bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
هر کجا که میل مخاطب را ببینند، پاتك مي‌زنند. روبه‌رو لبخند می زنند و از همراه بودن برای توسعه کشور می گویند، اما پشت سر بدشان نمی آید انتقام سال 92رابگيرند.
هر کجا که میل مخاطب را ببینند، پاتك مي‌زنند. روبه‌رو لبخند می زنند و از همراه بودن برای توسعه کشور می گویند، اما پشت سر بدشان نمی آید انتقام سال 92رابگيرند. هر كدام صاحب دم و دستگاه خود هستند ولي بازهم چشم به سكان اجرايي ايران دارند. از آن 6 نفر،چهارنفر هنوز هم مقابل روحاني ايستاده‌اند ولي دو نفر ديگر(ولايتي و غرضي)يكي همراهي كرده و ديگري نقد سازنده‌ مي‌كند. «ولایتی» که همان ایام نیز اخلاقی‌تر از سایر رقیبان با انتخابات برخورد كرد و هرگز پا از دایره اخلاق بیرون نگذاشت، تلاش مي‌كند جایگاه دیپلمات بااخلاق و متدین را حفظ کند و هرگز در دایره سیاست، پا روی حقیقت پیروزی دولت در تحریم ها نگذارد و مدافع سیاست های ظریف دولت باشد.«غرضی» بدون شک سخنانش هیچ هزینه ای برای روحانی نخواهد داشت. حتي برخي سخنان را از روي دلسوزي بيان مي‌كند و نيت تسويه حساب ندارد و به رئيس‌جمهور راهكارهايي را نشان مي‌دهد تا مشكل مردم را رفع كند.اما حساب چهار رقیب دیگر جداست.

اولين عضو 1+5

«سعید جلیلی» نه به اين دليل كه از حسن روحانی شکست سنگینی خورد، دلشکسته باشد بلکه او جایی دیگر نیز اعتبار سیاسی خویش را با شکستی تلخ از دست داده است. هر چند شکست «سعید» از روحاني، شکست پایداری ها و احمدی‌نژادی‌ها از اصلاح‌طلبان بود و این برای بزرگان این جبهه بسیار سنگین تمام شد و هر چند كنار زدن وي از عنوان دبيري شوراي‌ عالي امنيت‌ ملي جايگاه سياسي وي را بيش از پيش نزول بخشيد، اما سعید جلیلی زمانی اعتبار سیاسی خود را بر باد رفته ديد که ظریف در مقابل دوربین‌های تلویزیونی جهان خبر از رفع تحریم‌ها داد و ناتواني ديپلماسي آنها را به رخ‌شان كشيد. برجام بزرگ‌ترین ضربه کاری به مردی بود که از سوی احمدی‌نژاد مامور شده بود تا اروپا وآمریکا را هدایت کند و در این مسیر به کاغذپاره‌ها اهمیت ندهد، حال آنکه پروژه مدیریت جهان نه کار سعید جلیلی بود و نه رئیس او احمدی‌نژاد! او امروزه گهگاهي براي تخليه خود و جريان پشتيبانش، اظهاراتي را بيان مي‌كند ولي آنقدر مردم از آنها دل‌پري دارند كه گوش شنوايي براي آنان پيدا نمي‌شود. البته اين به آن معنا نيست كه روحاني بايد آنها را به حال خود رها كند بلكه بايد بداند، جليلي و پدر معنوي او يعني آيت‌ا... مصباح،رهبري جرياني را در طول اين‌سال‌ها به دست گرفته اند كه چه بخواهيم و چه نخواهيم، كمتر از 8درصد كل ايران را آنها تشكيل مي‌دهند.

سرهنگ 1+-5

محمدباقرقالیباف اما دردش، درد دو شکست است که او قبل از آنکه انتخابات92 را ببازد، مناظره معروف را به شيخ ديپلمات باخت. «گازانبری» تا ابد روی پیشانی محمدباقر قالیباف ثبت شده است. حال او در جشن دکتر سلام پايداري‌ها، جایی که میدان را خالی از رقیب می بیند، با طعنه به نماد روحانی در انتخابات یعنی «کلید» حمله می کند درحالی که خیالش از شنیدن پاسخ قاطع روحانی راحت است. بدون شك قاليباف مي‌دانند كه جايگاهي ميان جامعه مدني و بدنه اجتماعي طرفدار توسعه سياسي ندارد بنابراين سعي مي‌كند با تشخيص دادن نقطه‌كورهاي جريان تندرو، روزنه اميدي براي حضور در عرصه سياست ايران باقي بگذارد چرا كه شمارش معكوس عمر رياست وي بر شهرداري شروع شده است. رئيس‌جمهور، وي را نيز بايد دريابد!چرا كه قاليباف همانطور كه گفتيم اگر از شهرداري تهران بار ببندد، بدون شك به دنبال جايگاه بالاتري مي‌رود!او اگر به ستادكل نيروهاي مسلح نيز گوشه چشمي داشته‌باشد، تمام قد براي رسيدن به پاستور دل‌نگران است.همشهري جليلي نيز داراي بدنه‌اجتماعي است كه به دليل سازماندهي خاص قاليباف براي آن‌ها، همواره پشت او خواهند ايستاد. ناگفته نماند شهردار تهران روابط خوبي نيز با جماران دارد و در اين راستا از جليلي پيش است.

حداد، عضو سوم 1+5

غلامعلی حداد عادل نيز يكي ديگر از بازماندگان آن رقابت است. او نيز در ميان محفل‌هاي درون گروهي جريان مخالف مذاكرات به عنوان ليدر محسوب مي‌شد و همواره تلاش مي‌كرد بر خلاف عنواني كه در مجلس (رئيس‌ فراكسيون ‌اصولگرايان)  يدك مي‌كشيد، در زمين مخالفان اصولگرايي سنتي يعني پايداري‌ها بازي كند كه اين رويه، او را نيز از دايره قدرت كنار زد. حداد نيز برخي اوقات تلاش مي‌كند قدرت نمايي‌كند ولي  نه تنها درکشور، بلكه در استان تهران هم مقبولیت چنداني ندارد.

 او اما بعد از انتخابات، شعار تخلف و نه تقلب در انتخابات را سر داد تا به گونه‌اي دولت را زير سوال ببرد ولي در اين مسير نيز تنها ماند و هيچكس از اين ادعاي واهي او حمايت و استقبال نكرد ولي همچنان افكار عمومي منتظر اسناد سخنان او هستند! اين شخصيت سياسي، راي خود و دنبال‌روهاي خود را در سبد آن كسي خواهد ريخت كه جريان پايداري و شخص آيت ا... مصباح بگويند. البته او به‌ويژه بعد از تقسيم‌بندي هايي كه در دوران بستن ليست اصولگرايان تهران انجام داد، در ميان بدنه اجتماعي  اصولگرايان، چندان مقبوليتي نداشته و كاريزماي قاليباف يا جليلي را نيز ندارد ولي در حاكميت داراي جايگاه محترمي است.

آقا محسن 1+5!
محسن رضایی را باید با دونگاه متفاوت نگاه كرد.یکی برادرمحسن دوران جنگ و اوایل انقلاب که زحمت فراواني براي كشور كشيد و دیگر محسن رضایی، از سال 76 تا به امروز که بیشتر یک چهره سیاسی فعال در انتخابات به حساب مي‌آمد تا صاحب نظر در زمينه‌هاي دفاعي! رضایی در طول این سال‌ها، بارها کاندیدا شد و بخت خویش را آزمود اما هربار نتوانست مقامی بالاتر از چهارمی  داشته باشد. رضايي نيز اين روزها دل خوشي از دولت روحاني ندارد و بارها به آن اعتراض كرده ولي این‌بار از دست مشاور حسن روحانی عصبانی شده‌است چراكه آشنا، در پیامی او و قالیباف را نماد شکست نظامیان در سیاست مي‌داند و از جرياني كه علاقه به حضور نظاميان در سياست‌دارند مي‌خواهد كاري نكنند كه جايگاه سردار قاسم سليماني را كه اين روزها نفوذ فراواني در قلب‌هاي همه جناح‌هاي سياسي دارد،  خراب كنند. او از هر سه گزينه قبل در ميان بدنه اجتماعي از مقبوليت كمتري برخوردار است ولي به خودي خود يك تعداد راي ثابت و خاص دارد كه بيشتر از آنكه به حساب ياران قاليباف سرازير كند براي جليلي و حداد خرج مي‌كند.

تكه پنجم 1+5

جداي از اين گزينه‌هاي تك نفره، جريان‌هايي نيز وجود دارند كه تمام تلاش خود را به كار مي‌گيرند تا بتوانند تلافي چهار ساله روحاني را بكنند. اين جماعت، اطرافيان محمود احمدي‌نژاد هستند. كساني كه به اندازه كافي از چند دسته قبلي كه نام برديم، كينه دارند ولي به طور حتم اگر در بازي روحاني-رقبا قرار بگيرند براي روحاني كف وسوت نخواهند زد! اين جريان است كه نبايد آن را ناديده گرفت، به راحتي مي‌توانند در طول اين يك سال با آلودگي‌هاي ذهني كه براي مردم ايجاد مي كنند در راي سال‌ آينده روحاني تاثيرگذارند.جريان نامبرده بدنه اجتماعي مشخصي ندارند و ياران آنها در چهاردسته بالا پخش هستند و از لحاظ ايدئولوژيكي با تفكر احمدي‌نژادي همراه هستند. روحاني با اين جريان نبايد تقابل كند و تنها بايد آن مسائلي را كه از سران آنها در سال هاي گذشته ديده روشنگري و افكار عمومي را نسبت به رويه آنها تفهيم كند. 

عضو خطرناك 1+5

بدون شك آنها كه ميلي به رياست جمهوري روحاني نداشتند و ماسك همدلي بر چهره‌ زده‌بودند، اين روزها از هر فرصتي استفاده مي‌كنند تا آن روزها را جبران كنند. اين جريان بدون شك دندان‌هاي خود را از امروز براي يك سال ديگر و انتخابات رياست جمهوري دوازدهم تيز كرده‌اند ولي روحاني اين روزها بايد به دنبال آن باشد كه ياران خود را براي اين رقابت حساس، چيده و فيلتر كند چرا كه او نفوذي‌هايي را در اطراف خود دارد كه با پوست ميش قصد دارند در وقت مناسب خوي خود را نشان داده و به هدف خود برسند و خطر اين، بسيار بيشتر از حداد‌‌ها و قاليباف‌هاست!
نام:
ایمیل:
* نظر: