bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
کریم جعفری: احترام به‌خواننده یکی از اصول اولیه روزنامه بامداد جنوب بوده، هست و خواهد بود. این احترام همواره بر پایه یک نظم فکری، دیداری و رفتاری که در اصول روزنامه‌نگاری حرفه‌ای وجود دارد شکل گرفته و بر همین مبنا هم ادامه دارد.
کریم جعفری: احترام به‌خواننده یکی از اصول اولیه روزنامه بامداد جنوب بوده، هست و خواهد بود. این احترام همواره بر پایه یک نظم فکری، دیداری و رفتاری که در اصول روزنامه‌نگاری حرفه‌ای وجود دارد شکل گرفته و بر همین مبنا هم ادامه دارد. بر این اساس، روزنامه از همان ابتدا تلاش کرد تا برای جلب توجه مخاطب و راحتی او، به‌شکلی مثبت رفتار کرده و با صفحه‌آرایی حرفه‌ای که در روزنامه‌های درجه یک کشور وجود دارد، کار خود را شروع کرده و ادامه دهد.
این مساله چند مزیت مهم داشته و دارد، نخست برای خوانند است که هر روز می‌داند که قرار است در کدام صفحه با چه مطالبی برخورد کند. دوم برای صفحه آرا است که می‌داند باید با چه فرمی صفحه را ببندد و سوم هم برای خبرنگاران است که می‌دانند باید چه میزان مطلب برای خبرهای یک، دو، ستون‌ها و یادداشت خود بگیرند.

در فرم پیشین که فرمی عکس‌محور بود و برای سال 1393 که طراحی شده بود این قابلیت را داشت که بین شش تا 9 گزارش، خبر کوتاه، بلند و یادداشت کار شود و مخاطبان را هم جلب کرده بود. ما قرارمان بر این بود که از هر 18 ما یک‌بار فرم داخلی صفحات را تغییر دهیم. این اتفاق هم در همین بازه زمانی روی داد و پس از رایزنی‌های مختلف با دوستان داخل روزنامه و زدن لَیوت‌های مختلف بالاخره به فرمی رسیدیم که در آن خبرمحوری شرط اول است و به‌نوعی تلاش دارد تا نگاه دیداری و علاقمندی ویژه‌ای به خوانندگان ارائه دهد.
هر چند ما تلاشمان بر این بود که در صفحه آخر روزنامه هم تغییراتی ایجاد کنیم، اما واقعیت آن است که خوانندگان محترم همواره بر این مساله تاکید داشته و دارند که این صفحه را زیاد دستکاری نکنیم و با همین شکل صفحه‌آرایی کنار آمده‌اند. واقعیت‌های دنیای امروز ما را مجاب کرده که برای بهتر کردن خود و همچنین رقابت‌ با روزنامه‌های مطرح کشور وارد گود شویم و تاکید کنم که بر اساس ارزیابی‌های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در این زمینه پا به پای بسیاری از رسانه‌های مکتوب معتبر کشور بزنیم و در حوزه شهرستانی هم جزو هشت رسانه برتر ایران باشیم. 

به امید ایزد یکتا به‌زودی این وزارتخانه نتایج نهایی ارزیابی خود را منتشر خواهد کرد تا مشخص شود که کادر خبری، فنی، اداری و توزیع روزنامه دوشادوش مدیریت و سردبیری تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای به‌‌روز نگه‌داشتن روزنامه داشته و در این مسیر سختی‌های بسیاری را متحمل شده‌اند. جا دارد از همه دوستان روزنامه تشکر کنم و همچنین خدمت خوانندگان عزیز که از امروز هر شش صفحه روزنامه را با فرم جدیدی مشاهده می‌کنند، عرض کنم که آماده پذیرش انتقادات، پیشنهادات و نقطه‌نظرات شما در این زمینه هستیم. 
بدون شک، همراهی و همکاری شما در این حوزه می‌تواند یاری‌گر ما باشد. ما 90درصد سوژه‌های خود را از مردم می‌گیریم و در این زمینه مدیون آنها هستیم، دینی که به‌سادگی از بین نخواهد رفت و این تعامل دو سویه تا روزی که بامدادجنوب سرپا ایستاده ادامه خواهد داشت. خبرهای خوبی در مورد روزنامه وجود دارد که به فضل الهی به زودی رسانه‌ای خواهد شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: