن کنسرت 'باتاکلان' که با مداخله پلیس و نیروهای امنیتی پایان یافت، بیش از80 تن از جمله یکی از گروگان گیریان کشته شدند.
- حال 80 نفر از مجروحان وخیم گزارش می شود و بخش اورژانس بیمارستان های پاریس در حالت آماده باش قرار گرفته اند.
- منابع نزدیک به پرونده تحقیق اعلام کردند که همه هشت عامل حمله های تروریستی کشته شدند. هفت از مهاجمان در جریان عملیات انتحاری خود و یکی دیگر در جریان ورود نیروهای امنیتی به سالن کنسرت کشته شدند.

- 'فرانسوآ اولاند' رئیس جمهوری فرانسه در نخستین واکنش با اعلام وضعیت اضطراری در سراسر کشور از برقراری کنترل مرزی برای جلوگیری از خروج 'مهاجمان و ورود احتمالی افرادی با مقاصد تروریستی' به کشورش خبر داد و وعده جنگی بی امان علیه تروریسم را داد.
- یکی از شاهدان گروگانگیری در سالن کنسرت اعلام کرد مهاجمان اقدام خود را با اشاره به مداخله نظامی فرانسه در سوریه توجیه می کردند. 

-اولاند با حضور در باتاکلان اعلام کرد: مقابله با بربریت بیرحمانه خواهد بود. 
-کاخ ریاست جمهوری فرانسه 'الیزه' در بیانیه ای حملات پاریس را 'بی سابقه و وحشتناک' خواند و از 'بسیج یک هزار و 500 نیروی اضافی و تشدید کنترل مرزها' خبر داد. 
-'فرانسوآ مولن' دادستان پاریس از آغاز تحقیقات در مورد حملات پاریس برای شناسایی 'همدستان' احتمالی عاملان آن خبر داد. 
-حمله های تروریستی پاریس در حالی رخ داد که بیش از دو هفته تا برگزاری کنفرانس آب و هوایی پاریس که قرار است میزبان تعداد قابل توجهی از سران کشورهای جهان باشد، زمان باقی مانده است. 

-حمله تروریستی جمعه شب پاریس مرگبارترین حمله تروریستی اروپا در دهه های اخیر حتی از واقعه مادرید 2004 میلادی تا کنون محسوب می شود. 
- رسانه ها و مطبوعات امروز (شنبه) فرانسه با تیتر 'جنگ در پاریس' تصویری از رعب و وحشت حاکم بر مردم فرانسه را بازتاب دادند و درعین حال خواستار مقابله کامل دولت این کشور با عوامل این حملات تروریستی شدند.
- تمام مسابقات ورزشی امروز و فردا ( شنبه و یکشنبه ) در استان ایل دو فرانس که پاریس در آن قرار دارد لغو شد.

- تمامی مدارس و دانشگاه های پاریس امروز تعطیل شد.
-برخی رسانه های فرانسه از ابزار نگرانی از گسترش اسلام هراسی در این کشور خبر دادند.
این رسانه گزارش دادند احتمالامسلمانان فرانسه به دلیل سوء استفاده تندروها و جریانات افراطی در فرانسه همچون حوادث تروریستی قبل ، بیشترین هزینه این حملات را پرداخت خواهند کرد .
--شورای وزیران فرانسه در نخستین ساعات پس از حملات، تشکیل جلسه داد. رئیس جمهوری قرار است ساعت 9 امروز به وقت محلی (12 و 30 به وقت تهران) جلسه شورای دفاع را تشکیل دهد. 
-شورای مسلمانان فرانسه به سرعت 'حملات شنیع' پاریس را محکوم کرد. 
-احزاب سیاسی که در آستانه انتخابات محلی قرار داردند، تبلیغات خود را به حال تعلیق درآوردند. 
- براساس برخی اخبار تایید نشده گروهک تکفیری تروریستی داعش درشبکه اجتماعی توئیتر ضمن برعهده گرفتن مسوولیت حملات تروریستی در پاریس ، اعلام کرد کشورهای اسپانیا، ایتالیا و فرانسه را تهدید به حملات به مشابه کرد.

--حملات جمعه شب پاریس 10ماه پس از آن رخ داد که دفتر نشریه فکاهی 'شارلی ابدو' در پاریس در ماه ژانویه (دی ماه) هدف حمله تروریستی قرار گرفت. در جریان این حمله 12 نفر از جمله دو پلیس و چهار کاریکاتوریست کشته شدند. این مجله در اقدامی تحریک آمیز در طی دو هفته با تیراژی 3 و 5 میلیون نسخه ای کاریکاتورهای موهنی از پیامبر اسلام(ص) منتشر کرده بود.
- در حالی که برخی منابع خبری مانند سی ان ان اعلام کردند که تاکنون 153 نفر کشته و 200 نفر مجروح شده اند اما آمار پلیس فرانسه با این آمار در تضاد است . پلیس فرانسه در تازه ترین آمار از تعداد قربانیان اعلام کرد: 127 نفر کشته و 180 تن مجروح شدند. حال 80 نفر از مجروحان به شدت وخیم گزارش می شود.
برچسب ها: حملات ، فرانسه ، ترور ، کشته
نام:
ایمیل:
* نظر: