bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
یادداشت ضدایرانی روزنامه آمریکایی؛
«بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا، داعش، چین، روسیه و حتی تغییرات آب و هوایی نیست بلکه جمهوری اسلامی ایران می باشد ...»
روزنامه نیویورک پست (nypost) با انتشار یادداشتی زیر عنوان "خطرناک ترین نیروی ضدآمریکایی، داعش نیست بلکه ایران است" خواستار تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی ایران شده است.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: امروز، بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا، داعش، چین، روسیه و حتی تغییرات آب و هوایی نیست بلکه جمهوری اسلامی ایران می باشد.

درشرایطی که آژانس بین المللی انرژی هسته ای صلح آمیز بودن فعالیت های ایران را تایید کرده و پس از توافق با 1+5 نیز این فعالیت ها به شدت محدود شده اند، نیویورک پست مدعی شده ایران به سرعت به سمت ساخت سلاح اتمی پیش می رود.

این روزنامه نوشت: حکومت ایران از سال 1979 در مسیر رویارویی و جنگ با ایالات متحده بوده است، شعار "مرگ بر آمریکا" در نماز جمعه های این کشور سرداده شده و اکنون به لطف اوباما و جان کری –رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا_ با سرعت به سمت دستیابی به سلاح های اتمی پیش می رود .

نیویورک پست افزود: اقدامات ایران به اندازه داعش جلب توجه نکرده است اما این کشور به صورت فعال روی چندین طرح ضدآمرکایی  کار می کند که می تواند در آینده حتی بسیار مهلک تر از تمام فعالیت هایی باشد که داعش تاکنون انجام داده است.

براساس این گزارش، آیت الله خامنه ای، رهبر عالی ایران، در ژوئن 2011 اعلام کرد: در هر نقطه از جهان که جنبشی اسلامی، مردمی و ضدآمریکایی وجود داشته باشد، ما از آن حمایت می کنیم.

این روزنامه طبق عادت دیگر رسانه های آمریکایی، گروه های مقاومت در منطقه را "گروه های تروریستی" لقب داده و از ایران به علت حمایت از حزب الله لبنان و حماس انتقاد کرده است.

نیویورک پست در ادامه، اتهاماتی علیه ایران همچون دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر و برخی بمب گذاری ها از جمله انفجار سال 1983 بیروت که به کشته شدن 241 آمریکایی انجامید را تکرار کرده است؛ هرچند هیچ مدرکی برای ادعاهای خود ارائه نمی دهد.

در بخش های پایانی این نوشتار آمده است:

در نتیجه سیاست مماشات اوباما دربرابر جمهوری اسلامی، ایران از همیشه جسورتر شده است همانگونه که در جریان دستگیری و تحقیر ملوانان آمریکایی توسط ایران در ژانویه گذشته شاهد بودیم.

اما هنوز خیلی دیر نشده است. رئیس جمهور بعدی آمریکا نمی تواند پول هایی را که اوباما به ایران داده پس بگیرد اما می تواند توافق هسته ای را رد کند و باید این کار را انجام دهد.

رئیس جمهور بعدی باید به ایران گوشزد کند که نه تنها تلاش این کشور برای دستیابی به سلاح هسته ای بلکه ماجراجویی های تهران در سطح جهانی نیز دیگر تحمل نخواهد شد.

نیویورک پست ضمن انتقاد از "عدم حمایت اوباما از اپوزیسیون ایران" خواستار کمک های فعال و گسترده به این گروه ها و تلاش جهت براندازی جمهوری اسلامی شده است.
برچسب ها: جهان ، امریکا
نام:
ایمیل:
* نظر: