bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۴
جمعی از کارشناسان ایتالیایی و متخصصان حوزه فعالیت‌های بندری و دریایی کشور از ظرفیت‌ها و تاسیسات بندری بوشهر بازدید کردند.
بامداد24: جمعی از کارشناسان ایتالیایی و متخصصان حوزه فعالیت‌های بندری و دریایی کشور از ظرفیت‌ها و تاسیسات بندری بوشهر بازدید کردند.

به گزارش بامداد24 نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیمونتی مدیرعامل ترمینال‌های دریایی شرکت Contship Italia به همراه مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و هیئت همراه پس از بازدید از محوطه و اسکله‌های موجود بندرطی نشستی در جریان طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین قرار گرفتند.

شرکت Contship Italia از شرکت های سرمایه گذار و اپراتور در بخش ترمینال‌های دریایی و خصوصا کانتینری است و هم اکنون اپراتور چند بندر مهم کشور ایتالیا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حاشیه این بازدید در نششتی با تشریح فعالیت‌های بندر بوشهر گزارشی از عملکرد بندر بوشهر را بصورت مقایسه‌ای و آماری ارایه و طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین را تشریح کرد.

محمد راستاد افزود: بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 7 میلیون تن کالا را دارد و این روند با طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین به 15 میلیون تن در سال خواهد رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر تصریح کرد: با توجه به محدودیت فضا،در نظر است طرح توسعه در جزیره نگین با حدود 600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود.

راستاد اضافه کرد: در جزیره نگین پایانه کانتینری، پایانه چندمنظوره، پایانه مواد فله مایع احداث می‌شود و نقش مهمی در فعالیت‌های بندری خواهد داشت ضمن اینکه در 5 سال آینده فاز نخست توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر عملیات آماده‌سازی محوطه‌ها برای احداث زیرساخت و روبناها آغازشده و نخستین پایانه جزیره نگین که کانتینری است در 2 سال آینده افتتاح می‌شود.

راستاد اضافه کرد: با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر ظرفیت کنونی که 430 هزار TEU است به 500 هزار TEU می‌رسد و برنامه زمان‌بندی برای تکمیل این طرح 3 سال خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: