bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
برنامه‌ریزی اصولگرایان برای انتخابات آینده؛
جريان‌هاي سياسي و احزاب، چه اصلاح‌طلب، چه مستقل، چه اصولگرا از هم‌اکنون خود را براي دو انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا آماده مي‌كنند.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
جريان‌هاي سياسي و احزاب، چه اصلاح‌طلب، چه مستقل، چه اصولگرا از هم‌اکنون خود را براي دو انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا آماده مي‌كنند. نگارنده در گزارش‌های پیشین روزنامه بامداد جنوب، در مصاحبه با چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب هم‌استانی، نیم نگاهی به برنامه‌ها و رویکرد این جریان سیاسی داشته‌ است. اکنون نیز سعی داریم با گپ‌و‌گفتی صریح با چهره‌های اصولگرای استان به تحلیل این جریان سیاسی بپردازیم، هر چند این دوستان تمایل چندانی به رسانه‌‌ایی شدن برنامه‌ها و ایده‌هایشان و مصاحبه مطبوعاتی ندارند. با این حال به‌نظر می‌رسد این جریان سیاسی در این دوره، منسجم‌تر از رقبای خود گام برداشته و مقدمه‌چینی کند. 
برخی از چهره‌های سرشناس اصولگرا از احتمال حمایت از حسن روحانی سخن می‌گویند و معتقد هستند احمدی‌نژاد در این دوره از اقبال کمی برخوردار است در صورتی که مشهور‌ترین چهره اصولگرایی که فعالیت انتخاباتی‌اش را آغاز کرده، کسی نیست جز محمود احمدی‌نژاد اما برخی دیگر از چهره‌های اصولگرا برای معرفی یک کاندیدای جدید تلاش می‌کنند.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان ولایت استان بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب، در باب حمایت برخی اصولگرایان از حسن روحانی گفت: رویکرد دولت یازدهم در سیاست خارجی و به‌ویژه سیاست داخلی مورد نقد و مخالفت قاطبه و بدنه اصلی و اصیل اصولگرایان است. بنابراین همان‌طور که بزرگانی همچون آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید داشتند، با قاطعیت می‌توان گفت که حمایت این جریان از جناب دکتر روحانی به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری امری غیر واقعی است. هر چند افرادی معدود و غیر موثر چنین نظری داشته باشند و اساسا همراهی با جریانی که با رضایت عمومی مواجه نیست، شرط‌بندی بر روی اسب بازنده است.
محمد‌صادق بحرانی همچنین پیرامون فعالیت‌های شبه انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد، تصریح کرد: ارزیابی بنده از تحرک محمود احمدی‌نژاد، انتخاباتی نیست و بیشتر معطوف به سامان دادن به نیروهای هوادار خود، اثبات جایگاه و وزن سیاسی اجتماعی خود است‌ که در حال حاضر مورد توجه رسانه‌ها نیز قرار گرفته است.
بحرانی در پاسخ به این سوال که شما شانس کدام یک از چهره‌ها و کاندیداهای احتمالی را بالا می‌دانید، گفت: در مورد احتمال کاندیداتوری کسی صحبت نمی‌کنم اما با قاطعیت می‌گویم اگر همین امروز انتخابات برگزار شود، حسن روحانی رای نمی‌آورد.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان ولایت استان بوشهر در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها و برنامه‌های این جریان سیاسی براي شوراي شهرها، نیز با بیان این‌که به نظر من عملکرد شورای اسلامی شهر بوشهر در دوره چهارم، نسبت به دوره پیشین خود بهبود پیدا کرده و با شفافیت بیشتری پیش می‌روند، تصریح کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم با وجود پیروزی جریان اصولگرا با احتساب لبه مرزی در کلیت کشور و کسب نکردن نتیجه کامل در استان بوشهر، یک نتیجه و دستاورد خوب و یک نوید و امید پیش روی ما قرار داده است و آن این‌که در غالب حوزه‌های انتخاباتی، مجموع آرای اصولگرایان بیشتر از رقیب و حتی در دشتستان دو برابر رقیب خود بوده است، به‌عنوان مثال در شهر بوشهر که به‌عنوان پایگاه جریان اصلاح‌طلبی از آن به نادرستی یاد می‌کنند، نامزد جریان اصولگرا با اختلاف فاحش پیروز شد این موضوع برغم همه تخریب‌ها و رفتارهای ناجوانمردانه‌ای بود که جریان رقیب در فضای رسانه و افکار عمومی به آن دست یازید.
 این چهره سیاسی اصولگرا ادامه داد: این نوید با همتی که در جهت رفع اختلافات درون خانواده اصولگرایی در حال شکل‌گیری و قوام است، تلاش برای کسب اعتماد از قاطبه مردم در انتخابات سال آینده را بیشتر کرده و بسیار امیدواریم که جریان اصولگرا با لیستی واحد و نامزد ریاست جمهوری واحد در انتخابات سال آینده حضور یابد.

گفتنی است این جریان سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، به‌رغم تلاش چهره‌های مشهور، در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم نتوانستند به یک کاندیدای واحد برسند. برهمین اساس دو کاندیدا اصولگرا با یکدیگر به رقابت پرداختند حال باید دید که این جریان سیاسی در انتخابات شورای شهر، چه رویکردی اتخاذ خواهد کرد. 
این در حالی است که گفته می‌شود جریان‌های قدرتمند اصولگرای مرکزنشین هم تاکید داشته و دارند که به احتمال زیاد بر روی گزینه جمعی توافق خواهند کرد و یکی از این گزینه‌ها حسن روحانی خواهد بود. از سوی دیگر برخی گمانه‌زنی‌ها تاکید دارد که احتمال رد صلاحیت محمود احمدی‌نژاد از سوی شورای نگهبان زیاد است و از همین رو حتی پایداری‌ها هم نمی‌خواهند از وی حمایت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: