bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
با ادامه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس؛
سومین روز از ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر باز هم روز بی‌فروغی را پشت سر گذاشت تا منتظر روزهای آینده باشیم. این در حالی است که روز گذشته تقریباً روز اصولگراها بود تا جایی که باید گفت جدال در این جریان دیدنی خواهد بود.
بامدادجنوب- مریم خوئینی: سومین روز از ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر باز هم روز بی‌فروغی را پشت سر گذاشت تا منتظر روزهای آینده باشیم. این در حالی است که روز گذشته تقریباً روز اصولگراها بود تا جایی که باید گفت جدال در این جریان دیدنی خواهد بود. 

32 نفر داوطلب نمایندگی انتخابات طی سه روز گذشته با مراجعه به مرکز فرمانداری‌ها نام‌نویسی کردند. در همین حال جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر از نام‌نویسی هفت نفر در سومین روز ثبت‌نام داوطلبان داد. سیداسماعیل موسوی با اعلام این خبر گفت:در مجموع هفت نفر برای رقابت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان بوشهر نام نویسی کردند. پنج نفر از افراد یادشده در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، یک نفر دشتی و تنگستان و یک نفر نیز در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه شانس خود را برای حضور در بهارستان آزمایش کردند.
به گفته وی، از مجموع افراد نام نویسی کرده سه نفر زن هستند که هر سه نفر مربوط به حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم است.

با همه این تفاصیل آنچه که تا به امروز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد حضور زنان در این عرصه است. تاکنون سه بانو که به نظر می‌رسد از طیف اصولگرایان باشند، برای حضور در این رقابت نام نویسی کرده‌اند که روزهای پر افت و خیزی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ابتدا اصلاح طلبان خواستار مشارکت 30 درصدی زنان در این عرصه بودند. اکنون اصولگرایان نیز در شهر بوشهر بی‌میل نیستند که این بار یک زن را راهی بهارستان کنند.

هرچند اخبار موثق از پایگاه اصولگرایان از بالا گرفتن بحث‌ها و جدال‌های درون گروهی خبر می‌دهد که به طور قطع روزنامه بامداد جنوب در این خصوص گزارش‌های خود را منتشر خواهد کرد. این اخبار در مقطع فعلی حکایت از آن دارد که دستکم اصولگرایان در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم دچار انشقاق شده‌اند و سران آنها نیز که تاکنون بنابر مصلحت روزه سکوت گرفته‌اند انتقادات درون‌گروهی خود را به بیرون درز داده‌اند.
بر اساس این گزارش، ثبت‌نام سه بانوی اصولگرا در این حوزه اخبار پیش از این منتشر شده را که اصولگرایان دچار اختلاف شده‌اند اما روداری می‌کنند را تایید می‌کند. برخی از اصولگرایان بر این باور هستند که تحت فشار مجبور به پذیرش نام جمیری به‌عنوان نامزد نهایی جریان اصولگرایی شده‌اند و اکنون با توجه به برخی تحولات و جابجایی‌ها که تقریباً فشار را بر آنها بر می‌دارد، انتظار می‌رود تا روز انتخابات، آنها در تصمیم‌ خود تجدیدنظر کنند.

بامداد جنوب اطلاع یافته است که در دیگر حوزه‌ها هم شاید برخی اتفاقات روی دهد. به گفته برخی از افراد نزدیک به جریان اصولگرایی، بحث کیفی نماینده‌ها برای آنها قابل توجه است. به گفته این افراد، اصولگرایان بوشهر می‌گویند ما فرد برای حجیم کردن گروه‌های خاص در تهران نمی‌فرستیم و یا اینکه پای فلان و بهمان بیانیه را امضا کند، ما دنبال نماینده‌ای هستیم که بتواند جایگاه جریان ما در میان مردم را تقویت کند چرا که این جایگاه به‌خصوص در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم به‌شدت ضربه خورده است. 
گفتنی است طبق اخبار منتشر شده چهره‌های شاخص در استان نظیر امان‌الله شجاعی و همچنین نماینده فعلی دشتی و تنگستان و از سوی دیگر رقیب او سیدمحمود شهریاری فردا چهارشنبه برای نام نویسی به فرمانداری مراجعه کرده و حضور خود در این عرصه را به طور رسمی اعلام می‌کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: