bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
روز گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور تازه‌ترین آمارهای سرمایه‌گذاری خود را منتشر کرد. آمارهایی که شاید برای برخی استان‌ها و مدیران خوشحال‌کننده بود و نشان می‌داد که در استان آنها تا چه میزان کار صورت گرفته و چه میزان شغل ایجاد شده است.
کریم جعفری: روز گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور تازه‌ترین آمارهای سرمایه‌گذاری خود را منتشر کرد. آمارهایی که شاید برای برخی استان‌ها و مدیران خوشحال‌کننده بود و نشان می‌داد که در استان آنها تا چه میزان کار صورت گرفته و چه میزان شغل ایجاد شده است.
خوشبختانه این آمارها واقعی بوده و نه مانند برخی آمارسازی‌ها که از یک مرجع ناشناس منتشر و مورد استناد برخی‌ها قرار گرفته و می‌گیرند، قابلیت ره‌گیری و پیگیری داشته و کسی هم نمی‌تواند در آنها ایجاد شبهه کند. با همکاران صفحه اقتصادی روزنامه اقدام به بررسی این آمارها کردیم تا جایگاه استان خود در کشور را بیابیم، البته برای ما که به‌صورت ریز و روز به روز مسائل مهم استان را پیگیری می‌کنیم، رسیدن به این آمارها چندان عجیب نبود. در یک کلمه، استان بوشهر «به مرز فلاکت رسیده است».
این شاید ساده‌ترین تعبیری باشد که بتوان در مورد این آمار منتشر شده عنوان کرد. دامنه آمارهای به‌گونه‌ای بود که تصمیم گرفتیم آن را در چند نوبت به اطلاع شهروندان محترم استان برسانیم تا از جایی که در کشور حضور دارند، بیشتر مطلع باشند. البته پیش و بیش از این ما بارها تاکید کرده بودیم که مدیریت استان دغدغه‌ای برای توسعه استان ندارد و یا اگر هم دارد، راه آن را بلد نیست و اگر هم بخواهد بلد باشد در حال مشاوره گرفتن از افراد نابلد است.
در اینجا جای مویه کردن و ناله کردن نیست. در واقع از ماست که برماست. وقتی همه دغدغه مدیران استانی می‌شود برکناری فلان شهردار یا گماردن فلان فرد به عنوان بخشدا فلان‌جا و شکایت از سردبیر روزنامه بامدادجنوب و بعد هم منکر شدن همه آنها، مشخص است که استان راه به ناکجاآباد می‌برد و بر اساس این آمارها تنها در یک مورد تنها 390 شغل در استان ایجاد شده که رتبه یکی مانده به آخر را داریم.
وقتی یک فرد سیاسی را مدیر یک منطقه مهم اقتصادی می‌کنند و او هم برادر ناتنی‌اش را که بدتر از خودش هیچ تخصصی در هیچ حوزه‌ای ندارد به‌عنوان قائم‌مقام خود انتخاب کرده و چند کاسب‌کار دیگر را هم به‌صورت غیرقانونی دور خود جمع می‌کنند تا حقوق چند میلیونی بگیرند، مشخص است که استان راه به جایی نخواهد برد.
ما به دولت آقای روحانی رای دادیم که همه کشور را به یک چشم نگاه کند و مدیران قوی را به مناطق مهم و راهبردی اعزام کند و اگر ضعف و فتوری در آنها دید، با آنها به‌شدت برخورد کند اما با کمال تاسف و در حالی که همین آمارهای صادر شده از یکی از وزارتخانه‌های اصلی دولت نشان می‌دهد که استان بوشهر در حال سقوط به خلیج‌فارس است، آب هم از آب تکان نمی‌خورد. مردم استان بوشهر استحقاق این را دارند که مدیران باتجربه‌ای برایشان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کنند، نه کسانی که حتی یک بار هم استانداری را ندیده‌اند و نمی‌دانند که اداره کردن یک استان با تیول‌داری و فامیل‌بازی و پارتی‌بازی بسیار تفاوت دارد.
ما در آینده از این هم بیشتر خواهیم نوشت و به بهای عقب‌افتادگی استان و از بین رفتن آینده فرزندانمان سکوت نخواهیم کرد. آقایان اگر نمی‌توانند کار کنند، بهتر است بروند تا شایستگان اداره استان را به دست بگیرند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: