bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴
با نزدیک شدن به انتخابات و با توجه به شرایط فعلی؛
به این نتیجه رسیدیم که شرایط دستکم آنگونه که باید و شاید به‌نفع جریان اصلاحات نیست و افرادی که با انتساب به این جریان در حال کار هستند، به عامل اصلی جهت یک انتخاب بد برای مردم تبدیل شده‌اند
بامدادجنوب- مریم خوئینی: تا انتخابات راهی نمانده است، کافی است تلفن را برداری یا اینکه یکی از نزدیکان افرادی را که می‌شناسی و می‌خواهند وارد گود انتخابات شوند، پی‌گیر شوی تازه متوجه خواهی شد که اوضاع خیلی بیش از آنکه در ظاهر به نظر می‌آید جدی‌ شده و به‌نوعی همه از هم‌اکنون خود را بر صندلی‌های سبز بهارستان می‌بینند.

در طول هفته‌ها و ماه‌های گذشته بارها در مورد انتخابات استان گزارش‌هایی نوشته و منتشر کرده‌ایم، گزارش‌هایی که تلاش داشته‌اند برخی واقعیت‌های صحنه سیاسی استان را بدون هیچ روتوشی و صرفا برای انتخاب بهتر مردم از یک‌سو و همچنین انتخاب بهترین فرد جهت نمایندگی جریان اصلاحات در حوزه‌های مختلف استان به مردم عرضه کنند.
در طول چند هفته گذشته و پس از آخرین گزارشی که بامداد جنوب در مورد شهرستان دشتستان و این حوزه مهم انتخابیه منتشر کرد، به این نتیجه رسیدیم که شرایط دستکم آنگونه که باید و شاید به‌نفع جریان اصلاحات نیست و افرادی که با انتساب به این جریان در حال کار هستند، به عامل اصلی جهت یک انتخاب بد برای مردم تبدیل شده‌اند. افرادی که در حال حاضر در صحنه سیاسی دشتستان مراسم‌های ختم، جلسات شبانه و روزانه، دید و بازدیدها و دیگر مراسم‌ها برای معرفی خود می‌روند، با همه احترام، نتوانسته‌اند آنگونه که باید و شاید دل دوستداران اصلاحات را به‌دست بیاورند.

در توانایی این افراد هیچ شکی نیست، اما افتراق موجود، موجب نگرانی عمده دوستداران تفکر اصلاحی از یک‌سو و مخالفان انحصارگرایان و تندروها و شادی حامیان تفکر پایداری‌چی‌ها شده است. در رصدهای صورت گرفته از سوی خبرنگار بامداد جنوب، حامیان و طرفداران تفکر اصلاحی بر این باور هستند که شرایط در شهرستان دشتستان چندان خوب نیست و اختلاف‌نظرها و اعتماد به‌نفس افراد برای حضور در عرصه سیاسی به‌گونه‌ای است که توان رایزنی را از دلسوزان گرفته است.
پس از آنکه خبر حضور جوانشیر کدخداپور در انتخابات تکذیب شد، چند نفر منتسب به اصلاحات نفس راحتی کشیده و خود را غالب میدان و در قامت وکالت ملت دیدند و برخی دیگر نیز که در تاریکی نشسته و روشنایی را می‌پایند با مصاحبه‌های عجیب و غریب خود سعی دارند با بندبازی و تمسک به طناب پوسیده نفوذی‌های اصلاحات خود را به‌مردم قالب کنند، هم بیکار ننشسته و نه تنها از میدان به‌در نرفته‌اند بلکه با این بهانه که به مراکز قدرت نزدیک هستند در حال کاسبی بوده و هم اینکه گوشه چشمی به انتخابات دارند. 

واقعیت‌های تلخ
واقعیت آن است که شهرستان دشتستان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌‌ترین شهرستان استان است که بدون شک اگر مردم منطقه یک نماینده قدرتمند و آشنا به مصائب و مشکلات را راهی مجلس شورای اسلامی کنند، می‌تواند نقش بسزایی در توسعه استان داشته باشد. این اتفاق رخ نمی‌دهد مگر این‌که دلسوزان منطقه در سایه همدلی و احترام و اتحاد درکنار یک دیگر قرار گیرند.
با این حال شهرستان دشتستان در حال حاضر با ترافیک نامزدهای احتمالی روبه‌رو است، چرا‌که فعالان سیاسی با توجه به رویکرد اعتدالی دولت یازدهم، فرصت را غنمیت شمردند و هر کدام به نوبه خود سعی دارند در این دوره‌، کرسی سبز بهارستان را از آن خود کنند. 

باید دید در پایان سال کدام طیف و کدام جریان فکری پیروز این رقابت می‌شوند. آنچه که واضح و مبرهن است امروز این شهرستان به حضور یک نماینده قوی و با نفوذ نیاز دارد تا جبران برخی عقب ماندگی‌ها که دامن این دیار پربرکت را گرفته است کند و دوباره مسیر توسعه را که حق مردم این منطقه است در پیش گیرد. 
بدون شک مردم دشتستان این روزها را فراموش نخواهند کرد و کاملا نیز حق دارند، فردا روزی اگر خدای ناکرده بار دیگر سایه تندروی‌ها را بر سر خود دیدند از فعالان و سینه‌چاکان امروز دشتستان انتقاد کنند و توضیح بخواهند که چرا مسیر پیشرفت دشتستان تا این اندازه ناهموار است.
بدون تعارف، حضور کاندیداهای متعدد و دعوا و نزاع‌های سیاسی در این حوزه دردی را دوا نخواهد کرد و بیشتر گذشته یادآور تلخی‌های گذشته از جمله فروردین سال 87 که آرای حوزه دشتستان را باطل اعلام کردند، می‌شود. رویدادی که باعث شد مردم این حوزه نزدیک به دو سال نماینده‌ای در مجلس شورای اسلامی نداشته باشند و متاسفانه عامل ابطال این انتخابات هم‌اکنون دست بلندی در برگزاری انتخابات دارد.

اصلاح‌طلبان این شهرستان به‌خوبی شرایط موجود را درک کردند اما تا این لحظه نتوانسته‌اند یک چهره شاخص را مطرح کنند فردی که بتواند که توانایی جذب حداکثری اصلاح‌طلبان و همچنین توانایی رقابت با نماینده فعلی را داشته باشد. نکته‌ای که در این فرصت کم می‌تواند برای دشتستانی‌ها اهمیت فراوانی داشته باشد، چرا که در این فرصت کم هیچ کدام از گروه‌ها توان چهره‌سازی نخواهند داشت و تنها یک راه‌حل باقی می‌ماند آن هم این است که در حال حاضر با توجه به گزینه‌های موجود یعنی هر آنچه که در چنته دارند؛ یا به اجماع برسند و یا اینکه در فکر گزینه‌ای باشند که بتواند با محبوبیت خود، راه ورود به بهارستان را بیش از پیش فراهم کند.  

نام:
ایمیل:
* نظر: