bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

ایران به معنی کلمه، ایران است. یک هویت تاریخی که بیش از هفت‌ هزار سال قدمت دارد البته سخن آن مرد تاریخ ندان را باید فاکتور گرفت که عددش فراتر از 1400 نرفت – در طول این هزاره‌ها، نخستین شاهنشاهی جهانی را ایرانیان با 28 ملت مختلف بنیان گذاشتند و در یک هزار سال پس از آن، یکی از دو ابرقدرت جهانی بودند.


مقابله خونین ایرانیان با رومی‌ها – شما بخوانید غرب آن‌روز – و ممانعت از پیشروی آنها به سمت شرق که پس از شکست روم شرقی، عثمانی‌ها جایگزین آن شدند و همین سیاست را ادامه دادند، باعث شد تا عموماً غربی‌ها دل خوشی از ایران نداشته باشند. این مساله ایران‌ستیزی غربی‌ها مربوط به امروز نیست، کافی است تا کتاب‌های تاریخی آنها را نگاه کنید تا عقده تاریخی مقاومت ایرانی‌ها در برابر رسیدن آنها به هند و چین را که فکر می‌کردند دروازه ثروت است، مشاهده کنید.


ایران امروز، مانند ایران همان تاریخ – قبل از 1400 سال – باز هم در برابر غرب قرار گرفته است. هر چند مساحتش کم شده، حوزه جغرافیایی‌اش اندک شده و سطح تعاملاتش با اطرافش پر چالش‌تر، اما چیزی از اهمیت آن کم نشده است. شک نداشته باشید که غربی‌ها ایران را با تمام طول و عرضش می‌خواهند و می‌دانند که هر کس در این فلات حضور داشته باشد، در همه منطقه حضور دارد.


پس از مقاومت مثال‌زدنی و تحسین‌برانگیز مردم کشور در برابر تحریم‌ها ویران‌کننده غربی‌ها، باز هم دوره تعامل با آنها فرا رسیده است. گفتن این نکته ضروری است که دوران شعار نه شرقی و نه غربی گذشته است، دنیای امروز دنیای تعامل است، در این عرصه از تعامل همانگونه که رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند، عزت کشور باید حفظ شود که در طول مذاکرات هسته‌ای، شد. اما سوال مهم‌تر اینجاست که پس از این چه اتفاق خواهد افتاد؟


جریان مخالف دولت که همه تلاشش را به‌کار بست تا مانع از اجرای توافق هسته‌ای و گشایش در زندگی مردم شود و کشور از محاصره اقتصادی خارج گردد، دست از سر دولت و مردم برنخواهند داشت. هر چه دولت اصلاحات مدیریت کرد و اندوخت، دولت مهرورز و هاله نور با نفت بشکه 140 دلاری و درآمد 700 میلیارد دلاری بر باد دادند. اکنون هم شک نداشته باشید که دولت روحانی با تمام کم و کاستی‌هایی که تحویل گرفته، درست می‌کند اما آنچه از تایید صلاحیت‌ها بر می‌آید قرار است افراد مدیر و کارکشته راهی مجلس برای تصویب قوانین صحیح وارد نشوند و بعد از چند سال دوباره همان آش و همان کاسه.


روحانی به ایتالیا سفر کرد، جایی که رئیس دولت مهرورز برای شرکت در نشست فائو رفت و با آن استقبال سرد مواجه شد و کسی هم حاضر به دیدار با او نشد. روحانی با یک هیات بلندپایه اقتصادی به اروپا رفت و قرار است توافقنامه 27 میلیارد دلاری امضا کند، فردا جریان مخالف بنویسند که جزایر قمر و جیبوتی و سومالی و.... با ایران قطع رابطه کردند.
برخی مسائل برای ثبت تاریخ نگاشته می‌شوند اما بزرگ‌ترین مشکل را ملت‌هایی دارند که حافظه تاریخی ندارند و با توجه به رفتار صدا و سیمای سرافراز، این یقین وجود خواهد داشت که این حافظه با خواسته‌هایی چون خوب بودن تحریم ملت ایران پر خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: