bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
نتایج یک تیم تحقیقاتی نشان می‌دهد که شیوع چاقی در جمعیت استان به‌سرعت رو به افزایش است.
معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: نتایج یک تیم تحقیقاتی نشان می‌دهد که شیوع چاقی در جمعیت استان به‌سرعت رو به افزایش است.

 افشین استوار ظهر امروز در نشست تشریح نتایج تیم تحقیقاتی از محققان بوشهر اظهار داشت:  بر اساس نتایج دو فاز مطالعه قلب سالم خلیج‌فارس که با فاصله 6 سال بر روی 3 هزار و 735 نفر از افراد بزرگ‌سال با سن 25 سال و بیشتر در استان انجام‌شده، در سال 1382 در استان بوشهر 36.6  درصد از زنان و 43.4 درصد از مردان دارای اضافه‌وزن بوده‌اند همچنین در بررسی مجدد همین افراد در سال 1388 مشخص شد که 37.8 درصد از زنان و 50.3 درصد از مردان اضافه‌وزن دارند.

استوار تصریح کرد: شیوع چاقی نیز در استان در سال 1382، به میزان 36.9 درصد در زنان و حدود 14.6 درصد در مردان بوده است که در سال 88 به حدود 40.9 درصد در زنان و 18 درصد در مردان مطالعه شده، رسیده است.

استوار افزود: یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که شیوع چاقی در جمعیت استان به‌سرعت رو به افزایش است، بنابراین ضروری است که برنامه‌ریزی جدی برای جلوگیری از روند افزایشی شیوع آن صورت پذیرد.

رئیس تیم این تحقیقات 6ساله، گفت: بر اساس نتایج دو فاز مطالعه قلب سالم خلیج‌فارس در استان بوشهر از هر 10 نفر زن، 8 نفر و از هر 10 مرد، 6 نفر دارای اضافه‌وزن یا چاقی هستند. 

استوار اضافه کرد: چاقی یکی از معضلات مهم بهداشتی در سراسر جهان و ازجمله در کشور ما است که هـم در کـشورهای درحال‌توسعه و هم در کشورهای توسعه‌یافته به میزان هشداردهنده‌ای رو به افزایش است.

محقق جوان بوشهری افزود: نتایج این تحقیقات به‌صورت مقاله‌ای در آخرین شماره مجله پزشکی طب جنوب با عنوان "شیوع و بروز چاقی و اضافه‌وزن در بزرگ‌سالان طی سال‌های 1382 تا 1388 در استان بوشهر- مطالعه قلب سالم خلیج‌فارس" به چاپ رسیده است.

بر اساس این گزارش تحقیقات اخیر محققان بوشهری نشان داده است که شیوع چاقی و اضافه‌وزن در استان بوشهر به مقدار قابل‌توجهی از میانگین کشوری و جهانی بالاتر است و به‌سرعت رو به افزایش است.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: