bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۰۲ دی ۱۳۹۴
با تداوم انتظار در دشتستان برای حضور عدالت؛
چهره‌های شاخص همچنان از انتخابات استان غایب هستند و برخی می‌گویند آنها شاید امروز و یا هم فردا وارد عرصه انتخابات می‌شوند.
چهره‌های شاخص همچنان از انتخابات استان غایب هستند و برخی می‌گویند آنها شاید امروز و یا هم فردا وارد عرصه انتخابات می‌شوند. از یک‌سو در دشتی و تنگستان گفته می‌شود دو رقیب عمده امروز راهی فرمانداری دشتی خواهند شد تا دوئل همشهری‌ها وارد مرحله تازه‌ای شود و از سوی دیگر در بوشهر امان‌الله شجاعی هم قرار است امروز راهی فرمانداری بوشهر شود در حالی که گفته می‌شود همچنان باید منتظر رقبای جدیدی در این حوزه مانند بهرام فرهمند یا چند اصولگرای دیگر هم بود.

در دشتستان همه منتظر یک اتفاق بزرگ هستند، رایزنی‌ها توسط جریان اصلاحات برای حضور خانم حمیده عدالت همچنان ادامه دارد این در حالی است که هنوز در این حوزه چند نفری مانده‌اند که به فرمانداری این شهرستان در برازجان بروند و ثبت‌نام کنند. البته گزارش‌های بامدادجنوب حکایت از آن دارد که در جنوب استان رقابت‌ها تقریباً به نهایت خود رسیده و شاید در دو روز مانده به پایان زمان قانونی ثبت‌نام تنهای یکی دو نفر خود را به این عرصه وارد کنند.

در همین حال تنور انتخابات خبرگان رهبری همچنان گرم‌تر می‌شود. گفتنی است تعداد داوطلبان حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در بوشهر نیز به چهار نفر رسید. با این حال آیت‌الله حسینی بوشهری همچنان جدی‌ترین کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در استان محسوب می‌شود. با توجه به این‌که امروز اخرین مهلت نام‌نویسی مجلس خبرگان رهبری است، برخی فعالان سیاسی انتظار دارند که یکی از شاخص‌ترین چهره‌های استانی یعنی حجت‌الاسلام فاضل فردوسی برای نام‌نویسی در این انتخابات اقدام کند. اخبار تایید نشده تا آخرین لحظه تنظیم این گزارش حکایت از رایزنی‌های فعالان سیاسی استان با این چهره‌ای روحانی محبوب استان دارد. حال باید دید با توجه به شرایط سیاسی حاکم بر کشور، حجت‌الاسلام فاضل فردوسی در مشورت نهایی با دوستان نزدیک خود در آخرین روز ثبت‌نام چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

در همین حال آیت‌الله صفایی بوشهری نیز باوجود شنیده‌های روزنامه بامداد جنوب مبنی بر حضور قطعی‌اش در انتخابات، با حضور خود در فرمانداری شیراز تصمیم گرفت شانس خود را در استان فارس بیازماید. هر چند او در استان فارس به نمایندگی از قرائت سنتی از اسلامیت و جمهوریت نظام، با چهره‌های سرشناسی همچون دستغیب‌ها باید رقابت کند، رقابتی که آسان به نظر نمی‌رسد اما در این حوزه به‌نوبه خود جالب و تماشایی خواهد بود. 
هر چند این رقابت می‌تواند به وجهه دموکراتیک این انتخابات بیافزاید و جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از قابلیت‌های خود را به رخ جهانیان بکشاند. بدون شک پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان تفاوت‌های زیادی با دوره‌های پیشین خود خواهد داشت البته بخش زیادی از این مساله به عملکرد نهایی نهادهای نظارتی بستگی دارد. باید دید نهادهای نظارتی چه رویکردی را پیرامون این رویداد مهم سیاسی اتخاذ خواهند کرد.

در تهران نیز با نام‌نویسی چهره‌های شاخصی چون محمدرضا عارف و محسن مهرعلیزاد و دیگر فعالان سیاسی چون مصطفی کواکبیان و همچنین مرتضی اشراقی دومین نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی در چهارمین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، این رویداد سیاسی شکل جدی‌تری به خود گرفته است. در همین حال شاهد نام‌نویسی برخی نزدیکان و وزرای محمود احمدی‌نژاد نیز بوده‌ایم، تیمی که شاید با بهره‌گیری از منابع مالی و رسانه‌ای خود موج سومی را در انتخابات پیش رو رقم بزنند.

در همین حال در استان ما نیز روز گذشته هفت نفر در سه حوزه انتخابیه‌های استان بوشهر نام‌نویسی کردند. تا مجموع داوطلبان نمایندگی استان بوشهر به 37 نفر برسد. همانطور که انتظار می‌رفت، حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم با مجموع 19 نفر تا به الان پیشتاز نام‌نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده است.
در همین حال با توجه به این‌که ثبت‌نام انتخابات خبرگان نیز از میانه راه عبور کرده است و به پایان نزدیک می‌شود، شاهد نام‌نویسی چهره‌های شناخته شده‌ای چون آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، آیت‌الله قرهی رئیس حوزه علمیه امام مهدی (عج)، آیت‌الله امامی کاشانی و حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری برای انتخابات خبرگان بوده‌ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: