bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۴
سه داوطلب حوزه انتخابیه بوشهر،گناوه و دیلم در گفت و گو با بامدادجنوب مطرح کردند؛
هر چند تایید صلاحیت همه کاندیداها حتی در اولین مرحله بی‌سابقه است، اما نباید فراموش کرد که این تازه اول ماجراست و هنوز برای قضاوت کردن در این مورد زود است.
بامدادجنوب- مریم خوئینی: خبر تایید صلاحیت همه کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در اولین مرحله یعنی در آخرین نشست هیات اجرایی حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ که در فرمانداری بوشهر برگزار شد، موجی از خوشحالی و دوگانگی را در پی داشت. هر چند تایید صلاحیت همه کاندیداها حتی در اولین مرحله بی‌سابقه است، اما نباید فراموش کرد که این تازه اول ماجراست و هنوز برای قضاوت کردن در این مورد زود است. البته همه انتظار دارند نهادهای نظارتی از جمله شواری نگهبان با این رویکرد فضا را برای حضور حداکثری فراهم کند.
هر چند تا زمان تهیه این گزارش خبری از سه حوزه دیگر انتخابیه نشده است، اما تایید همه 47 داوطلب شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه بوشهر، گناوه و دیلم نشان‌دهنده آن است که دستکم مراجع چهارگانه در سطح استان با سعه‌صدر و وسعت‌نظر به این مساله نگاه کرده‌اند. باید دید که در سه حوزه باقیمانده استان آیا همین روند ادامه خواهد یافت، یا آنکه شاهد رد صلاحیت تعدادی از افراد ثبت‌نام کننده خواهیم بود. 

برای بررسی بیشتر و بهتر این رویداد و نگاه داوطلبان انتخابات، با تعدادی از آنها گفت‌وگو کردیم:
بهرام فرهمند یکی از کاندیداهای مطرح در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم در گفت‌و‌گو با بامدادجنوب در این باره گفت: خبر تایید کثیری از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی هیات اجرایی، بدون شک موجی از امیدواری و خوشحالی را برای آحاد مردم به‌خصوص نامزدهای طیف‌های مختلف برخواسته از اقشار مختلف اجتماعی به همراه داشت، اتفاقی که در شرایط حساس کنونی و هجمه‌های بین‌المللی با سرکردگی آل سعود می‌تواند به سود دولت و ملت باشد.

فرهمند با بیان این‌که بدون شک این سیاست و رویکرد هیات اجرایی،در صورت استمرار در هیات نظارت باعث حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای در هفتم اسفندماه خواهد شد. وی ادامه داد: امیدوارم که عقلانیت و توجه به منافع ملی و پرهیز از تصمیمات احساسی و همچنین مقابله با کسانی که جایگاه نظام را در عرصه بین المللی به خطر می اندازند، شاهد توسعه روزافزون روابط سیاسی کشورمان در صحنه بین المللی باشیم .
فرهمند در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه انتطار که از شورای نگهبان دارید، گفت: انتظار داریم شواری نگهبان با سرلوحه قراردادن فرامین رهبری و با امانتداری از حق‌الناس، شرایط حضور حداکثری همه طیف‌های فکری را فراهم کند.

حجت‌الاسلام عبدالحیمد خدری یکی دیگر از کاندیداهای حوزه انتخابیه بوشهر نیز در گفت‌و‌گو با بامدادجنوب تاکید کرد: اگر کسانی که در مرحله اولیه تایید صلاحیت شدند شرایط شان طبق آنچه که قانون مقرر کرده است داشته باشند باعث مشارکت بیشتر مردم در انتخابات پیش رو خواهد شد.
خدری با بیان این‌که مشارکت مردم به نوعی تقویت نطام و شرکت حداکثری که خواسته مقام معظم رهبری است به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: امیدوارم با این رویه مثبت شرایطی فراهم شود که همه بتوانند در انتخابات پیش رو مشارکت داشته باشند.
وی در ادامه گفت: از شورای نگهبان انتظار داریم طبق آنچه که در قانون اساسی کشورمان آمده است عمل کنند  هرچند بدون شک همین طور نیز خواهد بود، چرا که افرادی که این وظیفه مهم را دارند انسان های صالح و با تقوا و با درایت هستند  و هرگز با حب و بض پیرامون مساله‌ای به این مهمی تصمیم گیری نخواهند کرد.

 سید عبدالکریم موسوی یکی دیگر از کاندیداهای حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم نیز در گفت‌وگو با بامدادجنوب گفت: حضور پر شور کاندیداها برای ثبت‌نام و تایید صلاحیت حداکثری آنها در هیات‌های نظارت را باید به فال نیک گرفت این اقدام هیات‌های نظارت می‌تواند نوید بخش انتخاباتی پر شور باشد، هر چند باید دید که در مصاف آخر چه خواهد شد. 
وی در ادامه یادآور شد: با توجه به‌سخنان رهبری در تبیین شاخص‌های حق‌الناس که فرمودند حق داوطلبان نیز بخش از حق الناس است امید است که شورای نگهبان نیز این سخنان را چراغ راه خویش قرار دهد و با نگاه سیانت از حق داوطلبان  به اجرای کامل و دقیق قانون بپردازند تا همچون انتخابات خردادماه سال 92 شاهد حماسه سیاسی ملت شریف ایران باشیم.

حال به‌نظر می‌رسد که هیات نظارت حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ اندکی بیشتر از آنچه دبیر شورای نگهبان فکر می‌کرد، کار وی را سخت کرده‌اند، چرا که بررسی و نظر دادن در مورد 47 نفر در این حوزه کاری طاقت‌فرسا است که باید نتیجه آن در کمتر از یک‌ماه دیگر منتشر شود.
آنچه مشخص است همه این 47 نفر منتظر ارائه دیدگاه شورای محترم نگهبان خواهند بود و باید دید که آیا در دیگر حوزه‌های انتخابیه استان و کشور هم شاهد این چنین تایید صلاحیت‌های گسترده‌ای توسط هیات‌های نظارت خواهیم بود یا آنکه روند به‌شکل دیگری رقم خواهد خورد. 




نام:
ایمیل:
* نظر: