bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
درخواست اصلاح‌طلبان بوشهری در سالروز 24 خرداد از روحانی؛
اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، روز گذشته حماسه 24 خرداد و به عبارتی حاکم شدن فضای تدبیر و امید در کشور را پاس داشتند. هر چند جریانات سیاسی در استان ما وقتی دیده می‌شوند یا تحویل گرفته می‌شوند که 40 تا 50 نفر را به حضور برسانند تا بعد از آن پستی ناچیز دریافت کنند اما
بامداد جنوب- ابوعلی زرین قلم: اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، روز گذشته حماسه 24 خرداد و به عبارتی حاکم شدن فضای تدبیر و امید در کشور را پاس داشتند. هر چند جریانات سیاسی در استان ما وقتی دیده می‌شوند یا تحویل گرفته می‌شوند که 40 تا 50 نفر را به حضور برسانند تا بعد از آن پستی ناچیز دریافت کنند اما برخی دیگر در این هیاهو تلاش دارند تا بن‌مایه‌هایی از سیاست و نگرانی برای مردم شهر و استان خود را بروز و ظهور دهند. این جریان‌های سیاسی اگرچه تا دیروز به‌صورت خصوصی نسبت به بسیاری از مسائل انتقاد داشتند اما امروز پس از گذشت سه‌سال از عمر دولت آقای روحانی، سکوت را جایز ندانسته و خواستار توجه جدی‌تر و خالی از شعار دولت به استان بوشهر شدند و در یک کلمه خواستار تغییر مدیران ناکارآمد منصوب به دولت و به اصطلاح خواستار «خانه‌ تکانی» اساسی شده‌اند. در این بیانیه‌ها که به‌نظر می‌رسد در فضای رکود شدید بر استان و سکوت محض و شاید هم ناامیدی مردم از آنچه در استان می‌گذرد، می‌تواند بارقه‌های امیدی برای تولدی دوباره تا خرداد 96 باشد، تا مبادا دولت تدبیر و امید و گفتمان اعتدال تنها مانده و مردم به حجت‌الاسلام روحانی رای ندهند.

در حالی که روز گذشته در گوشه‌ای از شهر برخی از وابستگان و دلبستگان به قدرت که از کیسه بخشش آقایان، ناچیزترین‌ها سهمشان شده با قلم کشیدن بر واقعیت‌های موجود، فریاد تعریف و تمجید سر داده بودند. با این حال در دو بیانیه‌ای که از طرف دو جریان اصلاح‌طلبی استان منتشر شد، می‌توان واقعیت‌ها را به شکل ملموس‌تری دریافت. در بخشی از بیانیه ائتلاف اصلاح‌طلبان استان بوشهر که با عنوان «مشی اصلاح‌طلبانه، سرچشمه تدبیر، امید و اعتدال است.» منتشر شد، آمده است:
امروز سه سال از تصمیم سرنوشت‌ساز مردم فهیم ما می‌گذرد. در این سه سال، دولت برآمده از رای مردم توانسته است در اصلی‌ترین گام خود یعنی رفع عزتمندانه تحریم‌ها به توفیق بزرگی دست یابد و اگر چه کلاف سر درگم تحریم‌های ظالمانه پیچیده‌تر از آن است که به این زودی و به‌طور کامل از دست و پای کشور گشوده شود اما آثار گشایش‌ها و بازگشت کشور به جایگاه اصلی خویش در صحنه بین‌المللی را می‌توان به‌خوبی مشاهده کرد.
در بیانیه یادآوری شده است؛ اهتمام ناگزیر دولت یازدهم به مساله سیاست خارجی باعث شد که در سه سال گذشته نتواند آنچنان که باید، به حل دیگر مسائل و تحقق برخی از وعده‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بپردازد و اکنون در یک سال باقی مانده از عمر دولت تدبیر و امید، دولت محترم کارهای بسیار مهمی در پیش رو دارد، از جمله تسریع در روند حل مساله اقتصادی و رفع رکود و ایجاد اشتغال برای قشر عظیم جوان کشور. این راه پر پیچ و خم جز در پی اعمال برخی سیاست‌های شجاعانه در عرصه‌ مدیریتی طی شدنی نیست. واقعیت آن است که دولت محترم نتوانسته است همچون سیاست خارجی در حل دشواری‌های سیاسی داخلی شجاعت لازم را به خرج دهد و این عدم شجاعت باعث شده است که مخالفان قسم خورده رای مردم در خرداد 92، به امید بازگشت به قدرت در خرداد 96، بذر یاس و دلسردی در جامعه بپراکنند. تنها را چیره شدن بر سنگ اندازی‌های مخالفان و یاس پراکنی‌هایشان، به کارگیری شجاعتی است که امید و اعتماد به دولت را در دل ملت زنده نگه دارد و راه رسیدن به چنین موفقیتی خانه تکانی‌های لازم در بدنه مدیریتی کشور از جمله مدیریت‌های میانی و به‌خصوص پاره‌ای از مدیریت‌های ارشد استانی است.

اصلاح‌طلبان بوشهر با اشاره به وضعیت موجود اعلام کردند: استان عزیز ما بوشهر نیز در سه سال گذشته از چنین سوء‌مدیریتی کم لطمه نخورده است. رفتارهای ناسنجیده و ناپخته مدیریتی که حاصل کم‌تجربگی سیاسی و مدیریتی در بالاترین سطح مدیریت این استان بوده است، ضربات نگران کننده‌ای به امید و اعتماد مردم زده است. از دولت محترم تدبیر و امید و از نمایندگان محترم مردم استان در مجلس که اکثریتشان برآمده از رای اصلاح‌طلبانه مردم این استان هستند، انتظار می‌رود که این وضعیت را در فرصت باقی مانده نادیده نگیرند و با خانه تکانی جدی و اساسی در مدیریت استان، زمینه‌ احیای امید و نشاط را برای انتخابات یک سال آینده فراهم آورند.
اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر نیز با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به کمبودهای استان، از نیاز به توجه بیشتر به استان سخن گفتند. در بخشی از این بیانیه آمده است؛
عقلانیت و قانونمداری به‌عنوان دو شاخص ویژه دولت یازدهم باتوجه به عملکرد دولت قبل ضمن این‌که از محاسن این دولت به‌شمار می‌رود، بعضا کار را برای دولت مردان سخت و دشوار کرده است، زیرا کسانی که بر‌ای برقراری و استقرار این دولت از جان مایه گذاشتند، شاهد نبود تغییر مناسب در بدنه مدیریتی دولت شدند. رویکردی که باعث شد افرادی که اعتقاد چندانی به شعارها و وعده‌های دولت تدبیر و امید وتحقق خواسته مردم مبنی بر تغییر نداشتند همچنان سکان‌دار بمانند و بر همین اساس چندان تغییری در زندگی مردم حاصل نشده است.

اعضای شورای هماهنگی یادآور شدند؛ هم اینک در سال پایانی دولت یازدهم قرار داریم و اگر رئیس‌جمهور بخواهد شاهد برداشتن گام سوم از سوی مردم و دو دوره‌ای شدن دولت تدبیر و امید باشد، بایستی حداقل سایه یاس و ناامیدی را از سر حامیان خود بردارد. این مهم میسر نیست مگر تغییرات جدی و اساسی در بدنه مدیریتی دولت ایجاد شود. اتفاقی که باعث می‌شود شاهد خردادی دلپذیر درسال 96 برای اصلاح‌طلبان باشیم.
اصلاح‌طلبان بوشهری در پایان با یادآوری آزمون سخت خرداد 96 تصریح کردند: از نماینده عالی دولت در استان انتظار و توقع بیشتری احساس می‌شود تا باتوجه به فرصت ایجاد شده و وجود نمایندگان همسو بیش از پیش در راه هموار ساختن مسیر پرپیچ و خم دولت دوازدهم از یار دوازدهم به‌خوبی بهره‌مند شده و با توسعه سیاسی در مجموعه خود زمینه‌ساز تحقق مطالبات بحق اقتصادی مردم و جوانان استان باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: