bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴
برای انتخابات اسفندماه؛
این جبهه هنوز بیشتر به سمت احمدی‌نژاد گرایش دارد و مواضع شفافی ندارد. باید این شفافیت ایجاد شود و بدانیم که جزء کدام جناح و جریان و شخصیت هستند.
بامدادجنوب- مریم خوئینی: حضور نزدیکان و حامیان محمود احمدی‌نژاد در انتخابات پیش رو همچنان در هاله‌ای از ابهام است چرا‌که با وجود اعلام او که در انتخابات مجلس شرکت نخواهم کرد اما برخی خبرها از فعالیت انتخاباتی او و نزدیکانش خبر می‌دهند حال باید دید اگر او تصمیم جدی برای حضور داشته باشد اصولگرایان چه واکنشی نشان می‌دهند. در همین خصوص رئیس کمیته سیاسی جبهه ایستادگی می‌گوید؛ جبهه پایداری مشخص نیست چه رویکردی پیرامون تیم محمود احمدی‌نژاد خواهد گرفت.

حسین کنعانی‌مقدم با بیان این‌که جبهه پایداری مدعی کل جریان اصولگرایی است، در حالی که هنوز تکلیف خود را با تیم احمدی‌ن‍ژاد و چگونگی آن مشخص نکرده است، گفت: این جبهه هنوز بیشتر به سمت احمدی‌نژاد گرایش دارد و مواضع شفافی ندارد. باید این شفافیت ایجاد شود و بدانیم که جزء کدام جناح و جریان و شخصیت هستند.

دبیرکل حزب سبز همچنین در خصوص شکل‌گیری یک ائتلاف سیاسی از سوی جریان اصولگرا گفت: نشست‌ها و گفت‌و‌گوهای بسیاری در خصوص اعلام نامزدها از سوی طیف اصولگرا شکل می‌گیرد اما هنوز هیچ مکانیزمی برای این‌که بتوانند یک ائتلاف سیاسی را شکل دهند وجود ندارد، این‌که چه کسانی در کادر رهبری این ائتلاف خواهند بود و چه سازمان و ساز‌و‌کاری این کار را انجام خواهد داد در حد گمانه‌زنی است.

وی اضافه کرد: پیشنهادهایی برای ارائه فهرست انجام می‌شود اما مکانیزمی که چگونه بتوانند از احزاب اصولگرا سوال کنند یا نظراتشان را اعمال کنند وجود ندارد و بیشتر جنبه اظهار نظر و گمانه‌زنی دارد.
کنعانی‌مقدم در خصوص نشست مشورتی هشت نفره اصولگرایان درباره انتخابات مجلس دهم نیز گفت: در جریان این نشست که چه کسانی دعوت شده‌اند و چه اتفاقی افتاده نیستم اما از آنجایی که جزو جریان اصولگرایی هستیم از ما برای شرکت در این نشست دعوت نشده است.
در همین حال در استان بوشهر نیز جریان اصولگرای موضع روشنی پیرامون حامیان محمود احمدی‌نژاد اتخاذ نکردند. محمود خدری معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی استان در این خصوص در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: ما چهار کاندیدای خود را در استان معرفی کرده‌ایم هر جریانی با اعلام حمایت از کاندیدای‌های ما وارد این عرصه شود، ما از او استقبال خواهیم کرد.

خدری با بیان این‌که ما از روز اول مواضع خودمان را مشخص کرده‌ایم گفت: هر چند نقدهای به محمود احمدی‌نژاد وارد است اما، هر حال وی هشت سال رئیس‌جمهور کشورمان بوده و نمی‌توان زحماتی را در این مدت کشیده را نادیده گرفت.
وی متذکر شد ما کاندیداهای خود را به‌طور رسمی معرفی کرده‌ایم با تمام احترام که به دوستان اصولگرای خود قائل هستیم هر کسی دیگری بخواهد با تابلوی اصولگرای وارد شود باید اعلام استقلال کند.

نصرالله شفعیی فعال سیاسی و رسانه جریان اصولگرا نیز در همین خصوص در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: در حال حاضر هیچ کس در استان با پرچم ایشان در جریان‌های اصولگرای حضور پیدا نکرده است. 
شفعیی با بیان این‌که موضع گرفتن پیرامون احمدی‌نژادی‌ها و تفکر ایشان باید در مرکز اتخاذ شود، تصریح کرد: تا زمانی که شخص احمدی‌نژاد تصمیمی قاطع در خصوص انتخابات نگرفته‌اند نمی‌شود اعلام موضع رسمی داشت.
وی ادامه داد: تنها مشکل او نزدیکی‌اش با رحیم مشایی بوده اگر رویکردش پیرامون این مساله تغییر پیدا کند چه بسا بار دیگر مورد حمایت اصولگرایان واقع شود.
این در حالی است که تیم احمدی‌نژاد بی سرو‌صدا و با چراغ خاموش حرکت می‌کند اما جریان اصولگرای سنتی تا آنجای که توانسته است فاصله‌اش را با احمدی‌نژادی‌ها حفظ کرده است حال باید دید در استان چگونه برخورد خواهند کرد آیا به یک‌باره شاهد معرفی یک کاندیدا از سوی این جریان در استان خواهیم بود یا خیر؟!


نام:
ایمیل:
* نظر: