bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
فرمانده منطقه درم نیروی دریایی ارتش؛
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش روز گذشته در جمع خبرنگاران با یادآوری حماسه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در هفتم آذر، از حماسه آفرینی پرسنل ناوچه‌ی موشك انداز پیكان و تبلور ایثار و جان فشانی‌های پرسنل قهرمان و جان بر كف نیروی دریایی در برقراری ثبات و امنیت در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان سخن گفت.
بامدادجنوب- مریم خوئینی: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش روز گذشته در جمع خبرنگاران با یادآوری حماسه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در هفتم آذر، از حماسه آفرینی پرسنل ناوچه‌ی موشك انداز پیكان و تبلور ایثار و جان فشانی‌های پرسنل قهرمان و جان بر كف نیروی دریایی در برقراری ثبات و امنیت در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان سخن گفت.
امیر‌محمدرضا عباسیان با اشاره به عملیات مرواید، تصریح کرد: بزرگ‌ترین جنگ‌ها و نبردهای دریایی در آن روزها رقم خورد که عملیات مروارید یکی از سلسله جنگ‌های آبی بود که میان ایران و نیروی‌های بعثی عراق شکل گرفت که در نهایت موجب شد فرزندان برومند ما حماسه‌ای دیگر بیافرینند.

وی با بیان این‌که این حماسه دستاوردهای بزرگی نیز در پی داشت، گفت: یکی از دست‌آورد‌ها این بود که نیروی دریایی عراق منهدم شد. در همین حال باعث شد خیال خام دشمنان که تصور می‌کردند. می‌توانند کشور ما را در محاصره قرار دهند، نقش بر آب شود و همچنین از سوی دیگر صادرات و واردات رژیم بعثی عراق به طور کلی غیر ممکن شد و این باعث شد رزمندگان ما با روحیه بالاتری در میدان‌های نبرد مبارزه کنند.
فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای این نیروها در حوزه دفاع و همچنین ساخت تجهیزات نظامی، تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و موثری در عرصه‌های مختلف جنگ تحمیلی داشت و در طول هشت سال جنگ تحمیلی بیش از 10 هزار کشتی در 250 عملیات دریایی اسکورت کرد.
‌عباسیان در بخش دیگری از سخنانش به خودکفایی نیروی دریایی ارتش در تولید ادوات و تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تولید ادوات و تجهیزات موردنیاز در عرصه دریایی از جمله شناورهای سطحی و زیرسطحی با خودکفایی که ایجاد شده، موجبات حیرت کشورهای دور و نزدیک را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: ساخت ناوشکن دماوند یکی از این تجهیزات است که بعد از ناو جماران ساخته‌شده و جزء ناوهای مجهز و بالگرد هم هست.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی نیروی دریایی ارتش آن‌گونه است که در دانشگاه امام خمینی آمار بالایی از دانشجویان موفق به طی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا شدند و این نشانگر بار علمی بالای دانشجویان دانشگاه امام است.
وی تاکید کرد: توانمندی ما در ساخت تجهیزات زیرسطحی به‌عنوان یکی از چند کشور محدود و معدود در دنیا مورد اعتراف کشورهاست و از پیشرفته‌ترین زیرساخت‌ها در دفاع آبی برخوردار است
عباسیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به حضور نیروی دریاری جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دور گفت: نیروی دریایی ارتش بعد از جنگ تحمیلی نیز راه خود را ادامه و سیادت و برتری دریایی و به نمایش گذاشتن پرچم ایران در آب‌های بین‌المللی سرلوحه کار خود قرارداد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر تکاوران نیروی دریایی ارتش روی شناورهای نفتکش و تجاری حضوری مستمر دارند تا با پدیده شوم دزدان دریایی مبارزه کنند، گفت: چراکه امروزه پدیده دزدان دریایی امری جدی است  اما با حضور مستمر و مداوم تکاوران شجاع روی واحدهای شناور، تاکنون جرات نکرده‌اند به منافع ایران تعدی کنند.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش، با بیان این‌که عمده حضور دزدان دریایی در خلیج عدن تا تنگه باب المندب است، تصریح کرد: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش هم‌اکنون در منطقه مأموریتی خود هستند و سی و هفتمین ناوگروه نیز به‌زودی به ماموریت بین‌المللی اعزام خواهد شد.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شایعاتی مبنی بر خروج پایگاه دریایی از شهر بوشهر و خارگ نیز گفت: موضوع خروج پایگاه دریایی از شهر بوشهر و خارگ صحت ندارد بلکه موضوع فروش قسمتی از اراضی است.

عباسیان ادامه داد: فروش اراضی هم طبق قانون با رعایت سلسه مراتب اداری مربوط به وزارت دفاع و نیروی دریایی و در راستای کمک به شهر بوشهر انجام خواهد شد.
گفتنی است امروز با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش شماری از دستاوردهای مهم نیروی دریایی در پایگاه دریایی بوشهر رونمایی خواهد شد.
الحاق داک تعمیراتی شناور 800 تنی بنام بوشهر، سازه شبیه‌ساز آموزشی کنترل صدمات، سازه شبیه‌سازی که به دست کارکنان خدمتگذار نیروی دریایی در بوشهر ساخته شده و همچنین الحاق چند فروند بالگرد هوا دریا و الحاق یدک‌کش اقیانوس پیمای جاجرود که بعد از تعمیرات حیاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، از جمله دستاوردهای نیروی دریایی ارتش است که امروز رونمایی می‌شود.
 فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در خصوص این سازه گفت: با استفاده از این سازه تمام اعمال و فعالیت‌های دانشجویان ارتش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، این سازه برای ارتقا سطح مهارت فنی، آموزشی و مهارت کنترل صدمات یک ناو ساخته شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: