bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
روز گذشته حسن روحانی به کرمانشاه رفت، به‌عنوان یک ناظر و فردی که همواره مطالبه‌گری می‌کند با نگاه یک شهروندِ بوشهری، رفتار کرمانشاهی‌ها را نظاره‌ کردم. البته...
کریم جعفری: روز گذشته حسن روحانی به کرمانشاه رفت، به‌عنوان یک ناظر و فردی که همواره مطالبه‌گری می‌کند با نگاه یک شهروندِ بوشهری، رفتار کرمانشاهی‌ها را نظاره‌ کردم. البته تا پیش از این سفر هم در چند و چون کارها و گروکشی نمایندگان این استان از دولت برای همراهی روحانی در این سفر قرار داشتم که به‌نظر به‌هیچ عنوان کار پسندیده‌ای نبود و منتخبان مردم باید حرمت منتخب بیش از نیمی از جمعیت ایران را حفظ می‌کردند و چنین شرط‌هایی را نمی‌گذاشتند.

با این حال، روز گذشته حجت‌الاسلام روحانی در شهر بزرگ کرمانشاه که بزرگ‌ترین شهر غرب کشور به‌شمار می‌رود در میان مردم سخنرانی کرد. خوب یا بد، مردم با صدای بلند مدام خواسته‌های خود را مطرح می‌کردند تا جایی که روحانی دست به گلایه شد. اینجا، یادم به سفر روحانی به‌ استان‌مان بوشهر افتاد، روزی که آقایان ستاد مردمی راه انداختند و اعلام کردند که هیچ‌کس اعتراض نکند تا آبروی استان نرود و بعد هم آن سوال‌های کذایی از رئیس‌ دولت یازدهم که آبروی هر چه بوشهری را برد.... این‌ها را به‌عنوان یک شهروند بوشهری مرور می‌کردم و به‌خاطر می‌سپردم که چرا دیگران می‌توانند حق‌شان را بگیرند و ما که نماینده عالی دولت در استان‌مان از «تحقق حق مردم» می‌گوید راه این احقاق حق را هم نمی‌داند و.... .

علاوه بر این وجه، روحانی روز گذشته به نکات دیگری هم اشاره کرد که نشان می‌داد چه بار سنگینی بر دوش دارد. او که از خیلی جاها شانس نیاورده و مجبور است بار دولت را یک‌تنه بر دوش بکشد، اینجا هم دست به سخن شد تا نکاتی را بگوید و به مخالفان دولت هشدار دهد که اگر بخواهند مسیر معیوب «فیش‌های حقوقی» و حملات رسانه‌ای سازمان یافته را ادامه دهند، او هم تا آخر این راه را خواهد رفت.
روحانی روز گذشته، علاوه بر پرونده سه هزار میلیارد تومانی، از پرونده 12هزار میلیارد تومانی هم گفت تا آنچه را مردم می‌دانند مورد تاکید دوباره قرار دهد. البته مبرهن است که دولت‌های نهم و دهم در اوج بی‌مسوولیتی و پول‌های بادآورده نفت ثروت ملی را بر باد دادند. روز گذشته تاکید کردیم که فرمانداران از دولت هیچ حمایتی نمی‌کنند و دولت به‌شدت برای رسیدن به اهداف خود دست تنها است، رفتار روز گذشته روحانی در روز گذشته نشان داد که او واقعا دست تنها است و راهی جز حضور شخصی در میدان درگیری با مخالفان را ندارد، البته رئیس دولت‌های قبلی کسانی را داشتند که هنوز از آنها در رسانه‌ها دفاع کرده و می‌کنند.

با این حال، باید دید که روح مطالبه‌گری مردم کرمانشاه دولت را تا چه اندازه ناچار به پیاده شدن خواهد کرد. در حالی که بر اساس آمار و ارقام 20 ماه پس از سفر روحانی بسیاری از طرح‌های وی در بوشهر برزمین مانده، باید دید که کرمانشاهی‌ها چه میزان اعتبار را می‌توانند دریافت کنند. در گزارش روزهای آینده تلاش کرمانشاهی‌ها را در روزنامه منتشر می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا مقایسه‌ای میان استان‌های دیگر و استان زرخیر، اما فقیر بوشهر داشته باشیم. این رویه را ادامه می‌دهیم تا آنهایی که این مطالب را می‌خوانند یاد بگیرند «حق» خود را از مرکزنشینان با مطالبه‌گری و نه سکوت و التماس بگیرند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: