bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
آیا حداد عادل به مجلس باز می گردد؟
فردای انتخابات که مشخص شد همه 30 نماینده تهران و نمایندگان استان‌هایی مثل بوشهر در روز 7 اسفند به نمایندگان ادوار مجلس تبدیل شده‌اند. صدای نپذیرش نتایج انتخابات از مجلس اصولگرای نهم شنیده می‌شود. حواشی دومین روز جلسه علنی مجلس، ادعای تقلب و تخلف در انتخابات هفتم اسفند بود که...
بامدادجنوب- حسین ایزدپناه : مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور پیش از برگزاری انتخابات در صفحه فیسبوک خود با لحن خاص خود هشدار داده بود که این انتخابات زمان آزمون جریان اصولگرایی است. حسام‌الدین آشنا که دارای مسوولیت‌های امنیتی نیز حضور داشته در پیامی کوتاه بدون توضیح احتمال یک تغییر بزرگ در جریان سیاسی حاکم بر مجلس  گفت: «جریان موسوم به اصلاح‌طلبی در سال 88 در آزمون پذیرش جریان انتخابات چندان خویشتنداری نشان نداد. حالا نوبت جریان موسوم به اصولگرایی است که در آزمون پذیرش نتایج انتخابات 94 میزان تحمل خود را نشان دهد.»

فردای انتخابات که مشخص شد همه 30 نماینده تهران و نمایندگان استان‌هایی مثل بوشهر در روز 7 اسفند به نمایندگان ادوار مجلس تبدیل شده‌اند. صدای نپذیرش نتایج انتخابات از مجلس اصولگرای نهم شنیده می‌شود. حواشی دومین روز جلسه علنی مجلس، ادعای تقلب و تخلف در انتخابات هفتم اسفند بود که از سوی دو نماینده اصولگرا در صحن علنی مجلس مطرح شد.
اولین مطرح‌کننده این ادعا عبدالوحید فیاضی نماینده کنونی و مغلوب در انتخابات از حوزه نور و محمودآباد بود. او که در فراکسیون اصولگریان عضویت دارد و از استیضاح‌کنندگان فرجی‌دانا وزیر علوم دولت روحانی به‌شمار می‌رود، او با در دست داشتن تعدادی برگه که مشابه تعرفه‌های رای انتخابات مجلس بود گفت که این برگه‌ها در خیابان‌های حوزه انتخابیه‌اش بود، بدون این‌که باطل شده باشد.

در این میان، احمد امیرآبادی فراهانی (نماینده فعلی و پیروز انتخابات از ائتلاف اصولگرایان از حوزه قم) نیز گفت اخباری به ما رسیده است که تخلفاتی در شهر تهران در انتخابات به وقوع پیوسته است که امیدواریم شورای نگهبان آنها را بررسی کند. او همچنین در سوالی ادعایی بدون نام بردن از حداد عادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار کرد: چرا کسی که در ساعات اولیه شمارش رای در رده هفتم بود بعد از پایان شمارش به رده سی و یکم تنزل پیدا کرده است و این جای سوال دارد که امیدواریم شورای نگهبان بررسی کند.
فراهانی در تذکر شفاهی گفت: تذکر بنده به آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور است، متاسفانه بنا بر اطلاعات مختلفی که واصل شده است، ابهامات زیادی در خصوص نحوه شمارش آرا در تهران، تجمیع آرا و اعلام نتایج انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران وجود دارد.
امیرآبادی افزود: انتظار داریم شورای محترم نگهبان، وزیر کشور، ستاد انتخابات و همچنین هیات نظارت بر انتخابات در استان تهران به‌طور جدی این موضوع را پیگیری و رسیدگی کنند.
امیرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: نامزدی در ابتدای شمارش آرا در تهران نفر سوم شود، بعد نفر هفتم تهران شود و یک دفعه به‌عنوان نفر سی‌ و یکم اعلام شود، جای سؤال برای مردم باقی می‌گذارد، مردم از ما در این‌باره سوال می‌کنند، ان‌شاءالله وزیر کشور و سایر مسوولان به موضوع رسیدگی کنند و پاسخ قانع‌کننده‌ای را برای مردم عزیز ایران داشته باشند.
پیش از این استاندار تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان درباره نحوه شمارش آرای اخذ شده نیز گفته بود: در شمارش آرا فرمانداران و هیات‌های اجرائی عملکرد بسیار خوبی داشتند و هر رای سه بار کنترل می‌شد که این امر موجب بالا رفتن دقت شمارش شد و در تمام مراحل حق‌الناس به‌طور کامل رعایت شد. بی‌تردید برای ما تفاوتی نداشت که رای برای چه کسی است. تنها امری که حائز اهمیت بود صیانت از رای ملت بود. امیدواریم این حرکت مناسب که در این دوره انجام شده است به برگزاری انتخابات الکترونیک منتج شود که در این صورت هم دقت عمل افزایش پیدا می‌کند و هم سرعت اعلام نتایج.

سید‌حسین هاشمی ادامه داد: در نتیجه می‌توان ادعا کرد که تهران مشارکت بسیار بالایی در این انتخابات داشته است‌. همچنین این دوره برای اولین‌بار 30 نفر از نمایندگان تهران در دوره اول به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند که خود این اتفاقات بسیار حائز اهمیت بوده است. بحمد‌الله انتخابات به بهترین شکل برگزار شد و همه مدیران ما در استان تهران باید این نعمت بزرگ را پاس بدارند و در خدمت به مردم از یکدیگر سبقت گیرند.
اما همه توضیحات استاندار تهران در یک روزقبل از برگزاری جلسه علنی مجلس نتوانست نمایندگان را راضی کند. تا نمایندگان اصولگرای مجلس برآن که نامه ای را برای ارسال به وزارت کشور تنظیم کنند.   
اسماعیل کوثری که گویا هنوز در کمای نتایج انتخابات به سر می برد در واکنش به رای نیاوردن اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم در حوزه تهران، گفت: این موضوع که آقای حداد عادل از رتبه سوم یا هفتم به یک‌باره به رتبه 31 نزول می‌کند جای تعجب و پیگیری دارد.
وی تائید کرد که اصولگرایان بر اساس همین ادعا در حال تنظیم نامه‌ای برای ارسال به ستاد انتخابات هستند و در این نامه به این موضوع اشاره خواهند کرد که اگر تخلفی صورت گرفته است باید پیگیری و به صورت مستند پاسخ داده شود. 
کوثری در پاسخ به این پرسش که «آیا به نظر وی در انتخابات تقلب شده است؟» گفت: نمی‌گوییم تقلب شده اما احتمال تخلف وجود دارد و باید بررسی شود و به‌صورت مستند پاسخ داده شود.
باید دید اصولگرایان که در اولین حضور رسانه‌ای خود مهم‌ترین مساله‌شان بررسی مجدد آرا حداد عادل است تا چه اندازه بر ادعای احتمال تخلف خود پافشاری خواهند کرد. و آیا می‌توانند همچون مجلس ششم شورای نگهبان را قانع به ابطال بیش از هفتصد هزار رای کنند و حداد عادل را به مجلس بازگردانند؟ 

نام:
ایمیل:
* نظر: