bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴
کمال ابراهیم زاده:
آقای سعید مرتضوی را می‌شناسید که، مگر نه؟ همان آقایی که اخیرا پرونده‌هایی در مورد تخلف هایش در...
چی؟ من کی گفتم کهریزک؟ می‌خواستم بگم تامین اجتماعی. کاری به کار کهریزک نداشتم. عجبا.
در هر حال، آقای مرتضوی شخصی است که در بسیاری ابعاد اتهام‌های اثبات نشده دارد: «فروش سوالات کنکور» (زمانی که من سال سوم دبیرستان بودم... ای روزگار)، «حوادث که#یزک»، «تخلفات در سازمان تامین اجتماعی»، «اتهام قتل» و...

اخیرا تخلف‌های آقای مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی در دست بررسی هستند و ایشان به علت همین پرونده ممنوع‌الخروج هستند. البته اخیرا که می‌گویم منظورم همین یکی دو هفته نیست ها، منظورم یک سال گذشته است ولی در هر حال ایشان باید در کشور بمانند و نباید از کشور خارج شوند، چون ممکن است در کشور بعدی ای هم ممنوع الخروج شوند و دیگر نتوانند به ایران برگردند (با اینکه من می‌دانم ایشان بسیار خواهان این هستند که به ایران برگردند و ببینند سرانجام چطور از این پرونده‌شان تبرئه می‌شوند).

در همین راستا (یعنی اینکه ایشان از نظر قانونی حق خروج از کشور را ندارند) آقای مرتضوی چند روز پیش از کشور خارج شدند. سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، آقای محمدعلی اسفنانی هم با اشاره به خروج سعید مرتضوی از کشور، گفته‌اند: «این موضوع برای من بسیار تعجب‌آور بود». البته آقای اسفنانی کمی بعد توضیح دادند: «در شرایط کنونی علی القاعده مرتضوی نمی‌توانست که از ایران خارج شود». یعنی آقای مرتضوی می‌توانسته‌اند از ایران خارج شوند، با اینکه علی القاعده نمی‌توانسته اند از کشور خارج شوند. کلا زمانی که یک نفر می‌گوید: «علی القاعده فلان اتفاق نباید بیافتد» منظورش این است که حتما در شرایط خاصی اتفاق مورد نظر خواهد افتاد.

آقای اسفنانی ادامه داده اند: «این احتمال وجود دارد که حکم ممنوع الخروجی وی به مرزها و مبادی خروجی اعلام نشده باشد». یعنی چه مثلا؟ یعنی اینکه مثلا یک قانونی تصویب می‌شود که داروخانه‌ها شامپو نفروشند و بعد شما بروید این قانون را به نانوایی‌ها اعلام کنید، ولی به داروخانه‌ها اعلام نکنید. خب در این شرایط مطمئنا نانوایی‌ها هم می‌روند شامپو می‌فروشند. مثلا ممکن است حکم ممنوع‌الخروجی آقای مرتضوی به مرزها و مبادی خروجی اعلام نشده باشد و به مرزها و مبادی ورودی اعلام شده باشد. چون متوجه هستید که، در ایران ما مرزهای خروجی با مرزهای بیرونی‌مان فرق می‌کنند. مطمئن باشید الان آقای مرتضوی برای ورود به کشور با مشکل مواجه خواهد شد و امکان ندارد بتواند بفهمد چطور از این پرونده سازمان تامین اجتماعی در خواهد رفت.

البته خود آقای مرتضوی هم از خروج خودشان از کشور تعجب کرده‌اند و گفته‌اند: «من در سازمان تأمین اجتماعی حتی یک‌ هزار تومن تخلف نکرده‌ام!». که در جوابشان باید گفت: «آقای مرتضوی، این چه حرفی است؟ شما بیشتر از این حرف‌ها ارزش داری، تخلف تا سقف 100 میلیون تومان که اصلا حق شماست. حالا یک بار از پول سازمان تامین اجتماعی شیر کاکائو و کیک هم خریده باشی اشکالی نداره. این چه حرفیه که می‌زنی؟ خجالت بکش».

نام:
ایمیل:
* نظر: