bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس در زمینه (به حساب) حمله‌ای که به آقای موسوی لاری صورت گرفته بود، صحبت‌هایی کرده‌اند. آقای نقوی حسینی (همان نماینده مجلس که در بالا نوشته بودم) را که می‌خواند، متوجه می‌شود ایشان این قدر قشنگ و با ادب و متین صحبت کرده‌اند که... من اصلا دیگر هیچ حرفی نمی‌توانم بزنم. اصلا شما خودتان قسمتی از مصاحبه‌ای که با ایشان شده و جوابی که داده‌اند را بخوانید:

«مصاحبه کننده: فرمانداری گفته است که مجوز داشته است.
مصاحبه شونده (آقای نقوی حسینی): غلط کرده است مجوز داده است.»
اصلا من هر بار که جواب آقای نقوی حسینی را می‌خوانم، به این نتیجه می‌رسم که تا به حال در مورد ادب و با ادب و بی‌ادب و نزاکت و با نزاکت و بی‌نزاکت اشتباه می‌کرده‌ام و باید بروم یک سری کتاب‌های میشل فوکو و ژاک دریدا و شلایرماخر را بخوانم و یک تحلیل هرمنوتیکی و واسازانه از رفتارهایم انجام دهم، تا بتوانم به این سطح از متانت برسم.

البته مصاحبه آقای نقوی حسینی فقط به خاطر ادبیات متین و محترمش ارزشمند نیست و قسمتی از ارزشمندی این مصاحبه، در تحلیل‌های فلسفی و پست مدرن ایشان از حقیقت هم نهفته است. مثلا ایشان در قسمتی دیگر می‌گویند: «اگر من نبودم مردم فتنه‌گرها را لت و پار می‌‌کردند و به حساب‌شان می‌رسیدند». مصاحبه کننده به ایشان می‌گوید: «انتقاد مهم به شما این است که شما به عنوان نماینده چرا به میان افرادی رفتید که با حرکت‌های غیرقانونی، علیه یک برنامه قانونی چماقداری کردند» و بعد آقای نقوی حسینی می‌گویند: «چماق‌دار نبودند، نه علیه کسی حرفی زدند و نه حرکتی کردند». یعنی با اینکه می‌خواستند فتنه‌گر‌ها را لت و پار کنند و به حسابشان برسند، چماقدار نبودند و حرکتی نکردند.
یعنی چه این حرف؟ یعنی ما در اینجا تعریف نوینی از چماقدار داریم: فردی که در عین حال اینکه بقیه را لت و پار می‌کند، چماقدار نیست. یا اصلا فردی که بدون اینکه حرکت کند، بقیه را لت و پار می‌کند. یا کسانی که بدون اینکه علیه کسی حرفی بزنند می‌روند و بقیه را لت و پار می‌کنند. این تعاریف نوین و تحلیل‌های فلسفی آقای نقوی حسینی همه نشان از این دارد که ایشان آگاهی و اطلاعی کافی از فلسفه معاصر غرب دارند و زمانی که صحبت می‌کنند، مفهوم‌های خود را بازتعریف می‌کنند و دیدگاه اجتماع در مورد ارزش‌ها را خود از نو تنظیم می‌کنند.
و مردم هم چنین رویکردی به مفاهیم را پذیرفته‌اند. در پاسخ به این سخنان آقای نقوی حسینی، یکی از خوانندگان مصاحبه ایشان در سایت انتخاب چنین کامنتی را نوشته بود:
«نقوی ....عزیزم.....دقت کن!!!»

برچسب ها: طنز ، ابراهیم زاده
نام:
ایمیل:
* نظر: