bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کمتر از یک درصد بودجه این وزارتخانه به امر پژوهش اختصاص پیداکرده است.
معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کمتر از یک درصد بودجه این وزارتخانه به امر پژوهش اختصاص پیداکرده است.

 رضا ملک‌زاده ظهر امروز در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعداد بالایی که  در کشور است، سرمایه‌گذاری لازم در تحقیقات و پژوهش هنوز وجود ندارد.

ملک‌زاده اضافه کرد: میزان اعتبارات پژوهشی در کشور بسیار اندک است به‌طوری که کمتر از 4 دهم درصد از سطح درآمد ملی و درآمد ناخالص ملی به تحقیقات و پژوهش اختصاص داده‌شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کمتر از یک درصد بودجه این وزارتخانه به امر پژوهش اختصاص پیداکرده و رقمی که به پژوهش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اختصاص داده‌شده ناچیز و کمتر از یک میلیارد تومان است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور اظهار داشت: بخش عمده‌ای از بودجه پژوهشی که در دانشگاه هزینه می‌شود از محل بودجه دانشگاه‌ها و از محل صرفه‌جویی در سایر هزینه‌ها است و در حالی سهمی که به پژوهش اختصاص پیدا کرده بسیار ناچیز است.

وی تصریح کرد: هدف از سفر به استان بوشهر، بازدید از نقاط قوت در خصوص پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و برنامه‌ریزی برای رشد بیشتر پژوهش‌های علمی در این دانشگاه بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور اضافه کرد: سرعت رشد در مسائل تحقیقاتی و زیرساخت‌های آن در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مقایسه با سایر دانشگاه‌های هم سن خود بسیار چشم‌گیر بوده است.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: