bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
روز گذشته وزیر محترم اطلاعات در سخنانی بسیار مهم به جنبه‌های مختلف امنیت اقتصاد، سرمایه‌گذار و همچنین تامین سرمایه اشاره کردند که به‌نظر می‌رسد از نظر جامعیت، شفافیت و مصداق در طول سال‌های اخیر کمتر مورد اشاره قرار گرفته است.
بامدادجنوب- کریم جعفری: روز گذشته وزیر محترم اطلاعات در سخنانی بسیار مهم به جنبه‌های مختلف امنیت اقتصاد، سرمایه‌گذار و همچنین تامین سرمایه اشاره کردند که به‌نظر می‌رسد از نظر جامعیت، شفافیت و مصداق در طول سال‌های اخیر کمتر مورد اشاره قرار گرفته است. هر چند نگارنده به دلیل نوع شغلی که داشته، به ذهن می‌آورم که وزرای پیشین اطلاعات هم بر اساس اصول کلی نظام در حمایت از سرمایه‌گذار و تولید چنین مواضعی را اعلام کنند، اما سخنان سیدمحمود علوی در جمع بخش بزرگی از صاحبان سرمایه و بازرگانان ایران در روزهایی که رکود بر کشور حاکم است، نشان می‌دهد که نهادهای امنیتی و نظارتی تلاش می‌کنند که رونق به اقتصاد کشور باز گردد.
تاملی در این سخنان نشان می‌دهد که این نهادهای مسوول نگرانی‌های عمده‌ای دارند که گاهی اوقات حتی حل و فصل کردن‌شان از دست آنها هم بر نمی‌آید و برای پشت سر گذاشتن آن، نیاز به یک عزم جدی در همه سطوح امنیتی، اقتصادی و سیاسی است تا نهادهای تصمیم‌گیر اراده‌ای برای ورود به این مسائل نکنند، بدون شک مشکل حل نخواهد شد.

رهبر انقلاب در طول چند سال گذشته با شعارهای کاملاً اقتصادی سال جدید را شروع کرده‌اند که این همه بیانگر اهمیت مساله اقتصاد در امور جای کشور است. هر چند که تا پیش از این در کشور ما برخی می‌گفتند اقتصاد مال انسان نیست و با انحلال سازمان‌های بزرگ اقتصادی در عمل راه را برای بروز فسادهای لجام گسخته فراهم کردند، اما اگر عزم جدی وجود داشته باشد، ایران به دلیل منابع خوبی که دارد می‌تواند شاهد یک نوزایی مهم در همه حوزه‌ها باشد.
وزیر محترم اطلاعات در سخنان خود جمله‌ای را به این شکل گفت: «در این میان انگل‌ها و ویروس‌های اندکی هستند که اگر چیزی به آن‌ها ندهید، کار را پیش نمی‌برند و امضا نمی‌کنند که این یک فساد است، اما وزارت اطلاعات این انگل‌ها را شناسایی می‌کند و از فعالان اقتصادی هم می‌خواهد که اگر با این موضوع مواجه شدند، به این وزارتخانه اطلاع دهند و زمانی که این موضوع مسجل شد، وزارت اطلاعات با آن برخورد می‌کند.»
ما خدمت آقای وزیر محترم اطلاعات اعلام می‌کنیم که در استان ما هم چنین انگل‌ها و ویروس‌هایی هستند که با وجود اندک بودن، ریشه مردم را خشکانده و دست از چپاول اموال مردم و بیت‌المال بر نمی‌دارند. از یک پیمانکار درخواست‌های آنچنانی می‌کنند و حق‌العمل‌های مختلفی هم بابت مسائل مختلف می‌گیرند. یا به‌عنوان مثال در دوره رکود یک شرکت را به ثمن بخس خریده و با گرفتن حق دلالی با چند صد میلیون اضافه‌تر به یک نفر دیگر می‌فروشند یا آنکه واسطه معاملات بزرگ شده و سهم خود را بر می‌دارند.

ما از نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی عاجز‌انه تقاضا داریم وارد این مسائل شده و حتی حاضر هستیم موارد بسیاری را هم در اختیار آنها قرار دهیم تا در صورت صلاحدید با آنها برخورد کنند. ما شک نداریم که تا زمانی که ریشه فساد در استان و کشور ما خشکانده نشود، اقتصاد رشد نخواهد کرد. اینکه رهبر انقلاب می‌گویند که در مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید با کسی تعارف کرد و با پدیده شوم قاچاق به شکل جدی برخورد شود، دقیقا از همین جا ناشی می‌شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: