bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
در پی مخالفت وزیر فرهنگ و ارشاد با گزینه‌های پیشنهادی سالاری؛
بارها و بارها در این روزنامه به دولت هشدار دادیم که مراقبت کند که چه فرد یا افرادی را نماینده خود کرده است اما به‌نظر می‌رسد این هشدارها راه به‌جایی نبوده است و سالاری به‌همراه نزدیکان بسیار معدود و اندکش می‌خواهند شیرازه دولت تدبیر و امیر را در استان از هم بپاشد.
بامدادجنوب- الهام بهروزی: اینجا بوشهر است؛ مهد فرهنگ و تمدن خلیج همیشه پارس اما شوربختانه این روزها فرهنگ و هنر این دیار مغضوب استانداری شده که مدعی بهترین نماینده دولت تدبیر و امید در میان استاندار‌های کشور است. درست مانند روزنامه بامداد جنوب و شهردار نخل‌تقی. بارها به فرافکنی متهم شدیم؛ اتهامی پوچ و احساسی... . از آنجایی که طبق رسالت خبرنگاری خود نشست شورای اداری استان را با وزرایی که به استان سفر می‌‌کنند، دنبال می‌کنیم تا از دستاوردهای این نشست‌ها برای استان باخبر شویم، متوجه یک غیبت عجیب شدیم، حمیده ماحوزی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست حضور نداشت. در این زمینه از یک منبع آگاه جویای این مساله شدیم و پاسخی شنیدم که بسیار تاسف‌برانگیز است. به‌دستور سالاری از ورود حمیده ماحوزی به نشست شورای اداری خودداری می‌شود!!! 

این در حالی است که یکی از سیاست‌‌های کلیدی دولت تدبیر و امید، حمایت از مدیران بانو است ولی نماینده دولت تدبیر و امید در استان ما متاسفانه در پی تضعیف بانویی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل عملکرد خوب وی بارها مقابل مخالفانش ایستاده است. چندین ماه است که عده‌ای که عنوان مشاوری استانداری را به یدک می‌کشند، تنها کاری که برای استان انجام می‌دهند، زیرآبی زدن افرادی است که مقابل خواسته‌های نابجای آنها ایستادگی می‌کند. سالاری بارها دست کسانی را گرفت و به خیابان صفی علیشاه برد تا جای خانم ماحوزی را بگیرد اما حنای سالاری در هیچ وزراتخانه‌ای رنگی ندارد، به‌خصوص در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی که در بسیاری از موانع با عتاب و خطاب وزیر مواجه شده است. سالاری اگر به اندازه‌ای که برای برکنار کردن بانوی فرهنگ استان تلاش کرده، برای آمدن راه‌آهن و محرومیت‌زدایی از استان تلاش می‌کرد، اکنون شاهد وضعیت دیگری بودیم.

همه ما می‌دانیم که با دست خالی نمی‌توان کار بزرگی را انجام داد، آن هم در حوزه فرهنگ و هنر که با طیف وسیعی از هنرمندان روبه‌رو است اما با وجود این، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید با همه کارشکنی‌ها و بی‌مهری‌ها با همدلی هنرمندان با اعتبار اندکی که هر ساله در اختیار این اداره‌کل قرار می‌گیرد، توانسته چندین تماشاخانه در شهرستان‌ها افتتاح کند و همچنین میزبان چندین جشنواره معتبر ملی در استان باشد. 

این همراهی نشدن‌ها به اینجا ختم نمی‌شود و شوربختانه دو سال پیش که دبیرخانه ستاد بزرگداشت روز ملی خلیج همیشه پارس از سوی استانداری از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گرفته شد و متاسفانه به‌دلیل برگزاری بسیار ضعیف این جشنواره در استان، رهاوردی جز محرومیت استان از برگزاری این همایش نداشت، سال جاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی ستاد بزرگداشت روز ملی خلیج پارس را به استان هرمزگان سپرد و تلخ‌تر از آن سکوت فرهنگ‌دوستان و اهالی رسانه در این زمینه بود که جای بسی سوال است اما چرا ما دائم متهم هستیم که در نشریه خود از میان رنگ‌های سفید، خاکستری و سیاه، رنگ سیاه را در مورد استاندار انتخاب کرده‌ایم، جای شگفتی دارد؛ کدام سیاهی؟ از کی تا الان انعکاس واقعیت‌ها سیاه‌نمایی شده؟! از کی مطالبه‌گری شده سیاه‌نمایی؟؟ در اینجا درد بسیار است. به‌راستی این کار غیراخلاقی سالاری علیه حمیده ماحوزی، بانوی مدیر دولت تدبیر و امید را چه کسی پاسخ می‌دهد؟!! 

حمیده ماحوزی شاید امروز خدماتش در سایه این کینه‌توزی‌ها آن‌گونه که باید پررنگ جلوه نکرده است اما با اندکی تامل در می‌یابیم که وی به همه رسانه‌ها به یک چشم نگاه می‌کند، حتی به سایت‌هایی که هر روز خبری را علیه وی نشر می‌دهند، هیچ‌گاه واکنشی نشان نداده است. شما را در اینجا به اندکی تعمق دعوت می‌کنم. در حوزه فرهنگ و هنر محدودیت کم نیست، نیک می‌دانید که بسیاری از این محدودیت‌ها از حوزه اختیارات و توان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج است اما این مدیر تلاش کرده تا آنجا که مقدور است با هنرمندان و مردم همراه باشد. همین چند وقت پیش بود که مشاور استاندار به همراه چند تن از همراهانش در فضای مجاز جوی نامناسبی را علیه ماحوزی به‌دلیل لغو یک برنامه که بدون مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بود، برگزار شود، ایجاد کردند که در نهایت با روشن شدن حقیقت امر، غرض‌ورزی این افراد بیش از پیش برای همگان نمایان شد.

مشاورانی که اگر اندکی به وظایف حقیقی آنها بنگرید، در می‌یابید که جز منفعت‌طلبی و سودای نام‌آوری ارمغانی برای جوانان استان نداشته‌اند و با هدر دادن هزینه‌هایی تحت عنوان طرحی خاص تاکنون اقدام موثری از آنها شاهد نبودیم. حمیده ماحوزی بدون هیچ‌گونه تعصبی از عملکرد درخشانی برخوردار است که با واکاوی این عملکرد متوجه رشد فرهنگ و هنر این دیار در رشته‌های مختلف می‌شوید. منصفانه به مسائل نگاه کنیم، ما منکر فعال شدن بخش گردشگری در استان نیستیم اما هزینه‌ای که در دهکده گردشگری شد، به کجا رسید؟؟! چرا سکوت کنیم مقابل طرح‌هایی که در شرایط بحرانی ضرورت استان نبود؟ چرا شورای اداری استان هر بار طرح نگارخانه را که حق طبیعی هنرمندان تجسمی ما است، به‌دلیل طرح‌های دیگر رد می‌کند؟ چرا در بسیاری از جشنواره‌ها و نشست‌هایی که معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند، بنرهایی که قدوم استاندار جوان را مبارک می‌دانند، هیچ‌گاه روی وی را نمی‌بینند؟؟؟ یا زمانی هم تصمیم می‌گیرد در برنامه فرهنگی یا رونمایی اثری حضور یابد، ساعت و روز برنامه را تغییر می‌دهند تا مطابق برنامه وی تنظیم شود که آن هم با ساعت‌ها تاخیر حضور می‌یابد، به نظر شما این نوع رفتار نشان از فرهنگ‌دوستی دارد؟؟؟ یا به تماشای نمایش کارگردانی مشهوری می‌رود که هر چند امری پسندیده بود اما همزمان با این نمایش یک کار دیگر هم اجرا می‌شد که جوانان این استان در آن نقش‌آفرینی می‌کردند و حضور وی در آن سالن می‌توانست برای آنها بسیار امیدبخش باشد... . می‌دانید بی‌حرمتی به فرهنگ و هنر، بی‌حرمتی به اهالی هنر و ادب است... . 

دولت تدبیر و امید تلاش کرد تا بسیاری از جریان‌ها و رفتارهای اشتباه را در کشور کنترل کند اما این رفتار غیراخلاقی که امروز از سوی سالاری سر زد، بیشتر رنگ‌وبوی دولت مهرورز را داشت. اگر وی با دیگری مشکل دارد، نباید دیگران قربانی این کدورت‌ها شوند. نباید به تحریک مشاورانی که کدورت شخصی با مدیران دارند، رفتارهای غیراخلاقی را در محیط‌های اداری ترویج داد؛ فراموش نکنیم دولت تدبیر و امید شاه‌کلیدش امیدبخشی و مهربانی است. 

چرا با تصمیم‌گیری‌های شتاب‌زده و با عصبانیت در راستای تضعیف این دولت گام بر‌می‌داریم؟ حوزه فرهنگ و هنر ما در حال حاضر نیازمند حمایت و توجه است، چون روند روبه‌رشدی را آغاز کرده است، پس متوقفش نکنیم... . بگذاریم بوشهر همچون گذشته مهد تمدن فرهنگ خلیج همیشه پارس بماند، بنابراین بسیاری از رفتارهای اشتباه و خارج از عرف را باب نکنیم. ماندگاری افراد تنها در یک صورت است؛ «نام نیک» از خویش باقی گذاشتن، چراکه «مقام» و «ثروت» ابزاری است که با آن آزمایش‌ می‌شویم و هر زمان رب‌العالمین ‌اراده کند از ما گرفته می‌شود. بوشهر دیار مهربانی است؛ دیار مردان و زنان نیک‌اندیش و فرهیخته، پس کوشش برای ترویج رفتارهایی که با فرهنگ این دیار سنخیتی ندارد، امری ناپسند است.

بارها و بارها در این روزنامه به دولت هشدار دادیم که مراقبت کند که چه فرد یا افرادی را نماینده خود کرده است اما به‌نظر می‌رسد این هشدارها راه به‌جایی نبوده است و سالاری به‌همراه نزدیکان بسیار معدود و اندکش می‌خواهند شیرازه دولت تدبیر و امیر را در استان از هم بپاشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: