bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴
فاضل فردوسی در گفت‌و‌گو با بامداد جنوب:
انتشار اخبار مبنی بر حضور برخی از علما و فقه‌های شناخته شده در این انتخابات حوزه‌های مختلف انتخاباتی پرشوری را وعده می‌‌دهد، نکته مهم اینجاست که علاوه بر پایتخت و شهرهای بزرگ، در حوزه‌های کوچک‌تر نیز حضور و تعدد علمای شناخته شده می‌تواند در حضور مردم تاثیرگذار باشد.
بامدادجنوب- مریم خوئینی: اهمیت مجلس خبرگان رهبری بر هیچ‌کس پوشیده نیست آنچه در صحنه سیاسی کشور در طول روزها و هفته‌های جاری جریان دارد از آن حکایت می‌کند که همه عزم خود را جزم کردند تا حضوری پر رنگ و تاثیرگذار در این دوره از انتخابات داشته باشند. مجلس خبرگان رهبری در چارچوب ساختار سیاسی ایران آن اندازه اهمیت دارد که جریان‌های سیاسی کشور تلاش کنند با تمام قدرت و قوا وارد عرصه شوند. انتشار اخبار مبنی بر حضور برخی از علما و فقهای شناخته شده در این انتخابات حوزه‌های مختلف انتخاباتی پرشوری را وعده می‌‌دهد، نکته مهم اینجاست که علاوه بر پایتخت و شهرهای بزرگ، در حوزه‌های کوچک‌تر نیز حضور و تعدد علمای شناخته شده می‌تواند در حضور مردم تاثیرگذار باشد.

جو سیاسی استان بوشهر که در مجلس خبرگان رهبری تنها یک نماینده دارد نیز تحت تاثیر شریط موجود قرار گرفته است. بر همین اساس به نظر می‌رسد که رقابت در این عرصه در استان ما نیز در این دروه جدی‌تر از گذشته دنبال شود. 
در حال حاضر دو تن از فقه‌های استان از جمله آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري و آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری از کاندیداهای مطرح در این عرصه محسوب می‌شوند. هر چند اخباری تائید نشده از گوشه کنار مبنی بر کاندیداتوری حجت‌الاسلام ابراهيم فاضل فردوسي، امام جمعه اسبق بوشهر از اعضا «مجمع روحانیون مبارز» که  به باور برخی حامی تفکر اصلاح‌طلبی است نیز به گوش می‌رسد. گفتنی است همین اخبار کوتاه و در گوشی نیز موجب نگرانی برخی شده است.این درحالی است که حضور وی می‌تواند فضایانتخاباتی استان را گرم تر کند و مردم فرصت انتخاب های بیشتری داشته باشند. 

فاضل فردوسی توانسته است در طول 13 سالی که به‌عنوان امام جمعه بوشهر مهمان بوشهری‌ها بوده جایگاه ویژه‌ای را نزد افکار عمومی کسب کند.  بدون شک حضور او صحنه بازی برخی‌ها را برهم خواهد زد. با این حال باید دید این شیخ محبوب خود چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت.
با این حال فاضل فردوسی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در زمان حضورم در استان بوشهر نیز دوستان اصرار داشتند که کاندیدای مجلس خبرگان شوم آن زمان قبول نکردم، اکنون نیز تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم، تصمیم قطعی مبنی بر ورود به این عرصه ندارم.
وی در پاسخ به این سوال که شایعات پیرامون حضور شما بیان‌نگر اعتماد مردم به شماست و زمانی که این اخبار را می‌شنوید باعث نمی‌شود تصمیمی برای حضور در این عرصه اتخاذ کنید؟ گفت: مردم همواره به بنده لطف داشتند سلام ما را به مردم خوب بوشهر ابلاغ کنید و بگویید تا این لحظه لزومی برای حضور در این رقابت نمی‌بینم چرا‌که به لطف خداوند متعال دوستان حضور دارند.
فاضل فردوسی که در طول دوره حضور خود سمت نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه بوشهر رابطه‌ای بسیار صمیمی با همه داشت، همچنان میان مردم محبوبیت دارد. وی که از طرف بنیانگذار انقلاب اسلامی در این سمت منصوب شده بود، به‌دلیل ساده‌زیستی و زندگی به دور از تشریفات و همچنین ساده‌گویی و پرهیز از شعار، بر محبوبیت خود افزوده بود. 
گفتنی است که حضور این عالم برجسته به همراه دیگر روحانیون طراز اول می تواند تنور انتخابات خبرگان را گرم‌تر کند.

در همین حال اعلام حضور چهره‌های شاخص برای کاندیداتوری در پنچمین دوره مجلس خبرگان رهبری، که به شکلی زنگ آغاز ماراتون این رقابت را به صدا در آوردند. باعث شد، وزیر کشور که رئیس ستاد انتخابات نیز محسوب می‌شود دستور آغاز روند اجرای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را روز جمعه صادرکند. متن نامه عبدالرضا رحمانی فضلی خطاب به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مجلس خبرگان رهبری سراسر کشور بدین شرح است:
 فرمانداران محترم مراکز حوزه‌های انتخابیه مجلس خبرگان رهبری سراسر کشور
سلام علیکم
در اجرای مواد 5و9 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، امور اجرائی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز شنبه مورخ 21/9/1394 آغاز می‌شود و در روز جمعه مورخ 7/12/94 اخذ رای به عمل خواهد آمد.
با عنایت به این‌که هیات‌های اجرائی مراکز حوزه‌های انتخابیه و هیات‌های اجرائی حوزه‌های فرعی باید همزمان از روز شنبه مورخ 21/9/94 حداکثر در مدت پنج روز تشکیل شوند.
مقتضی است بر اساس قانون، آئین‌نامه اجرائی و دستورالعمل مربوطه و در چارچوب برنامه زمانبندی انتخابات و بخشنامه های صادره از سوی ستاد انتخابات کشور نسبت به تشکیل هیات اجرائی و سایر مراحل قانونی اقدام لازم را به‌عمل آورده و نتیجه اقدامات را به ستاد انتخابات کشور منعکس نمایید.

ضمنا اضافه می‌شود که داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شخصا و یا به‌وسیله نماینده خود که کتبا معرفی شده باشد می‌توانند از روز پنج شنبه مورخ26/9/94 تا پایان روز چهارشنبه مورخ 2/10/94 جمعا به مدت هفت روز به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه (فرمانداری مرکز استان) یا به وزارت کشور مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات تلقی می‌شود. بنابراین وصول آن را طبق فرم شماره دو سریعا به ستاد انتخابات کشور اعلام کنید.
بدون شک با دستور وزیر کشور، ستاد برگزاری انتخابات مجلس خبرگان در مرکز استان بوشهر نیز فعال خواهد شد. 
یادآور می‌شود بر اساس جدول زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از 26 بهمن آغاز و تا 2 بهمن به مدت 7 روز انجام می‌شود. ‌زمان ارسال مدارک داوطلبان از فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه به وزارت کشور نیز تا 2 دی خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: