bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
کسانی که اقدام به لغو کنسرت ها می کنند باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را آگاه و توجیه کنند.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجوز یک سوم روزنامه های کشور و بیش از دو هزار هفته نامه ها، ماهنامه و فصل نامه ، سایت ، پایگاه خبری و خبرگزاری در دولت یازدهم صادر شده است.

به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، دکتر حسین نوش آبادی در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: دولت یازدهم مفتخر است که در شفاف سازی پرداخت یارانه ها و جلوگیری از تبعیض حمایتی و ایجاد یک ساماندهی براساس مقررات چتر حمایتی خود را بر این حوزه گسترانیده است.

وی یادآورشد: از مجموع بیش از ۳۰۰ روزنامه فعال کشور یک سوم آن و بیش از دو هزار مجوز برای هفته نامه ها، ماهنامه و فصل نامه، سایت، پایگاه خبری و خبرگزاری در دولت یازدهم صادر کرده است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این امر نشان دهنده عزم جدی این وزارتخانه در حوزه مطبوعات، توسعه و گسترش فضا و بستر اطلاع رسانی در کشور است.

نوش آبادی ادامه داد: به هرمیزان رسانه های فعال در مناطق وجود داشته باشد از شاخص ها و مولفه های رشد فرهنگی آن مناطق قلمداد می شود طوریکه رشد کمی و کیفی رسانه با پویایی و توسعه ارتباط مستقیم دارد.

وی گفت: هم اینک به صورت هفتگی هیات نظارت بر مطبوعات با حضور شخص دکتر جنتی برگزار می شود که از این حیث تنها دوره ای است که هیات نظارت برمطبوعات به طور منظم و بدون وفقه تشکیل و در هر مرحله نیز خود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارد.

واگذاری مسئولیت صدور مجوز کتاب در ۱۰ استان اجرایی شده است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: سیاست کلی این وزارتخانه واگذاری مسئولیت صدور مجوز کتاب به استان ها در قالب تفاهم نامه و مطابق دستورالعامل های ابلاغی است که تاکنون این مهم در ۱۰ استان اجرایی شده است.

وی گفت: با این وجود صدور مجوز فعالیت برای روزنامه و سایت به صورت متمرکز در تهران انجام می شود بدلیل اینکه هیات نظارت ساختار قانونی دارد که امکان تفویض اختیار به استان ها ندارد.

نوش آبادی ادامه داد:هم اینک پرداخت یارانه ها به میزان قانون پذیری و قانون گرایی رسانه ها وابسته است و شمار بیمه کارکنان نیز یکی از شاخص های میزان پرداخت یارانه محسوب می شود.

ساماندهی بیمه خبرنگاران تا فصل تابستان انجام می شود

وی گفت: نمی گذاریم حق خبرنگاران تضییع شود و ساماندهی بیمه خبرنگاران تا فصل تابستان انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: اولویت این وزارتخانه حمایت از رسانه های محلی و استانی است که بخش عمده حمایت ها در قالب یارانه انجام می شود.

فرایند صدور مجوز کتاب در دولت یازدهم به چند هفته تقلیل یافت

وی اظهارداشت: در دولت یازدهم فرایند طولانی صدور مجوز کتاب از چند سال به چند هفته تقلیل یافته است.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان در زمینه طرح مسکن خبرنگاران اصحاب رسانه را یاری کنند گفت: همانطور که بیمه خبرنگاران به طور کامل حل و فصل نشده است موضوع مسکن خبرنگاران نیز به شیوه ای دیگر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر مدیران به درستی به اهمیت و جایگاه رسانه و مطبوعات واقف باشند حمایت خود را نیز از این قشر بیشتر خواهند کرد.

 نباید به دلیل یک نقد چتر حمایتی مسئولان از سر رسانه ها کمرنگ شود

وی گفت: نباید بخاطر یک نقد چتر حمایتی مسئولان از سر رسانه ها کمرنگ شود چرا که اهالی رسانه رفیق و موهبت برای مدیران هستند البته باید نقد نیز منصفانه و فارغ از حب و بغض شخصی و سیاسی باشد که اکثر قریب به اتفاق رسانه ها با نیت اطلاع رسانی و رفع مشکل مطالب خود را منتشر می کنند.

نوش آبادی اظهارداشت: مسکن مهر در برخی از استان ها که بیشتر از شمار متقاضیان ساخته شده است امکان مناسبی برای واگذاری به اصحاب رسانه است و این مهم حتی می تواند درقالب وام و تسهیلات بلند مدت به خبرنگاران استان های همجوار نیز واگذار شود.

طرح تاسیس سینمای روشن اجرایی می شود

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر از طرح تاسیس سینمای روشن داد و گفت: در قالب این طرح از ظرفیت و قابلیت های منطقه ای استفاده بهینه خواهد شد.

وی افزود:در قالب این طرح از سالن های اجتماعات و آمفی تئاتر با همکاری نهادهای محلی به دنبال این هستیم که فیلم های جشنواره ها در همه استان ها عادلانه توزیع و نمایش داده شود.

نوش آبادی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت اجرای شجریان یادآورشد: شخصیت شجریان در بعد هنری مورد پذیرش دولت و مردم و محبوب و مقبول کسانی است که در حوزه فرهنگ و هنر کشور کارکرده اند.

وی افزود: اما از نظر سیاسی، حکومتی و امنیتی بحث هایی هست که خود ایشان بر آن مسایل آگاه هستند و قبلا نیز اعلام کرده ایم که دوست داریم شجریان تلاش کند برخی موانع و مسایل اصلاح شود تا دوباره به عرصه موسیقی و هنر کشور مثل گذشته خدمت کنند.

وی در ارتباط با لغو کنسرت های موسیقی در کشور نیز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی و مسوول رسمی فرهنگ و هنر مجوزهایی که برای فعالیت های فرهنگی و هنری صادر می کند برای همه دستگاه ها معتبر، قابلیت تمکین و اجرا دارد.

نوش آبادی ادامه داد: تازمانی که دستگاه صادر کننده مجوزاقدامی برای ابطال و لغو مجوز صادره نکند سایر سازمان ها و دستگاه ها مسئولیتی در برابر مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخواهند داشت.

لغو و ابطال مجوزها کنسرت ها به صلاح کشور نیست

سخنگوی وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی تاکید کرد: لغو و ابطال مجوزها کنسرت ها به صلاح کشور نیست.

وی با تقدیر از دستگاه های همکاری کننده در برگزاری کنسرت ها افزود: کسانی که اقدام به لغو کنسرت ها می کنند باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را آگاه و توجیه کنند.

نوش آبادی بیان کرد: دلایل ارایه دهنده توسط مخالفان برگزاری کنسرت ها باید مبتنی بر واقعیت های قابل پذیرش باشد و آنها نباید سلیقه و دیدگاه فردی خود را ارایه دهند.

وی بیان داشت: لغو زنجیره ای کنسرت ها بازخورد منفی برای جامعه دارد.

نوش آبادی تاکید کرد: رییس جمهوری و رییس قوه قضاییه از طریق هماهنگی با یکدیگر دستور بدهند که دستگاه های زیرمجموعه و زیربط به قانون و مجوزهای ارشاد احترام بگذارند و برخورد سلیقه ای نکنند.

نوش آبادی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه استان بوشهر اشاره کرد و گفت: سابقه دیرینه مردم بوشهر در مبارزه با استبداد و استکبار از کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: در بعد خارجی ایستادگی مردم استان بوشهر در برابر تجاوز نظامی و طمع دشمنان و آرزوی بیگانگان برای اشغال کشور افتخاری برای مردم این استان محسوب می شود که برای ملت ایران نیز فراموش نشدنی است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: استعدادهای پیشرفت در زمینه های مختلف استان بوشهر بویژه در حوزه رسانه و مطبوعات وجود دارد.

وی ادامه داد: وجود ۲۶ هفته نامه، پنج دو هفته نامه، یک روزنامه فعال و یک روزنامه غیر فعال، سه ماهنامه و ده فصلنامه در استان بوشهرنشان از ظرفیت رسانه ای و مطبوعاتی این استان است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: وجود هشت نمایندگی خبرگزاری، ۶۲ سرپرستی نشریات سراسری نشان دهنده اقبال مردم استان بوشهر و استعداد خوب این استان در عرصه اطلاع رسانی و مطبوعاتی است.

۷۵ سایت در استان بوشهر برای دریافت مجوز پرونده تشکیل داده اند

نوش آبادی با اشاره به تعداد سایت های مجوز دار استان بوشهر گفت: از مجموع ۱۶۰ سایت در استان بوشهر ۷۵ سایت برای دریافت مجوز تشکیل پرونده داده اند که آمار خوبی است.

وی اضافه کرد: تشکیل خانه مطبوعات استان بوشهرکار مثبتی بوده که برای ساماندهی فعالیت های رسانه ای در این استان صورت گرفته است.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:درموضوع توانمندسازی حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه های استان بوشهر وجود ظرفیت های فراوان ایجاب می کند حمایت بیشتری از این استان صورت بگیرد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: مطبوعات پل ارتباط بین مردم، جامعه و حاکمیت هستند.

نوش آبادی اضافه کرد: خبرنگاران هم می توانند نقش ایجابی در کشور داشته باشند و گاهی نیز بر اثر غفلت نقش سلبی داشته باشند.

وی بیان کرد: نقش سلبی در یک جامعه آزاد مردم سالار رو به رشد و توسعه یک امر پذیرفته شده است و نمی توان بر آن خرده گرفت.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقد را یک امر طبیعی دانست و بیان کرد: در اصل بیستم قانون اساسی کشور به صراحت گفته شده مطبوعات و رسانه در بیان مطالب آزاد هستند مگر اینکه مخل قوانین اسلامی و حقوق عمومی باشند.

نوش آبادی تصریح کرد: مطبوعات در قانون اساسی از جایگاه مرتفع و بلندی برخوردار هستند و کسی به آسانی نمی تواند متعرض حقوق تعریف شده خبرنگاران شود.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص بی مهری شرکت های نفت وگاز از حوزه های رسانه استان بوشهر نیز گفت:با توجه به رویکرد موجود گله شمار به حق است و امید است گوش مدیران حوزه انرژی این مشکل برسد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حق فعالان این بخش تضییع و کمرنگ شده است که رفع این موضوع نیازمند رایزنی، تعامل و تبادل بیشتر با مسوولان یادشده است.

سین نوش آبادی برای شرکت در نشست مسئولان ادارات کل منطقه هشت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت روز شنبه به بوشهر سفر کرده است.
منبع:
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: