bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
دبیرکل ناتو از "بالاترین میزان آمادگی نیروهای ناتو" از زمان جنگ سرد خبر داد
دبیرکل ناتو از "بالاترین میزان آمادگی نیروهای ناتو" از زمان جنگ سرد خبر داد

دبیرکل ناتو اعلام کرد، این ائتلاف برای مقابله با تروریسم و زیاده‌خواهی‌های روسیه بیشترین نیروهای خود از زمان جنگ سرد تاکنون را مستقر کرده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو یک روز پس از اظهارات ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه مبنی بر استقرار بیش از 40 موشک بالستیک قاره پیما در تجهیزات اتمی این کشور طی سال جاری واکنش نشان داد و اظهار کرد: ناتو با فضای امنیتی جدیدی رو به رو است که ناشی از خشونت، آشفتگی و بی‌ثباتی در کشورهایی چون عراق، سوریه و شمال آفریقاست، اما عوامل دیگری چون رفتارهای خصمانه روسیه نیز که با الحاق کریمه و بی‌ثباتی در اوکراین نمایان شد، در ایجاد این فضای جدید نقش دارند.

استولتنبرگ ادامه داد: در اینجاست که ناتو باید واکنش نشان دهد. ما این کار را با تقویت حداکثری نیروهای دفاعی خود تا بالاترین میزان خود از زمان جنگ سرد انجام می‌دهیم و نیروهای سرنیزه آلمانی کلیدی در این تقویت خواهند بود.

وی که برای شرکت در اولین مانور کامل نیروهای واکنش سریع ناتو در زاگان لهستان حضور دارد نسبت به کارآمدی این نیروها ابراز خشنودی کرد.

حدود 2100 سرباز در کشورهای بلژیک، جمهوری چک، آلمان، لهستان، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان و آمریکا از هفته گذشته در این مانور نظامی حضور دارند.

این رزمایش قرار است نیروهای اقدام مشترک فوق‌آماده ناتو را که در نشست سران ناتو در سپتامبر 2014 تشکیل شد، در معرض آزمایش قرار دهد.

الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 و دخالت‌های این کشور در شرق اوکراین در کشورهای شرق اروپا که پس از جنگ سرد به ناتو پیوسته‌اند، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.
منبع:
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: