bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
گروهک تروریستی داعش ظرف 48 ساعت گذشته، 65 تن از عناصر سوری خود را به دلیل هراس از حضور در میدان نبرد اطراف فرودگاه دیر الزور که تحت سلطه آتش باری ارتش سوریه قرار دارد، دستگیر کرد.
 منابع محلی در سوریه خبر دادند: داعش سه تن از نیروهای امنیتی خود را به اتهامات مختلفی از جمله «روابط نامشروع» دستگیر کرد اما در واقع امر، دستگیری این افراد با قضیه ترور «ابوالبراء السعودی» یک سرکرده خود در نزدیکی شهر موحسن در شرق دیر الزور در ارتباط است.

به گفته این منابع «عطوان العبد الحمش»،«عبد الله التایه» و «محمد الحجی الدوینة» سه بازداشتی داعش اهل سوریه و متهم هستند که اطلاعاتی درباره تحرکات ابوالبراء را در اختیار جاسوسان مسلحی قرار داده اند که به نفع ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه فعالیت می‌کنند و ائتلاف آمریکایی گروه مسلح اشباح الصحراء متشکل از جنگجویان عشایر عراق را برای عملیات ترور مامور کرده بود.

این سه بازداشتی داعش به زندان عناصر امنیتی در خیابان تکایا در شهر دیر الزور منتقل شدند که مسئول آنجا ابوشداد الجزروای، سرکرده نیروهای امنیتی داعش است.

قرار است این سه بازداشتی ظرف 24 ساعت آینده برای محاکمه به شهر بوکمال در ریف شرقی دیر الزور منتقل شوند.

از سوی دیگر گروهک داعش با تشدید تدابیر امنیتی خود در شرق دیر الزور، جابجایی غیرنظامیان در روستاهای این مناطق را تنها منوط به داشتن اجازه کتبی از مسئول امنیتی منطقه محل سکونتشان کرده است.

این اقدام داعش در پی افزایش ترور سرکرده‌های این گروهک در مسیرهای مواصلاتی بین روستاها و شهرهای ریف شرقی دیر الزور صورت گرفته است.

داعش همچنین به عناصر خود دستور داده به سوی هر فردی که به رفتارهای او مشکوک هستند تیراندازی کنند و وسایل همراه هر فردی را که مایل به خروج از هر منطقه‌ای به منطقه دیگری است مورد بازرسی قرار دهند بخصوص تلفن همراه‌های جدیدی که امکان شناسایی موقعیت‌ها را داشته و مجهز به نقشه‌های دقیق است.

داعش در چهل و هشت ساعت گذشته بیش از شصت و پنج تن از عناصر سوری خود را به دلیل مخالفت با حضور در جبهه نبرد در فرودگاه دیر الزور دستگیر کرده است عناصر داعش به دلیل شدت حملات سنگین ارتش سوریه در نبرد فرودگاه دیر الزور آنجا را جبهه مرگ می‌خوانند و در عین حال داعش بر کشاندن عناصر سوری و نه خارجی خود به خطوط مقدم نبرد در این منطقه اصرار دارد.
برچسب ها: جهان ، داعش
نام:
ایمیل:
* نظر: