bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
تغییر در صورت وضعیت انتخابات؛
هر چند قلع و قمع کردن اصلاح‌طلبان و نیروهای کارآمد به دلایل مختلف انتخاب برای مردم استان بوشهر را برای نخستین بار سخت کرده و بسیاری از مردم هنوز هم نمی‌دانند چه تکلیفی دارند، اما...
بامدادجنوب- ابوعلی زرین قلم: تا انتخابات سرنوشت‌ساز هفتم اسفندماه زمان زیادی نمانده است و چیزی حدود دو هفته دیگر مردم پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد تا رای خود را به‌صندوق بیندازند. در این میان تبلیغات انتخاباتی خبرگان رهبری هم شروع شده است و داوطلبان این مجلس با حضور در مناطق مختلف، تلاش می‌کنند تا بدون مشکل خاصی وارد خبرگان رهبری شوند.
البته در حوزه استان بوشهر، آیت‌الله حسینی بوشهری با مشکل چندانی مواجه نیست، چرا که اولاً رقیب خاصی ندارد و دوم هم اینکه وی بدون تبلیغات خاص، به دلیل شهرتی که میان مردم دارند می‌توانند با خیال راحت بار دیگر در خبرگان رهبری برای هشت سال حضور داشته باشند. اما یکی از دلایلی که وی نمی‌تواند رقیبی داشته باشد، حضور یک رقیب ناشناخته از قم است که دارای سوابقی است که مردم بوشهر معمولاً چندان تمایلی به وی ندارند، هر چند شنیده شده که استاد وی در تلاش است تا جریان‌های وابسته به خود در بوشهر را ترغیب به رای دادن به وی کند.

در این میان گفته می‌َشود که رقیب آیت‌الله تنها برای گرم کردن تنور انتخابات و رقابتی کردن آن آمده است و خود هم می‌داند که در برابر وی حرفی برای گفتن ندارد. یکی از مسائلی که باعث می‌شود مردم استان بوشهر تمایل چندانی به رای دادن به وی نداشته باشند، شاگردی کردن وی نزد محمدتقی مصباح یزدی است، رهبر جریانی که معقتد است مردم هیچکاره هستند و هیچ حقی در سرنوشت خود ندارند. و البته شاید مهمتر از همه، این مساله باشد که مردم بوشهر به‌خوبی از پدران خود شنیده‌اند که روزگاری که امام خمینی (ره) گفتند که به واسطه جنایات رژیم پهلوی ما عید نداریم، نامبرده مراسم گرفته و با طمطراق فراوان مراسم عیدنوروز را برگزار کرد.
با این وجود، باید منتظر ماند و دید که مردم استان چه میزان به شاگرد مصباح یزدی رای خواهند داد و از همین‌جا می‌توان پایگاه جریان وی در استان بوشهر را تشخیص داد، هر چند گفته می‌شود که برخی از کاندیداهای انتخابات مجلس به احتمال زیاد در جلسات خصوصی به همراهان خود خواهند گفت تا به رقیب آیت‌الله حسینی بوشهری رای دهند.

مجلس در انتظار خبر مهم
در همین حال، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در انتظار رویدادی مهم به سر می‌برد. هر چند قلع و قمع کردن اصلاح‌طلبان و نیروهای کارآمد به دلایل مختلف انتخاب برای مردم استان بوشهر را برای نخستین بار سخت کرده و بسیاری از مردم هنوز هم نمی‌دانند چه تکلیفی دارند، اما پر واضح است که روند تا روز 27 بهمن‌ماه به همین صورت نخواهد ماند و شاهد تغییرات گسترده و جدی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.
این در حالی است که داوطلبان ردصلاحیت شده در گفت‌وگو با بامدادجنوب ابراز امیدواری می‌کنند که شورای نگهبان با توجه به‌ضرورت مشارکت خوب مردم در انتخابات و پرشور برگزار کردن آن، اندکی دایره را فراخ‌تر گرفته و این فرصت را به شهروندان ایرانی بدهد که بتوانند بین خوب و خوب‌تر یکی را انتخاب کنند نه اینکه از حضور پای صندوق رای اکراه داشته باشند و نتوانند در آینده سیاسی خود مشارکت داشته باشند.

این افراد با تاکید بر اینکه برخی در استان با عجله کردن و تحت فشار افراد خاص تلاش دارند تا قبل از تایید صلاحیت نهایی بار خود را ببندند و عملاً روی اسب برنده سرمایه‌گذاری کنند، تاکید دارند که بدون شک در طول روزهای آینده اتفاق مهمی خواهد افتاد و کسانی که در این حوزه عجله کرده و کلاه سر مردم گذاشته‌اند، بیشترین ضرر را خواهند کرد. به گفته این افراد در حوزه دشتستان، دشتی و تنگستان و جنوب استان شاهد حضور برخی چهره‌ها خواهیم بود و همین مساله انتخاب را برای مردم آسان و برای تاجران قدرت و واسطه‌های سیاسی که این روزها به خرید و فروش آن اشتغال دارند، سخت‌تر خواهد کرد.
حال باید دید که در طول روزهای آینده چه اتفاق مهمی روی خواهد داد و انتخابات استان و کشور با چه تغییر گسترده‌ای مواجه خواهد شد. این مساله‌ای است که بدون شک برای برخی، به‌خصوص غضنفرهای اصلاحات بسیار سنگین تمام می‌شود و جریان اصلاحی که از حضور بدلی‌ها، نفوذی‌ها و تخریبچی‌ها بیشترین ضرر را کرده، بیشتر و بیشتر ضرر خواهد کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: