bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
دفع حمله ترویست های داعش به فرودگاه نظامی سوریه در شرق دمشق، اظهارات مخالف سوری در مورد اسناد محرمانه آمریکا برای تقسیم سوریه و تمدید مجدد آتش بس درسراسر این کشور از جمله اخبار و رویدادهای مربوط به سوریه در روز سه شنبه 22 تیر است.
جنگنده های سوریه روز سه شنبه حمله گروه تروریستی داعش به فرودگاه نظامی «السین» در شرق دمشق پایتخت این کشور را دفع کردند.
شماری زیادی از عناصر مسلح داعش به فرودگاه السین در حومه دمشق حمله کردند که نیروی هوایی سوریه و روسیه، حمله تروریست ها را با 11 مورد حمله هوایی دفع کردند که در این حمله ها 13 خودرو نظامی داعش منهدم شد و شماری از تروریست ها کشته شدند.

یک منبع نظامی سوریه گفت: نیروی هوایی ارتش سوریه بامداد امروز چندین حمله هوایی به محل تجمع تروریست های داعش در منطقه «خان المنقوره» در جنوب فرودگاه السین انجام دادند.
منبع مذکور افزود: در این حمله ها تجهیزات و پایگاه های تروریست ها منهدم شد و شماری از آنها کشته و زخمی شدند.

** مخالف سوری از اسناد محرمانه آمریکا برای تقسیم سوریه خبر داد
«میشل کیلو» مخالف سوری از وجود اسناد محرمانه آمریکایی برای تقسیم سوریه پرده برداشت.
وی گفت که ائتلاف آمریکایی مخالفان سوریه را در طول 5 سال گذشته فریب داده است.
کیلو گفت که دوست آمریکایی ما موفق شد ما را در طول 5 سال گذشته فریب داده و به ما ریشخند بزند و ما در این مدت در غفلت و سوء تفاهم به سر می بردیم . 
به گفته مخالف سوری اسناد آمریکا که هنوز صحت و درستی آن تایید نشده در دو بخش صادر شده و چند هفته پیش به روز شده است، شامل چهار محور اصلی است.

** تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی به خاک سوریه
نظامیان رژیم صهیونیستی با تجاوز از نوار مرزی فلسطین اشغالی با سوریه 400 متر وارد مناطق مرزی استان قنیطره شدند.
این تجاوز با هماهنگی کامل تروریست ها و نظامیان صهیونیست در نزدیکی تل عکاشه انجام شد و نظامیان اسراییلی پس از رسیدن به مکان مورد نظر، منطقه را با سیم های خاردار محصور کردند.
هم اکنون این نظامیان و تجهیزات سبک و سنگین آن ها در محل سابق نیروهای ناظر سازمان ملل مستقر شده اند که مسئولیت نظارت بر آتش بس میان سوریه و رژیم صهیونیستی را برعهده داشتند.
نظامیان صهیونیست با ورود به شهرک 'بیرعجم' در استان قنیطره که در تسلط تروریست هاست، با استفاده از ماشین های راهسازی اقدام به ساخت خاکریز و سنگر کردند.
نیروهای ارتش اسراییل در چند روز گذشته اقدام به ساخت خاکریز در طول مرزهای دوشهرک مرزی 'جباتا الخشب' و 'الحمیدیه' به عنوان بزرگترین مراکز حضور تروریست ها کرده بودند.

** آتش بس در سوریه بار دیگر تمدید شد
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه آتش بس در سراسر این کشور را 72 ساعت دیگر تمدید کرد.
فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح سوریه دوشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که آتش بس از ساعت یک دقیقه بامداد روز سه شنبه تا 23 و 59 دقیقه روز پنجشنبه تمدید می شود.
ارتش سوریه پیش از این به مناسبت تعطیلات عید فطر از یک بامداد 6 ژوئیه تا ساعت 24 هشتم ژوئیه آتش بس سراسری اعلام کرده بود و این آتش بس یک بار به مدت 72 ساعت تمدید شده بود.

** ناظران سوری: حمله آمریکا به غیرنظامیان محکوم است
ناظران سوری حمله های مکرر ائتلاف به اصطلاح ضد تروریستی آمریکا علیه غیرنظامیان در سوریه را که با عنوان حمله به گروه تروریستی داعش انجام می شود، محکوم کردند.
حمله های هوایی آمریکا در شمال سوریهدر سپتامبر 2014 آغاز شد. در جریان این حمله ها، که واشنگتن می گوید به واسطه آن ها هزاران تروریست داعش را کشته است، غیرنظامیان نیز قربانی شده اند.
گروه ناظر حقوق بشر سوریه در گزارش اخیر خود اعلام کرد که 366 غیرنظامی شامل 92 کودک و 64 زن، از سپتامبر 2014 تا فوریه 2016 در نتیجه حمله های هوایی ائتلاف آمریکا در شمال سوریه کشته شده اند. رقمی که بی تردید از فوریه تاکنون افزایش یافته است.
ناظر حقوق بشر سوریه که در جمع آوری آمار خود به فعالان میدانی استناد می کند، روز یکشنبه اعلام کرد که 67 غیرنظامی، از جمله 23 کودک و 14 زن، از 31 مه (11 خرداد) 2016 تا ماه ژوئیه (10 تیرماه) در شهر منبج در استان حلب سوریه به قتل رسیده اند. 
فرماندهی مرکزی آمریکا در آوریل (فروردین/اردیبهشت) گذشته به کشته شدن غیرنظامیان در جریان حمله های هوایی اذعان کرد اما رقمی که این مرکز اعلام کرد به مراتب کمتر از آمار ارائه شده توسط ناظر حقوق بشر سوریه بود.

** روسیه: تعلل نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نگران کننده است
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: تعلل استفان دی میستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل در فراخوانی طرف های شرکت کننده برای آغاز مذاکرات سوری-سوری نگران کننده است.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرف روسی از عملکرد تاخیرآمیز دی میستورا برای آغاز دوباره مذاکرات مهم ژنو برای حل سیاسی بحران سوریه ناخرسند است.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از لاوروف نوشت: نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرده که نخست روسیه و آمریکا باید درباره ادامه روند حل مسائل توافق کنند تا برای آغاز مذاکرات سوریه فراخوان بدهد که چنین رویکردی را نگران کننده می دانیم. 
وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به نامه عذرخواهی رئیس جمهوری ترکیه به همتای روس خود گفت که روابط روسیه و ترکیه بهبود یافته و می تواند بر حل مسائل سوریه هم تاثیر مثبت بگذارد.
لاوروف افزود: امیدواریم عادی شدن روابط روسیه و ترکیه به کاهش اختلاف های دو کشور در مورد سوریه کمک کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: