bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
نمایندگان استان هنوز درگیر هستند؛
انتخاب رئیس مجمع نمایندگان بوشهر گویی با جادوی سیاه طلسم شده است. هر هفته باید اتفاق خاصی روی دهد تا این انتخاب با تاخیر روبه‌رو شود.
بامدادجنوب- مریم خوئینی: انتخاب رئیس مجمع نمایندگان بوشهر گویی با جادوی سیاه طلسم شده است. هر هفته باید اتفاق خاصی روی دهد تا این انتخاب با تاخیر روبه‌رو شود. اگرچه نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرده بود که به هر ترتیبی که شده ساعت 2 روز یکشنبه، رئیس مجمع نمایندگان انتخاب و به رسانه‌ها معرفی می‌‌‌شود، یکشنبه آمد و رئیس مجمع انتخاب نشد! هر اتفاقی ممکن است مانع این شود که چهار نماینده استان  بر سر یک میز بنشینند، به‌خصوص حالا که آتش‌سوزی اخیر گناوه و جلسات متعدد نماینده مردم بوشهر و گناوه  با مسوولان نفتی اعضای کمیسیون انرژی مجلس یکی از دلایل این تاخیر عنوان شده است.
این تاخیر چند هفته‌ای، گمانه‌زنی اختلاف میان نمایندگان الخصوص نماینده مرکز استان و نماینده جنوب استان را پیش از گذشته تقویت می‌کند. هر چند عبدالحمید خدری بارها تاکید کرده است که در این زمینه هیچ اختلافی با سایر نمایندگان استان از جمله خانم الماسی نداریم و عمده دلیل این تاخیر، مشغله کاری و حضور نمایندگان در حوزه انتخابیه خود بوده است و نه چیز دیگر! 

این‌که چه مشغله کاری اجازه نمی‌دهد چهار نماینده استان دور یک میز بنشینند و در خصوص مسائل مهم استانی بحث و گفت‌وگو کنند، برای ما قابل فهم نیست اما اگر به دلیل‌های مطرح شده نظیر پیشنهاد «انتخاب رئیس مجمع نمایندگان بر اساس حروف الفبا» که از سوی سکینه الماسی نماینده مردم کنگان، عسلویه و جم که اتفاقا فامیلی او هم با الف شروع می‌شود؛ دقت شود، می‌توان رد اختلافات را پیدا کرد. هر چند‌که هیچ کدامشان حاضر نیستند صادقانه و شفاف راجع به این موضوع با مردم حوزه انتخابیه‌ خود گفت‌وگو کنند.
ناگفته نماند که انتخاب سکینه الماسی از همان روزهای انتخابات با جا نشدنش در لیست امید از سوی اصلاح طلبان و معرفی او به عنوان گزینه اعتدالیون چند روز قبل از برگزاری انتخابات، با حاشیه‌هایی همراه بود. حاشیه‌های که اکنون نیز دامن او را گرفته است.
با این حال الماسی در واکنش به گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌ها پیرمون اختلافات میان نمایندگان با تاکید بر این‌که جو همدلی میان نمایندگان حاکم است، می‌گوید: چون قانون خاصی برای فرایند انتخاب رؤسای مجامع نمایندگان وجود ندارد، ممکن است اختلاف نظری بر نحوه‌ انتخاب روسا در چهار سال نمایندگی به وجود آید که اصلا به معنی اختلاف بین نمایندگان نیست و با تاکید براین‌که تاکنون جلسه رسمی میان چهار نماینده استان برگزار نشده است، گفت: در اولین فرصت پس از تعطیلات مجلس رئیس مجمع نمایندگان استان انتخاب می‌شود، هدف نمایندگان استان ایجاد ساز و کاری منظم، دقیق و کارآمد برای خدمت بهتر به مردم است و نسبت به این موضوع خوش‌بین هستیم!

در حالی که نمایندگان استان ما در حل یک موضوع که پیچیده هم نیست مانده‌اند اما در استان فارس که به ظن معاون اول رئیس‌جمهور یک استان سیاست‌زده و با تفکرات مختلف است، با وجود 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی، سه هفته پیش رئیس مجمع نمایندگان استان خود را انتخاب و معرفی کردند. اتفاقاتی که دلیل پیشرفت استان‌های چون فارس و اصفهان را برای ما بوشهری‌ها روشن می‌کند.
بی‌شک اگر نمایندگان استان ما نیز فارغ از هر دیدگاه و تفکر خاصی بتوانند بر سر یک میز بنشینند و در خصوص مسائل مهم استانی با یکدیگر بحث و گفت‌گو کنند و راه حل ارائه دهند، سایه محرومیت‌ها از سر استان زر‌خیز ما کم می‌شود.
گفتنی است ما در تحریریه روزنامه بامداد جنوب، در گزارش پیشین به نمایندگان استان توصیه کردیم که با انتخاب مشاوران خوب و برجسته دست کسانی که سعی دارند تخم کینه میان نمایندگان بکارند را کوتاه کنند تا استان ما نیز چون استان‌های دیگر، مسیر رشد و توسعه را در پیش گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: