bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
یک داستان شیرین و تلخ در سه‌سالگی دولت تدبیر و امید؛
امروز دولت روحانی سه‌سالگی‌اش تمام شد و از فردا وارد چهارمین سال خود می‌شود، جالب است که امروز، شماره 401 روزنامه بامدادجنوب هم منتشر شد!
بامدادجنوب – ابوعلی‌ زرین‌قلم: امروز دولت روحانی سه‌سالگی‌اش تمام شد و از فردا وارد چهارمین سال خود می‌شود، جالب است که امروز، شماره 401 روزنامه بامدادجنوب هم منتشر شد! حسن روحانی در حالی ورود به چهار سالگی را جشن خواهد گرفت که موفقیت‌هایی که در طول این سه سال داشته، کم نبوده و نیست و این، با وجود کارشکنی‌ها و بدگویی‌های مخالفان دولت، به‌خصوص جریانی که دلواپس، کاسب تحریم و موافق زجر کشیدن مردم لقب گرفته‌اند، صورت گرفته است. دولت روحانی در کلان خود موفقیت‌های خوبی را کسب کرده و آمار و ارقام هم بیانگر این مساله است اما این موفقیت‌ها در استان ما نه تنها دیده نمی‌شود، بلکه به گواه همین آمار و ارقام، بوشهر بر خلاف کشور پسرفت هم داشته است.

 استان ما در طول سه‌سالی که دولت تدبیر و امید در قدرت بوده، با بی‌تدبیری کامل اداره شد تا رتبه‌های آخر جدول شاخص‌های توسعه را به خود اختصاص دهد. برای این مدعا حتی نیازی به آمار و ارقام هم نیست و همان‌گونه که بارها تاکید کرده‌ایم، کافی‌ است نگاهی به محیط پیرامونی بیندازید تا شکست دولت آقای روحانی در استان بوشهر را به شکل کامل ملاحظه کنید. یک بخش از گناه توسعه‌نیافتگی استان بوشهر در گردن دولت آقای روحانی است که در مورد استان بوشهر حاضر نیست واقعیت‌ها را ببیند و تنها چشمش را به آمارهای دروغ و من‌درآوردی که روانه پایتخت می‌شود، باز گذاشته است. هفته گذشته روزنامه بامدادجنوب در دو گزارش به‌خوبی نشان داد که جایگاه استان ما در کجای کشور قرار دارد. اگر قرار است بحران باشد، باید برای همه کشور باشد اما چرا فقط رسیدن به مرز فلاکت و بدبختی سهم مردم بوشهر است؟ متاسفانه نه تنها در شاخص‌های توسعه‌ای در حوزه زیرساخت‌ها در طول سه سال گذشته بوشهر به‌دلیل بی‌تدبیری، بی‌تخصصی و بی‌خیالی مدیران ارشد استان از کشور عقب افتاده، بلکه در توسعه سیاسی و فرهنگی و اجتماعی هم دچار بحران شده است. کافی است تا نگاهی به رفتارشناسی احزاب در استان بیندازید تا متوجه شوید کدام حزب خوب است، حزبی که با 30 نفر دیدار ترتیب می‌دهد و بعد مزد دستش را با یک پست ناچیز می‌گیرد به همان اندازه خود را سبک و کار حزبی را حقیر می‌کند که در حوزه کلان، تحزب مسخره شده است.

در حوزه فرهنگی نیز به‌دلیل رقابت‌های سبک‌سرانه و بی‌جای مدیریت ارشد استان با مدیریت فرهنگی استان که متاسفانه نزدیک به 20 ماه است، ادامه دارد، عملا بخش فرهنگی استان دچار کاستی‌های مالی شدیدی شده است. این‌که هر روز دست یک‌نفر را گرفته و به‌عنوان جانشین مدیرکل اداره ارشاد به وزارت فرهنگ و ارشاد رفته و خواهان عوض شدن مدیر فعلی شوند، در کدام استان صورت گرفته است. هر چند ما می‌دانیم که این اقدامات از کجا آب می‌‌خورد و شاید این مدیریت انتظار داشته باشد که خانم ماحوزی در مقابل انتقادات بامدادجنوب بایستد. کما این‌که همین عریضه را نزد وزیر محترم فرهنگ و ارشاد برده اما پاسخ وزیر در طول 400 شماره انتشار به شکایت‌های روزانه آقایان نیز قابل توجه است.
اما اگر همت حمیده ماحوزی نبود، سال گذشته فرهنگ استان تنها با هفت میلیارد تومان اعتبار، تعطیل شده بود، چراکه آقایانی که فکر می‌کردند، می‌توانند با مجوز استانداری و بدون مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز جوان کنسرت برگزار کنند، همان اندازه از فرهنگ می‌فهمند که استان هرمزگان با یک برنامه منسجم و کاملا هماهنگ، برای همیشه روز ملی خلیج‌فارس را به‌نام خود سند زد و پژوهشگران بوشهری باید از این به بعد برای کارهای خود راهی بندرعباس شوند!

در حوزه اجتماعی هم با وجود صلابت دولت روحانی در برخورد با مسائلی مانند کنترل نامحسوس مردم و دیگر مسائل، در استان ما در حوزه اجتماعی و به‌خصوص زنان آنچه به آن پرداخته شده است، چند نمایشگاه آشپزی است و یک طرح من‌درآوردی به‌نام امید اجتماعی که هیچ امیدی هم در آن نیست. واضع و پیشنهاددهنده طرح‌های فرهنگی و اجتماعی مدیر ارشد استان، کسی است که حب و بغض‌ها و بازی پشت‌پرده‌اش برای هر کس که مشخص نباشد، برای ما مشخص است. 
خدا را باید شاکر بود که در حوزه امنیتی، به‌دلیل مجاهدت‌های شبانه‌روزی ماموران امنیتی کشور وضعیت خوب است، وگرنه تنها مشکل امنیتی استان سردبیر روزنامه بامداد جنوب است که تاکنون ده‌ها بار برای برخورد با وی درخواست غیررسمی ارائه شده است و هر بار هم به‌دلیل هوشیاری و رفتار عاقلانه نهادهای امنیتی که می‌دانند پشت این درخواست‌های بچه‌گانه و کوته‌نظرانه چیست، به آن بی‌توجهی نشان داده‌اند.
دولت روحانی در حالی وارد چهارمین سال از عمر خود می‌شود که با توجه به مدیریت فعلی استان، انتظار نمی‌رود در سال آینده شاهد موفقیت آن در استان بوشهر باشیم. در گوشه‌ و کنار شهر بیکاران بسیاری وجود دارند که در همین سه سال بیکار شده‌اند اما در استان‌های همجوار ما باوجود آن‌که امتیازات و منابع ما را ندارند، میزان بیکاری بسیار اندک است. 
این‌که سه یا چهار نفر برای استان مهم و راهبردی بوشهر تصمیم بگیرند، نشان می‌دهد که حلقه دولت روحانی در استان ما تا چه اندازه تنگ است. این هشدار را به دولت جناب روحانی می‌دهیم که با این اسب بازنده شما به سرمنزل مقصود نمی‌رسید، بهتر است در یک سال باقیمانده هم اسب را عوض کنید و زین و لگام آن را. 

نام:
ایمیل:
* نظر: