bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
درگیری نمایندگان استان در کمیسیون انرژی؛
بحث پیرامون ریاست کمیسیون‌های تخصصی ۱۳ گانه و مهم‌تر از آن جنجال درباره تعیین اعضای هیات‌رئیسه برخی کمیسیون‌ها این روزها به یکی از چالشی‌ترین موضوع‌های مجلس دهم تبدیل شده است.
بامدادجنوب- مریم خوئینی: بحث پیرامون ریاست کمیسیون‌های تخصصی ۱۳ گانه و مهم‌تر از آن جنجال درباره تعیین اعضای هیات‌رئیسه برخی کمیسیون‌ها این روزها به یکی از چالشی‌ترین موضوع‌های مجلس دهم تبدیل شده است. حتی تا روز گذشته هم علی لاریجانی و نواب وی تلاش کردند تا برخی از کمیسیون‌های خالی مانده، مانند اصل نود و کمیسیون فرهنگی را پر کنند که البته راه به جایی نبرد.
در این میان تلاش سه نماینده استان برای ورود به کمیسیون انژری شروع شد که تنها نماینده شمالی و جنوبی موفق به این امر شدند اما این تمام ماجرا نبود، چراکه رقابت برای رسیدن به ریاست، نائب‌رئیسی و حتی دبیری و سخنگویی این کمیسیون‌ها تازه شروع شده بود و در حالی که نمایندگان استان‌های مختلف با وجود اختلاف نظرهای سیاسی به حمایت از هم برخواستند، نمایندگان استان ما در کمیسیون انرژی رودرروی هم قرار گرفتند، که البته نوک تیز حمله به سمت نماینده بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ بود. 
چند ساعت بعد از این‌که نتایج انتخابات کمیسیون انرژی در رسانه‌ها منتشر شد، خبری مبنی بر راهبرد عجیب شیخ عبدالحمید خدری برای تصاحب کرسی دبیری کمیسیون انرژی بر روی خروجی سایت‌های خبری در جنوب استان قرار گرفت. پایگاه خبری آینه جم در گزارش خود در این‌باره نوشت: عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم برای این‌که کرسی دبیری کمیسیون انرژی مجلس را تصاحب کند سکینه الماسی نماینده هم‌استانی خود را به‌عنوان رقیب جدی لحاظ کرده است و در اقدامی عجیب، رایزنی‌هایی با برخی نمایندگان عضو کمیسیون انجام داده و در نهایت دقایقی پیش از آغاز جلسه و در غیاب الماسی، اعلام کرده که خانم الماسی در حمایت وی از کرسی دبیری کمیسیون انرژی مجلس کناره‌گیری کرده است! الماسی نیز از سوی دیگر نمایندگان این کمیسیون‌ از این موضوع مطلع می‌شود. طبق اخبار منتشر شده پیرامون این موضوع و شنیده‌ها گویا کار بالا می‌گیرد و یکی از نمایندگان تصمیم می‌گیرد با رو‌در‌رو کردن از صحت ماجرا باخبر شود!

حادثه‌ای که اگر صحت داشته باشد می‌توان از آن به‌عنوان یک بدعت عجیب و غریب یاد کرد. رویدادی که می‌تواند آینده کاری مجمع نمایندگان استان بوشهر را هم تحت شعاع خود قرار دهد. با این حال این خبر به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و واکنش‌های مختلفی نیز؛ ‌هم از سوی حامیان خدری و هم از سوی حامیان الماسی به‌دنبال داشت.
یکی از فعالان ستاد انتخاباتی سکینه الماسی در یادداشتی که در فضای مجازی منتشر کرد با یادآوری این‌ موضوع که‌ امروزه ما نیاز به همدلی و همگرایی بیشتری داریم، تقریبا همان روایت آینه جم را منتشر کرد. هر چند نوشته وی روایتی از سمت تشکیلاتی است که خانم الماسی به آن نزدیک است اما در طرف مقابل برخی‌ها نظر دیگری دارند. حامیان شیخ خدری معتقد هستند چنین اتفاقی اصلا نمی‌تواند رخ داده باشد، چراکه انتخابات کمیسیون‌های تخصصی باید در حضور همه اعضا و کاندیداهای مربوطه‌ انجام شود. پس از گسترش شایعات، عبدالحمید خدری خود وارد عمل شد و با رد موضوعات مطرح شده در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، گفت: کنار کشیدن الماسی برای تصدی دبیری کمیسیون انرژی صحت ندارد، ایشان در رای‌گیری شرکت کردند و دو رای نیز به دست آوردند.
خدری تاکید کرد: من صحبتی مبنی بر کناره‌گیری الماسی به نفع خود نکرده‌ام و ایشان هم در کمیسیون حضور داشتند حتی فیلم رای‌گیری نیز موجود است و‌ نشان می‌دهد این موضوع‌ کذب محض است و برای پیدا شدن صحت موضوع می‌توانید با تمام اعضای کمیسیون انرژی تماس بگیرید؛ ایشان نه تنها در جلسه رای‌گیری حضور داشتند، بلکه صحبت هم کردند اما در نهایت دو رای کسب کردند.

از سوی دیگر سخنگوي كميسيون انرژي که یکی از رقبای الماسی بود، خبر این‌که خدري دقایقی پیش از انتخابات اعلام کرده است الماسی به‌نفع من کناره‌گیری کرده را رد کرد و گفت: در آن جلسه ابتدا ‌حسنوند با برگزاری انتخابات رئيس شد نواب رئيس نيز به اتفاق آرا انتخاب شدند. قره‌خاني تصریح کرد: براي دبيري چهار نماينده از جمله خانم الماسي و آقاي خدري كانديدا بودند ‌و در جلسه از 4 نفر فقط خانم الماسي سخنراني كرد و سپس راي‌گيري انجام شد و نتايج آراء آقاي خدري با 18راي دبير اول شد و خانم الماسي هم راي نياورد.
گفتنی است این اخبار و حاشیه‌ها چه صحت داشته باشند و چه دروغ باشد، بیش از همه اتحاد و انسجام لازمه نمایندگان را تحت شعاع خود قرار می‌دهد. مردم استان با امید فراوان پای صندوق‌های رای رفتند تا به توسعه، آبادانی، رشد و شکوفایی شهرستان و استان خود کمک کنند و انتظار‌ دارند نمایندگانشان به دور از حاشیه‌ها پیگیر مطالباتشان باشند.
ما در تحریریه بامداد جنوب نیز این اتفاق را‌ تائید و یا رد نمی‌کنیم، چراکه می‌دانیم مخاطبان ما خود بهترین قاضی هستند و خود قضاوت کرده سره را از ناسره تمیز می‌دهند. البته این نکته را هم باید مورد تاکید قرار داد که این دو نماینده که مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه بودند و فاطمه هاشمی هم با حضور در استان از آنها حمایت کرد و البته از طرف نماینده دولت در استان هم حمایت شدند، باید بیشتر پاسخگو باشند و در این مورد شفاف‌سازی کنند.


برچسب ها: سیاسی ، مجلس ، خدری
نام:
ایمیل:
* نظر: