bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
در 48 ساعت گذشته خبرهای مختلف و متفاوتی از بهارستان به‌گوش می‌رسد، خبرهایی که نگرانی‌های اولیه‌ای ما در این مورد داشتیم را تایید می‌کند. سال گذشته و در قبل و بعد از انتخابات بارها و بارها بر این نکات تاکید کردیم که استان ما برای توسعه نیاز به همدلی و همراهی دارد
بامدادجنوب- کریم جعفری: در 48 ساعت گذشته خبرهای مختلف و متفاوتی از بهارستان به‌گوش می‌رسد، خبرهایی که نگرانی‌های اولیه‌ای ما در این مورد داشتیم را تایید می‌کند. سال گذشته و در قبل و بعد از انتخابات بارها و بارها بر این نکات تاکید کردیم که استان ما برای توسعه نیاز به همدلی و همراهی دارد، کسانی که انتخاب خواهند و می‌شوند به عنوان وکلای مردم وظایف بسیار سنگینی بر دوش خواهند گرفت و در نهایت هم اگر این وفاق، هماهنگی و همراهی نباشد، روند سقوط استان که 30 ماه است شروع شده، با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.
به نظر، آن روز این مطالب را که می‌نوشتیم، آب در هاون می‌کوبیدیم، چرا که در استان ما آنچه که اهمیت ندارد، منافع مردم است. به حمدالله که سیر قهقرایی استان با شیب خود در حال تکمیل شدن است و اگر دیدید که مردم از استان ما به استان‌های همجوار مهاجرت کردند، به‌هیج عنوان تعجب نکنید. اما در حالی که ما امیدوار بودیم با حضور نمایندگان استان در تهران اندکی از بار مشکلات مردم کمتر شود، به‌نظر اشتباه می‌کردیم.
درگیری‌هایی که میان حجت‌الاسلام خدری و خانم الماسی در کمیسیون انرژی شکل گرفته، به لطف رسانه‌ها جمعی و شبکه‌های اجتماعی الان نقل محافل است. ما نمی‌توانیم به حمایت هیچ یک از دو طرف اقدام کنیم، بلکه قصد داریم از هر دو طرف انتقاد کنیم. اینکه هر دو نفر خودشان را به دولت تدبیر و امید منسوب کرده و در این لیست راهی مجلس شده‌اند، وظیفه ذاتی آنها را سنگین‌تر می‌کند چرا که قرار بر آن بود که باری از دولت بردارند، نه آنکه باری بر دوش دولت باشند.

نکته بعدی اما به این مساله باز می‌گردد که چرا در استانی که تنها چهار نماینده دارد ما با این حجم ناهماهنگی مواجه هستیم؟ استان‌ فارسی‌ها با هماهنگی موفق شدند نمایندگان پر تعداد آذری را زمین زده و ریاست کمیسیون عمران را از آن خود کنند، جایی که دیگر نماینده استان مدعی ریاست آن بود.
اگر قرار باشد روندی که از روز یک‌شنبه شروع شده همچنان ادامه یابد، ما روزهای بسیار سخت‌تری برای استان پیش‌بینی می‌کنیم. متاسفانه واقعیت آن است که استان، فقط نامش مانده و چیزی بنام صنعت، توسعه، اشتغال و دیگر چیزها را که دیگر مناطق کشور دارند، ندارد. اگر روال به همین صورت باشد که درگیری‌ها بخواهد رسانه‌ای شود و همه به آن بدمند، بهتر است دوستان تهران را رها کرده و به خانه خود باز گردند.
در این زمینه البته نکات بسیاری می‌توان گفت. امیدواری مردم به نمایندگان استان باید بیش از امیدواری به نماینده دولت باشد که این روزها اداره استان را به دست دیگری داده و خود مشغول عزل و نصب است. امیدواریم که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بتوانند با ارائه طرح‌های محکم و مستدل و مستند، دستکم آبروداری کرده و مانع از تخریب بیشتر چهره استان شوند و به سمت گماشتن این و آن به حکم اینکه در انتخابات برایشان کار کرده‌اند، نروند. 
در پایان باید این امیدواری را داشت که با رفع این سوء تفاهم، نمایندگان بیش از آنکه اجازه دهند دیگران جای آنها حرف بزنند، خودشان رو در رو با مردم صحبت کرده و چالش‌ها و مشکلات را با آنها مطرح کنند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: