bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
انتظار می‌رفت که حجت‌الاسلام حسن روحانی از وضعیت رد صلاحیت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت سخن بگوید و این‌که دولت برای تغییر این وضعیت چه کرده است سخن بگوید اما او ترجیح داد تنها در دقایق پایانی این مصاحبه درباره مسائل انتخاباتی حرفی بزند.
بامدادجنوب: رئیس‌جمهوری طبق برنامه‌ریزی که رسانه ملی برای کاندیداهای مجلس خبرگان تدارک دیده است و طبق قرعه‌کشی که دو روز پیش انجام شد، ساعت 19:30 شب گذشته رو به دوربین‌های صدا و سیما نشست تا با مردم سخن بگوید. برنامه تلویزیونی زنده که با بیست دقیقه تاخیر همراه بود تا رسانه‌ ملی قبل از سخنان رئیس‌جمهور، با پخش برتاژی درباره مترو، ذهن مخاطب را برای آنچه که خود می‌خواهد، آمده کند. انتظار می‌رفت که حجت‌الاسلام حسن روحانی از وضعیت رد صلاحیت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت سخن بگوید و این‌که دولت برای تغییر این وضعیت چه کرده است سخن بگوید اما او ترجیح داد تنها در دقایق پایانی این مصاحبه درباره مسائل انتخاباتی حرفی بزند. 

همچنین انتظار می‌رفت که روحانی درمورد ادامه حملات سازمان یافته به تجمعات و سخنرانی‌ها و این‌که چرا شفاف نمی‌گوید آمران این حملات چه کسانی هستند هم سخن بگوید، انتظاری که محقق نشد، چراکه دو مجری صدا و سیما تلاش کردند با سوال درباره مسائل اقتصادی، این مصاحبه را کنترل کنند.
رئیس‌جمهور در این گفت‌و‌گو با بیان این‌که یکی از اهدافی که از ابتدای دولت یازدهم به‌عنوان وظیفه بزرگ دنبال می‌کردم نشان دادن چهره واقعی ملت عزیز ایران بود، گفت: در سال‌های گذشته چهره نادرستی از ملت ایران نشان داده می‌شد و صهیونیست‌ها و مستکبرین جهان چهره خشنی از ملت ایران ترسیم کرده بودند.

روحانی ادامه داد: آنها چهره غیر واقعی و مخوفی از مردم ایران ترسیم کرده بودند و ایران هراسی واقعی در دنیا به وجود آورده بودند در حالی‌که مردم ایران بسیار با فرهنگ، با اخلاق، با مدارا و تحمل بالا هستند. انقلاب ما تنها انقلابی است که بدون جنگ خیابانی و بدون خونریزی‌هایی که در سایر انقلاب‌ها سراغ داریم رخ داده، به پیروزی رسیده است.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز چهره واقعی مردم ایران که اهل منطق و مدارا هستند و تهدیدی برای کسی نیستند و می‌توانند ضامن امنیت باشند، نشان داده شده است. دنیا امروز به ملت ایران به‌گونه‌ای دیگر نگاه می‌کند و چهره واقعی مردم ایران در جهان آشکار شده و این از موفقیت‌های ملت و دولت ماست.

روحانی در پاسخ به پرسشی درباره اهداف حاصل شده از برجام برای کشور، گفت: همه تلاش‌ها بر این بود که آن حصاری که بدخواهان دور کشور کشیده بودند برطرف شود، چراکه در بسیاری از مواقع نیز حتی دیگر کشورها هم با دشمنان ما همکاری می‌کردند و به قول خودشان در سال‌های اخیر توانسته بودند جامعه جهانی را علیه ما با خود همراه کنند و یا این‌که حداقل بخشی از کشورهای دنیا را در این زمینه همراه خود کنند.
روحانی درادامه با تاکید بر این‌که برای حل مشکلات کشور به تعامل با دنیا نیاز داریم اما این تنها راه فائق شدن بر مشکلات نیست، تصریح کرد: ما برای حل مشکلاتمان به تعامل با دنیا نیازمندیم اما همه مشکلات هم از طریق تعامل با جهان حل نمی‌شود و این تنها یکی از راه‌های حل مشکلات است. ما باید موانع را از پیش پای مردم برداریم و مردم نیز بتوانند حرکت کنند و کارآفرینان ما هم در داخل کشور فعالیت‌های خود را گسترش دهند و مشکلات کشور حل شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که دولت کوشید فضای جدیدی را پدید آورد که مردم بتوانند فعالیت‌های خود را بهتر ادامه دهند، گفت: ما فضای جدیدی را پدید آوردیم و اگر مردم نباشند نمی‌توانیم در برابر مشکلات موفق شویم، چرا‌که ملت ما به خاطر مقاومت و ایستادگی‌اش در برابر دشمنان انقلاب بود که توانست سبب موفقیت کشور در برجام شود.
وی با بیان این‌که در ماجرای برجام همه قوا در داخل کشور دست به دست هم دادند تا کار دولت به موفقیت برسد، افزود: در قضیه برجام همه قوا دست به دست هم دادند و هدایت‌های رهبری نیز راهگشای کار ما بود و هم‌اکنون نیز باید بکوشیم تا از شرایط تازه بهره برداری کنیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنانشان با تاکید بر این‌که همه امید ما به مردم است و ما به آنها چشم داریم، گفت: دولت معتقد نیست که بازیگر اصلی در صحنه سیاسی است، بلکه دولت خود را یاری‌گر اصلی می‌داند و بازیگر اصلی در صحنه سیاسی مردم هستند در نتیجه کار باید دست مردم باشد و یکی از شعارهای ما نیز از ابتدا این بوده که کار به دست کاردان داده شود.
وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که هم مردم و هم بخش خصوصی بتوانند در کشور کار را به دست گیرند و این توصیه رهبری نیز بوده است، چرا‌که این مردم هستند که در برابر بیگانگان می‌ایستند و شرایط را برای فعالیت فراهم می‌کنند.
رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که در ماجرای برجام دولت موانع را از پیش پای کشور برداشت، گفت: در زمینه برجام در حقیقت ملت بود که باعث شد برجام به نتیجه برسد و دولت نیز در این زمینه کمک حال مردم بود و لطف خدا و ایستادگی مردم در کنار رهنمودهای رهبری و تلاش دولتمردان همگی دست به دست هم داد تا موانع از پیش پای کشور برداشته شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: