bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۵
زنگ انتخابات، دي‌ماه در كشور زده خواهد شد. بر همین اساس ستادهاي انتخاباتي نیز در نخستين‌ماه زمستان فعاليت‌هاي خود را آغاز خواهند كرد تا تنور انتخابات را در روزهای سرد زمستان، گرم کنند.
بامدادجنوب- مریم خوئینی: زنگ انتخابات، دي‌ماه در كشور زده خواهد شد. بر همین اساس ستادهاي انتخاباتي نیز در نخستين‌ماه زمستان فعاليت‌هاي خود را آغاز خواهند كرد تا تنور انتخابات را در روزهای سرد زمستان، گرم کنند. هر چند اين زنگ در وزارت كشور با گردهمايي معاونان استانداران سراسر كشور در یکی دو روز اخیر به صدا درآمد تا رحماني فضلي و مديرانش آرايش انتخاباتي به خود بگيرند و از اجراي «مر قانون» در انتخابات سال ٩٦ سخن بگویند و بار دیگر به بي‌طرفي برگزار‌كنندگان و اجراي سياست‌هاي دولت تاكيد کنند.

رئیس‌جمهوری نیز با اشراف کامل بر این فضا، از انتخاباتی شدن آن استقبال کرد و ضربه شست خود را روز گذشته در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016، به محمد‌باقر قالیباف که یکی از رقبای اصلی او در انتخابات 92 محسوب می‌شد، نشان داد.
حسن روحانی با بیان این‌که وابستگی درآمد شهرداری‌ها به تراکم مضرتر از اتکای کشور به درآمد نفتی است، گفت: ما نگاهمان به آسمان است که خدا روزی برساند. شهرداری‌ها نیز نگاهشان به بلندمرتبه‌هاست که بالاتر بروند تا بتوانند پول تراکم بگیرند و کشور را اداره کنند.
هر چند در حال حاضر نیز عملکرد قالیباف بحث برانگیز شده است؛ انتشار اخبار تائید نشده مبنی بر قرق کردن پارک جنگلی لویزان برای برگزاری مراسم عروسی دختر قالیباف نیز به این مساله کمک کرد.

هر چند تنها واکنش شهرداری تهران به اخبار این چنینی این بود که در رسانه‌های همسو با خود اعلام کنند، «این خبر از اساس کذب است» و در مورد لکه‌گیری، خط‌کشی و آسفالت شدن ناگهانی خیابان‌های ورودی پارک لویزان نیز بگویند این اقدامات به‌صورت جهادی انجام شده است و هیچ هدف و یا قصد دیگری پشت این ماجرا وجود نداشته!
بدون‌شک در چند روز اخیر باید منتظر واکنش قالیباف به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور در جمع شهرداران باشیم‌ اما شهردار تهران به خوبی می‌داند که اگر بخواهد سال دیگر بر کرسی ریاست‌جمهوری تکیه بزند، روزهای سختی پیش رویش قرار داد و برای جلب کردن اعتماد همه ایرانیان و نه تنها تهرانی‌ها باید بیش از پیش تلاش و کوشش کند.
 شاید سخنان روز گذشته حسن روحانی را بتوان اولین حرکت انتخاباتی او در سال 95 قلمداد کرد‌ اما رقبایش مثل محمود احمدی‌نژاد، سعید جلیلی و یا حتی حداد عادل که از راه‌یافتن به مجلس شورای اسلامی نیز بازماند، از ابتدای سال پاشنه کفش خود را بالا کشیده و کمر به رقابت با او بسته‌اند. 
فضا‌سازی رسانه‌ای که به‌دنبال انتشار فیش‌های حقوقی نامتعارف ایجاد شد یک نمونه از اقدامات رقبای روحانی بود که حتی اعتماد عمومی نسبت به نظام را هم تحت شعاع قرار داد. 

اصولگرایان پیش از آن هم تفسیر و تحلیل‌های مفصلی مبنی بر یک دوره‌ای بودن ریاست‌جمهوری حسن روحانی در رسانه‌های خاص منتشر کردند تا جامعه را برای پذیرش کاندیدای احتمالی خود آماده کنند. هر چند آنها در حال حاضر نتوانستند کسی را در حد رقابت با روحانی باشد، معرفی کنند. موضوعی که باعث شد برخی از چهره‌های میانه رو اصولگرا اعلام کنند حمایت از حسن روحانی در انتخابات سال 96 دور از ذهن نیست و ممکن است شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که ما نیز از رئیس‌جمهور کنونی حمایت کنیم.
اصلاح‌طلبان اما تا این لحظه اسم فرد دیگری را در کنار اسم حسن روحانی نیاورده‌اند تا او که با رای اصلاح‌طلبان برکرسی ریاست جمهوری مستقر شده، بدون دغدغه این یک سال پایانی را هم پشت سر بگذارد. هر چند عملکرد روحانی به خصوص در حوزه سیاست داخلی در این یک سال از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند تکلیف کرسی ریاست‌جمهوری در سال 96 را مشخص کند. مساله‌ای که بدون‌شک در استان‌ها نیز تاثیر می‌گذارد و مدیران ارشد دولتی مستقر در استان‌ها را که در این سه سال نتوانستند ارتباط خوبی با همه جریان‌های سیاسی برقرار کنند، با چالش مواجه خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: