bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به خبرگزاری رسمی کره جنوبی «یونهاپ» گفت: ایران بر این باور است که خلع سلاح هسته ای تمامی کشورها ضروری است.

خبرگزاری یونهاپ «کره جنوبی» روز چهارشنبه با انتشار این مصاحبه، نوشت: این آخرین اظهارنظر یک مقام ایرانی درباره خلع سلاح هسته ای پس از برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه این کشور است.
معصومه ابتکار در پاسخ به سئوالی در مورد برنامه هسته ای کره شمالی، افزود: اعتقاد ما بر این است که نه تنها خاورمیانه بلکه تمامی جهان باید عاری از سلاح هسته ای شود و به طور عادلانه و منصفانه در این مورد رفتار شود و از استانداردهای دوگانه پرهیز کنند.
خبرگزاری یونهاپ نوشت: به دنبال توافق ایران با گروه 1+5 و لغو تحریم های این کشور، تهران همواره به عنوان الگویی برای «پیونگ یانگ » مطرح است.
کره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای و موشکی ، تحت تحریم های شدید بین المللی قرار گرفته و حاضر به مذاکره در این زمینه نیست.
ابتکار با اشاره به تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران گفت: درست است که تحریم ها به اقتصاد ایران ضربه زد اما ما با بهره گیری و مدیریت اقتصاد انعطاف پذیر توانستیم جان سالم به در بریم اما محیط زیست در طول تحریم ها تحت فشار بود.

وی خاطر نشان کرد: با اعمال تحریم ها، دسترسی ایران به فن آوری های مورد نیاز برای جلوگیری از آلودگی هوا و ارتقاء استانداردهای پالایشگاه ها محدود شد.
ابتکار در ادامه یادآور شد: تحریم ها نه تنها بر محیط زیست ایران بلکه بر محیط زیست جهانی نیز تاثیر منفی برجاگذاشت و با این گفته خود به کاهش تحریم ها علیه کره شمالی و اینکه ایران نمونه روشن و واضحی در این زمینه است، اشاره کرد.
خبرگزاری یونهاپ در ادامه نوشت: سفر معاون رئیس جمهوری ایران به کره جنوبی اولین سفر مقام رسمی ایران پس از دیدار رئیس جمهوری کره از تهران است.
ابتکار همچنین اظهار کرد: سفر «پارک گئون هی» به ایران نقطه عطفی در روابط دو کشور بود و در این سفر، دو طرف به دنبال همکاری های تجاری و سرمایه گذاری در محیط زیست، فرهنگ و گردشگری بودند.
وی با توجه به علاقه شرکت های کره جنوبی برای حضور در بازار در حال ظهور ایران گفت: یکی از اولویت های دولت حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از اثرات منفی طرح های صنعتی بر آب ؛ هوا و زمین است.
ابتکار در جریان سفر سه روزه خود به « سئول » ، ضمن دیدار با رئیس جمهوری کره جنوبی، چندین یادداشت تفاهم در زمینه محیط زیست امضا کرد.
برچسب ها: سیاسی ، سلاح ، هسته‌ای
نام:
ایمیل:
* نظر: