bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
رئیس‌جمهور در کنفرانس خبری؛
سید‌محمد خاتمی بدون‌شک تاثیر‌گذارترین فرد در انتخابات هفتم اسفندماه در به صحنه آوردن مردم بود. شخصیتی که با همه ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها هر روز دامنه اثرگذاریش بر فضای سیاسی کشور با روش اخلاقمدارانه‌اش بیش از پیش برهمگان روشن می‌شود.
سید‌محمد خاتمی بدون‌شک تاثیر‌گذارترین فرد در انتخابات هفتم اسفندماه در به صحنه آوردن مردم بود. شخصیتی که با همه ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها هر روز دامنه اثرگذاریش بر فضای سیاسی کشور با روش اخلاقمدارانه‌اش بیش از پیش برهمگان روشن می‌شود. یکی از موارد مهمی که در چند وقت اخیر در عرصه رسانه‌ای کشور خبرساز شده موضوع ممنوع‌التصویری رئیس‌جمهور اسبق کشور است.

چند روز پیش هم محدودیت جدید برای وی در عدم اجاز شرکت در یک مراسم ازدواج خبرساز شد تا جایی که برخی رسانه‌ها به شایعه حصر وی دامن ردند. همین مساله باعث شد که سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش که رئیس دولت اصلاحات خواهان شرکت در مراسمی بودند که دادستانی چنین اجازه‌ای را به وی نداده، آیا وی فقط در این مراسم نمی‌توانست شرکت کند و همچنین شایعاتی در رابطه با این‌که رئیس دولت اصلاحات قرار است در حصر باشد مطرح شده. آیا چنین موضوعی صحت دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: بحث حصر وی صحت ندارد اما ممانعت از ورود ایشان به آن مجلس با حکم دادستانی بوده است که در خصوص موارد دیگر نیز دادستانی تصمیم خواهد گرفت.

پیش از این محسنی اژه‌ای حکم ممنوع التصویری خاتمی را مصوبه شورای امنیت خوانده بود که با تکذیب نوبخت سخنگوی دولت مواجه شده بود. 
اجازه ندادن به خاتمی برای حضور در یک مراسم ازدواج و واکنش سخنگوی قوه قضائیه نیز در نشست خبری دیروز رئیس‌جمهور مطرح شد. که روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری با غیر قانونی خواندن مصوبه ای مبنی بر ممنوع‌التصویر بودن رییس جمهور دولت هفتم و هشتم تصریح کرد: «من قبلا هم در مورد این موضوع صحبت کردم. هیچ مصوبه‌ای نسبت به ممنوع‌التصویری حضرت آیت‌الله خاتمی رئیس‌جمهور دولت‌های هفتم و هشتم وجود ندارد. هیچ زمانی در هیچ دوره‌ای همچنین مساله‌ای مطرح نبوده است. این نکته را با توجه به آنکه خودم در شورای عالی امنیت بوده‌ام می گویم. من از دبیرخانه شورای عالی امنیت پرسیده‌ام و آنها گفته‌اند که چنین مصوبه‌ای نداشتند اما هم اگر مصوبه‌ای بر این پایه داشته باشند، غیرقانونی است دبیرخانه حق چنین کاری را ندارد.» وی در پایان ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات را به شوخی تشبیه کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: