bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
در این‌که مملکت عجیبی داریم شکی نیست، اما این مملکت وقتی عجیب‌تر می‌شود که افراد جایگاه خودشان را گم کرده و نمی‌دانند در کجای معادله درست و نادرست ایستاده‌اند و اصلا آیا جایگاه سخن گفتن دارند و یا آن اندازه سواد، درک و معرفت، نمی‌گویم شعور، دارند که بخواهند قضاوت کنند؟
بامدادجنوب- کریم جعفری: در این‌که مملکت عجیبی داریم شکی نیست، اما این مملکت وقتی عجیب‌تر می‌شود که افراد جایگاه خودشان را گم کرده و نمی‌دانند در کجای معادله درست و نادرست ایستاده‌اند و اصلا آیا جایگاه سخن گفتن دارند و یا آن اندازه سواد، درک و معرفت، نمی‌گویم شعور، دارند که بخواهند قضاوت کنند؟
چند روزی است که فضای مجازی به مساله رفتن مهدی طارمی بازیکن بوشهری به خارج از کشور و جدایی وی از تیم پرسپولیس مشغول است. از آنجایی که در کشور ما همیشه حاشیه از متن پررنگ‌تر است و مردم دنبال مسائل جزئی می‌روند تا کلی، شکی نیست، اما این‌که چرا عده‌ای مدعی وارد گود می‌شوند و حرف‌های گنده‌ می‌زنند، مساله دیگری است. 
 نگارنده آن اندازه از رفتن مهدی طارمی می‌داند که یک شهروند عادی باید بداند، فقط می‌دانم که او حق انتخاب داشت و انتخاب هم کرد و این مساله به کسی هم ربطی ندارد. اما پس از این انتخاب بود که روی پرده‌ها و پشت پرده‌ها و بوقچی‌ها به‌ناگهان یادشان افتاد که با وعده‌های سر خرمن چه کسی را مفت و مجانی از دست داده‌اند. در این میان عده‌ای که همیشه با آبروی ایران و ایرانی بازی کرده و استاد نوشتن کامنت‌های بی‌ادبانه در زیر پروفایل همه مردم جهان هستند، این‌بار سراغ مهدی طارمی آمده و هر چه خواستند، گفتند. تا اینجای کار هم با همه اشکالاتش، به‌دلیل فضای حاکم بر کشور ما، قابل تحمل است.

اما مشکل وقتی پیش می‌آید که برخی‌ها می‌آیند و به زادگاه و وطن مهدی طارمی توهین می‌کنند که یکی از این افراد هم شخصی است بنام حسین هدایتی که گفته می‌شود فرد پولداری است و نمی‌داند چطور باید پول‌هایش را خرج کند. تا این لحظه‌ که این چند خط را می‌نویسم، فقط می‌دانستم که در کار پول‌درآوردن و خرج کردن است. امیدوارم آنچه از شما نقل شده اشتباه باشد اما اگر صحیح است جهت یادآوری آقای تاجر پولدار چند نکته را باید برشمرم:
اول آنکه گدا خود شما هستید، که اگر نبودید این‌گونه صحبت نمی‌کردید. شمایی که در اقتصاد بیمار ایران پولدار شدید و همین بیماری هم به خودتان سرایت کرده است. ما بوشهری‌ها هر چه که نداشته باشیم، مردمی آرام هستیم و همین آرامش هم باعث شده تا عده‌ای مانند شماها راه را گم کنند و در بی‌کسی ما هر چه که دلشان بخواهد بر زبان برانند و فکر کنند کسی نیست که پاسخشان را بدهد. 
دوم آنکه، اگر داشته‌های ما بوشهری‌ها نبود که شما الان باید همان چوب‌هایی که پایه مبل‌هایتان می‌کنید و به ملت به قیمت دو سه برابر می‌اندازید را هیزم آشپزخانه‌تان می‌کردید و اهل منزل برای شما تدارک نهار می‌دیدند و هر چه که می‌ماند را هم در زمستان برای گرم کردن کرسی خانه استفاده می‌کردید. شمایی که نمی‌دانید آنچه دارید مفت و مجانی از آن استفاده می‌کنید از کجا می‌آید، بدانید که هر جای دیگر جهان بود، برای هر فوت گازی که دارید استفاده می‌کنید و یا همان بنزینی که در ماشین آخرین سیستم خود می‌ریزید و به ملت پُز می‌دهید، باید درصد بالایی را به مردم بوشهر می‌دادید.

شما برای مهدی طارمی نوشته‌اید که در کشوری رفته‌اید که شریک قاتلان جوانان ما است، ای کاش آمار می‌دادید که برای همین صنعت مبل سازی که دارید چه کالاهایی را از همین کشور شریک قاتلان وارد می‌کنید و با چند شرکت ترکیه‌ای در همین صنعت شراکت دارید و خیلی مسائل دیگر که از ذکر آن خودداری می‌کنم. 
شما فکر می‌کنید پولدار هستید، آقای هدایتی ما کسانی داریم که شما و همه آنچه را که دارید ده بار می‌خرند و می‌فروشند اما آن اندازه متانت دارند که زبان در کام گیرند و حرفی نزنند و به دیگران توهین نکنند. این از بدبختی و فلاکت مردم بوشهر است که نه مدیرانش عرضه تیم‌داری دارند و نه استان‌داری، که اگر داشتند با این همه بازیکن بوشهری که در لیگ برتر و لیگ یک داریم قهرمانی دور از دسترس نبود، چه کنیم که باید با هدیه دوستان در دولت تدبیر و امید بسوزیم و بسازیم که آنها نیز مانند شما پول‌دارند و راه خرج کردنش را هم خوب می‌دانند.

افسوس که سالانه هزاران میلیارد تومان از ثروتی که در بوشهر به دست می‌آید در پایتخت خرج می‌شود و پایتخت‌نشین‌ها هم خوب می‌دانند چگونه با مردم قانع بوشهر برخورد کنند و چه کسانی را برای اداره استان‌شان گسیل کنند که درست مانند‌ شماها فکر می‌کنند و چون پول دارند، هر کاری دوست دارد می‌توانند انجام دهند.
ما اگر کسی را داشتیم که می‌توانست مدیریت کند، الان باید دو سه تیم رده اول تهرانی را می‌خرید، اما چه کنیم که زورمان به جایی نمی‌رسد و اینجاست که به امثال شما حق می‌دهم که هر چه دلتان می‌خواهد بگوئید و شک نداشته باشید که به جز ما چهار روزنامه‌نگار و دلسوز بوشهری کسی حتی پاسخ‌تان را هم نخواهد داد و اگر از مسوولی هم صدایی در داد، بدانید که هدفی پشت آن نهفته است. ما در جایی نشسته‌ایم که همه یراق مبل‌های شما از آنجا وارد می‌شود اما مسوولانش افتخار می‌کنند که کارگاه 25 نفره لامپ‌سازی را افتتاح می‌کنند.
شما یک عذرخواهی بزرگ نه تنها به مردم بوشهر، بلکه به مهدی طارمی بدهکار هستید، شک نداشته باشید که صدها نفر مانند او در این استان حضور دارند که همه‌چیزشان از شما بهتر است. این نوشته قلمی شد تا یادتان باشد که در کجا دارید زندگی می‌کنید و ما هم برای جیفه دنیا تاکنون نه چاپلوسی کسی را کرده‌ایم و نه در برابر احدی سر خم کرده‌ایم. این نوشته به هر شکلی به دست نامبارک شما خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: